Gå til innhold

NHD - utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i hva du sier igjen... Ja, er redd for å være alene.

Det er ditt problem.

Foreslår du forteller han sannheten i dag og forlater forholdet. Så får du slite med dine egne demoner og ikke kaste bort andres liv slik at du slipper ubehag.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• EnolaGay

5

• nitty-gritty

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest cerruti 1881
Skrevet

''Jeg synes jo min elsker er verst her ''

Jeg synes dere er like ille begge to. Men sikkert lurt å snakke med ham.

Ja, vi er like ille, men jeg trodde at når vi gjorde dette, lå det noe mer bak da... Ikke masse meldinger og sex bare...

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Det er ditt problem.

Foreslår du forteller han sannheten i dag og forlater forholdet. Så får du slite med dine egne demoner og ikke kaste bort andres liv slik at du slipper ubehag.

Jeg skjønner du sier det. Jeg tenker bare at jeg får prøve litt til. Kanskje det kan ordne seg hvis han andre ikke vil. Jeg får da be han å holde helt avstand pga av dette.

Skrevet

Jeg skjønner du sier det. Jeg tenker bare at jeg får prøve litt til. Kanskje det kan ordne seg hvis han andre ikke vil. Jeg får da be han å holde helt avstand pga av dette.

...

Skrevet

Det kommer jo ikke ut så sant vi ikke blir fersket, noe vi ikke vil bli.

Uansett hvor ille det er , så har det skjedd, og ja nå er det jeg som sitter med skjegget i postkassen. Jeg er villig til å ofre alt for å få ham, noe det synes han ikke er. Han har meg i bakhånd, og det finner jeg meg ikke i mer. Da får det bære eller briste og jeg frykter sistnevnte. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut det da.

Joda det kommer ut. :) Folk ser.. og du er dum som tror noe annet.

Lykke til med prosjektet.

Skrevet

''Får jeg ikke ham, vil jeg nok ende med min nåværende samboer''

Dette gjorde meg sint...

Din nåværende samboer fortjener noen bedre enn deg... som respekterer han bedre enn hva du gjør...

Vær ærlig mot han...slik at han får sjansen å gå fra deg...

Han blir rett og slett ført bak lyset av deg...

At det går an!!!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er rimelig selvopptatt i denne situasjonen.

Hvis du ikke kan få han du egentlig vil ha, så tar du til takke med din samboer? Den samboeren du har bedratt og tråkket på i lange tider, den samboeren som ikke er ditt fremste valg i partner, den samboeren som har stått ved din side og delt livet sitt med deg mens du har dolket han i ryggen? Den samboeren du nå, for hvert minutt som går, kaster bort livet til? For du er jo slettes ikke verdt hans tid.

Rene moralske belæringer har meget sjelden effekt vedr hensiktsmessig adferd eller ikke.

Skrevet

''Får jeg ikke ham, vil jeg nok ende med min nåværende samboer''

Dette gjorde meg sint...

Din nåværende samboer fortjener noen bedre enn deg... som respekterer han bedre enn hva du gjør...

Vær ærlig mot han...slik at han får sjansen å gå fra deg...

Han blir rett og slett ført bak lyset av deg...

At det går an!!!!!

Det er et gammelt ordtak som sier: "Om en ikke får den en elsker, får en elske den en får".

Dette er nok en realitet for svært mange. Jeg har sett det gang på gang i min praksis. Det er imidlertid tabu å snakke om det.

Igjen - prippen moralisering bringer sjelden folk inn i mer hensiktsmessig adferd.

Skrevet

Rene moralske belæringer har meget sjelden effekt vedr hensiktsmessig adferd eller ikke.

Nei, men det hjelper på frustrasjonen over menneskers egoisme ;)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Det er et gammelt ordtak som sier: "Om en ikke får den en elsker, får en elske den en får".

Dette er nok en realitet for svært mange. Jeg har sett det gang på gang i min praksis. Det er imidlertid tabu å snakke om det.

Igjen - prippen moralisering bringer sjelden folk inn i mer hensiktsmessig adferd.

Gjelder det i alle sammenhenger? Hvordan lærer en barna sine god moral, hvis ikke de skjønner det av seg selv, rent bortsett fra og gå forran som et godt forbilde?

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg tror du løser det best ved å kutte ut dem begge. Det vil ikke komme noe godt ut av dette uansett hvem du ender opp med. Den ene er opptatt og den samboeren din elsker du ikke, så det sier seg vel egentlig selv hva du bør gjøre?

Skrevet

Gjelder det i alle sammenhenger? Hvordan lærer en barna sine god moral, hvis ikke de skjønner det av seg selv, rent bortsett fra og gå forran som et godt forbilde?

I dette tilfellet handlet det vel ikke om barneoppdragelse?

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

I dette tilfellet handlet det vel ikke om barneoppdragelse?

He he neida, men egentlig oppdras vi jo hele livet. Ser ikke helt hvordan det er mulig å styre unna moralprekener i en slik tråd.

Skrevet

He he neida, men egentlig oppdras vi jo hele livet. Ser ikke helt hvordan det er mulig å styre unna moralprekener i en slik tråd.

Enig. Mer fokus på trådstarters behov virker i alle tilfeller feil. NHD svarer jo i profesjonell kapasitet, mens vi andre kun kan svare slik vi føler er riktig.

Jeg synes også det er noe nedlatende å kalle omtanke for offeret i denne situasjonen for moraliserende.

Skrevet

.

Hva hadde du sagt om det var din samboer som hadde gjort slik mot deg?

Skrevet

Ja, vi er like ille, men jeg trodde at når vi gjorde dette, lå det noe mer bak da... Ikke masse meldinger og sex bare...

Om han mente noe mer, ville han ikke ryddet opp i heimen slik at det var realistisk og klart for dere to å bygge framtid sammen da tror du? Og hva med deg selv, var det et framtidsprosjekt fra starten av for deg, eller kom følelsene etterhvert?

Skrevet

Jeg er kvinne. Ja, det er dårlig. Jeg er bare redd for å miste begge.

Jeg synes jo min elsker er verst her som gjør dette hvis det kun dreier seg om kåthet fra hans side. Må snakke med ham...

''Jeg er kvinne. Ja, det er dårlig. Jeg er bare redd for å miste begge.''

Om du rir to hester på en gang risikerer du alltid å miste dem begge. Du risikerer også å "rives i to".

''Jeg synes jo min elsker er verst her som gjør dette hvis det kun dreier seg om kåthet fra hans side. Må snakke med ham...''

Jeg tror ikke du er tjent med å forskjønne din egen rolle i dette, unnskylde deg eller legge skylda på andre. Du har valgt å være utro. Du har valgt å la din bedre halvdel holdes for narr for at du skal ha noen i bakhånd om det andre ikke funker.

Jo før du innrømmer for deg selv at denne situasjonen har du valgt sette deg selv og tre andre mennesker i, jo før klarer du å akseptere at det ikke finnes noen smerte- eller tapsfri vei ut av dette.

Kanskje noe av stresset du opplever nå er fordi du forsøker å oppnå flere ting på en gang enn det som er mulig. Du forsøker også å ha en større sikkerhet enn det som ut fra situasjonen er mulig.

mvh

Skrevet

Det kommer jo ikke ut så sant vi ikke blir fersket, noe vi ikke vil bli.

Uansett hvor ille det er , så har det skjedd, og ja nå er det jeg som sitter med skjegget i postkassen. Jeg er villig til å ofre alt for å få ham, noe det synes han ikke er. Han har meg i bakhånd, og det finner jeg meg ikke i mer. Da får det bære eller briste og jeg frykter sistnevnte. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut det da.

Jeg tror du er en smule urealistisk i forhold til hvilken kontroll dere har over denne situasjonen.

Dette er som en snøball dere har sendt nedover en bakke. På forhånd kunne dere ha en viss anelse om hvor den ville trille og hvor stor den ville bli. Men når dere har sluppet den, har dere ingen kontroll lengre.

mvh

Gjest roundabout
Skrevet

Joda det kommer ut. :) Folk ser.. og du er dum som tror noe annet.

Lykke til med prosjektet.

selvopplevd? virker som du kjenner deg igjen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...