Gå til innhold

Virker ikke vekkealarmen når iphone4 er avslått?


Gjest litt sur nå

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget plutselig at alarmer absolutt fungerer selv om telefonen er slått av, endatil ligger uten SIM-kort... dette skjedde plutselig en dag jeg sitter i stua og hører en eller annen telefonlyd fra ett eller annet sted i huset... Da ble det vill leting etter hva det var som lå og spilte der, og vips - så hadde man lært det:-)

''Jeg oppdaget plutselig at alarmer absolutt fungerer selv om telefonen er slått av, endatil ligger uten SIM-kort... ''

Det samme skjedde meg. Byttet nylig mobil, og ble vekket av den gamle, der den lå på en kommode i soverommet avslått og uten SIM-kort ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vanlige mobiltelefoner kan du trygt skru av telefonen om natta. Alarmen vil likevel fungere.

På Iphone4 kan du ikke gjøre dette, noe som sikkert kan ende med en og annen forsovelse for de som vanligvis skrur av telefonen.

Men jeg forstår ikke poenget med å skru av telefonen. Det er jo det man har lydløs til. :)

''Men jeg forstår ikke poenget med å skru av telefonen''

Nei, det er litt nittitalls :-)

Min første mobiltelefon var ofte avskrudd. Den skulle først og fremst brukes til å ringe UT med for å slippe å bruke telefonkiosk, og så kunne husbonden få tak i meg, og eventuelt andre nære familiemedlemmer når vi vaar bortreist fra hjemmet.

Ellers var det nærmest uhørt å ringe folk på mobilen i hytt og vær - normalen var å ringe folk på fastlinja deres...

*mimre mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye enklere på Iphone4. Se på venstre side, rett over volumtastene. Der er det en liten bryter du kan dytte litt opp eller litt ned. Ned er lydløs. Opp er lyd. :)

Ah, merci! Jeg har trykket som f... på de to knottene under :-)

(fortsatt i min første uke som Iphone-bruker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha telefonen på vibrering, og slår ofte av lyden i det daglige. På dagtid er det en fordel at jeg hører vibreringen, men ikke på natten. Jeg sover så lett at jeg våkner av vibreringen, og kan ikke ha telefonen på soverommet.

Har dessuten annen vekkeklokke (+ en vekkemann), så det er ikke noe stort savn.

''(+ en vekkemann)''

*he he* Min mann har en vekkekone! Og sønnen en vekkemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Men jeg forstår ikke poenget med å skru av telefonen''

Nei, det er litt nittitalls :-)

Min første mobiltelefon var ofte avskrudd. Den skulle først og fremst brukes til å ringe UT med for å slippe å bruke telefonkiosk, og så kunne husbonden få tak i meg, og eventuelt andre nære familiemedlemmer når vi vaar bortreist fra hjemmet.

Ellers var det nærmest uhørt å ringe folk på mobilen i hytt og vær - normalen var å ringe folk på fastlinja deres...

*mimre mimre*

Ja, utviklinga har jaggu gått raskt de siste 15 årene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''(+ en vekkemann)''

*he he* Min mann har en vekkekone! Og sønnen en vekkemor...

Det er ikke helt sant at mannen vekker meg, snarere er det mannens vekkeklokke (må ofte dunke i ham for å få ham til å stanse den...) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt sant at mannen vekker meg, snarere er det mannens vekkeklokke (må ofte dunke i ham for å få ham til å stanse den...) :-)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oransje har jeg ikke fått med meg, men det er ikke så nøye. Denne bryteren er praktisk! :)

Det er den. ikke mindre enn genial. Neste gang sjekker du det oransje feltet, i fall du glemmer hva som er av og på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er den. ikke mindre enn genial. Neste gang sjekker du det oransje feltet, i fall du glemmer hva som er av og på. :)

Tror ikke jeg har noe oransj felt, jeg. Ser i hvert fall ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har noe oransj felt, jeg. Ser i hvert fall ingen forskjell.

Hmmmmm ... på min 4 er det et oransje felt ved siden av lydløsknappen når den står på lydløs. Det var det på min gamle 3G også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hmmmmm ... på min 4 er det et oransje felt ved siden av lydløsknappen når den står på lydløs. Det var det på min gamle 3G også.

Åja. Det er sant. Jeg trodde du snakket om at skjermen eller noe sånt ble oransj. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Det er sant. Jeg trodde du snakket om at skjermen eller noe sånt ble oransj. ;)

Haha, trodde i grunnen det var det du trodde, ja, siden du ikke hadde sett det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Haha, trodde i grunnen det var det du trodde, ja, siden du ikke hadde sett det. ;)

Jeg for min del begynte å lure på om det var noe galt med telefonen min siden den ikke skiftet farge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del begynte å lure på om det var noe galt med telefonen min siden den ikke skiftet farge. :)

Hihi. Sååå iriterende når de som har hatt noe på årevis har noe en selv ikke har SELV OM man i utgangspunktet har det samme produktet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...