Gå til innhold

NHD: Får ikke hjelp

Gjest Skuffet og fortvilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på utredning nå, og psykologen sier hun ikke har kunnskap om hoveddiagnosen jeg har, og at de bare kan tilby hjelp med tilleggsdiagnosene angst, depresjon o.l. Jeg trodde kanskje at de hadde plikt til å sette seg inn i den lidelsen jeg har, og ikke bare si at "dette har vi ikke kunnskap om"?? Dette er på DPS, og aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Skal jeg kreve en annen psykolog? Jeg aner jo ikke om noen andre der kan noe om det heller... Jeg visste faktisk mye mye mer om lidelsen enn psykologen, og det blir jo helt teit!

Gjest tenker jeg
Skrevet

Kunne du skrevet hva diagnosen er? Det er vanskelig å vurdere og mene noe om det når det ikke er sagt. Du er jo anonym her.

Skrevet

Kunne du skrevet hva diagnosen er? Det er vanskelig å vurdere og mene noe om det når det ikke er sagt. Du er jo anonym her.

Kan si så mye at det handler om jeg ikke greier å ha sex med damer, synes det er turn-off og blir stresset og tenningen forsvinner helt. (Er ikke homo, for menn tenner meg heller ikke). Det er heller ikke fysisk, for har ikke potensproblemer. Det er bare at noe låser seg. Jeg tror det har med utviklingsproblemer å gjøre fra barneårene, og gjør nå at jeg ikke ser for meg at jeg vil kunne ha et forhold med en dame noen gang. Det er også mulig jeg ble misbrukt som liten, noe jeg har fortrengt, men mine foreldre har fortalt meg det i ettertid at noen var under mistanke. Men det er ikke 100% sikkert.

Dette har en veldig sammenheng med angsten og depresjonen, og at jeg føler meg som helt utilstrekkelig i forhold til damer å gjøre. Så det føles helt feil at de kun skal hjelpe meg med symptomene, og ikke hovedproblematikken. Da blir jeg jo aldri bedre! Vil ikke leve alene for alltid.

Skrevet

Herregud, så barnslig at de ikke kan sette seg inn i diagnosen.

Bor du i en "stor" by, der det er andre hjelpetilbud eller hvordan er det`?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må gjerne skrive det du mener er hoveddiagnosen. Det vil gjøre det lettere å gi et svar på om det er et rimelig krav at ethvert DPS skal kunne behandle dette.

Skrevet

Du må gjerne skrive det du mener er hoveddiagnosen. Det vil gjøre det lettere å gi et svar på om det er et rimelig krav at ethvert DPS skal kunne behandle dette.

Det er ikke mulig å skrive til deg utenfor forumet, synes det er vanskelig å legge ut om det her.

Skrevet

Herregud, så barnslig at de ikke kan sette seg inn i diagnosen.

Bor du i en "stor" by, der det er andre hjelpetilbud eller hvordan er det`?

Bor i en større by ja, men ikke Oslo (hvor "alt" finnes). Det verste er at jeg tok kontakt med Helsedirektoratet fordi jeg etterlyste offentlig hjelpetilbud til seksuelle utviklingsforstyrrelser og lignende, og fikk som svar at det er DPS-ene som skal behandle sånt. Også venter jeg i flere måneder og får høre "nei det har jeg ikke kunnskap om". Mister helt motet og orker ikke sende et nytt brev til Helsedirektoratet for å fortelle hvordan ståa er, når de bruker 4 måneder på å svare på hver enkelt henvendelse. "Spesialisthjelsetjeneste og spesialisthelsetjeneste fru blom!"

Gjest amamamama
Skrevet

Det er ikke mulig å skrive til deg utenfor forumet, synes det er vanskelig å legge ut om det her.

det er da ikke farlig når ingen vet vem du er

Skrevet

det er da ikke farlig når ingen vet vem du er

Tenker hvis psykologen tilfeldigvis henger på forumet, eller noen andre i opptaksteamet. Sikkert liten sjanse, men vet jo aldri. Også er problemene mine ganske tabu, så vil ikke ha alle slags kommentarer i negativ retning liskom..

Skrevet

Bor i en større by ja, men ikke Oslo (hvor "alt" finnes). Det verste er at jeg tok kontakt med Helsedirektoratet fordi jeg etterlyste offentlig hjelpetilbud til seksuelle utviklingsforstyrrelser og lignende, og fikk som svar at det er DPS-ene som skal behandle sånt. Også venter jeg i flere måneder og får høre "nei det har jeg ikke kunnskap om". Mister helt motet og orker ikke sende et nytt brev til Helsedirektoratet for å fortelle hvordan ståa er, når de bruker 4 måneder på å svare på hver enkelt henvendelse. "Spesialisthjelsetjeneste og spesialisthelsetjeneste fru blom!"

Hm. Vet du om noen som har noe lignende og hvor de har fått hjelp? Kan du spørre DPSet om de har noen forslag for hva du kan gjøre? Jeg vet jo ikke helt hva du strever med, hvilke endringer du ønsker, hvor problemet ligger.

Skrevet

Hm. Vet du om noen som har noe lignende og hvor de har fått hjelp? Kan du spørre DPSet om de har noen forslag for hva du kan gjøre? Jeg vet jo ikke helt hva du strever med, hvilke endringer du ønsker, hvor problemet ligger.

Eneste jeg vet om i Norge er Institutt for klinisk sexologi hvor de behandler alle slags problemer knyttet til seksualitet. Men skulle jeg gått der så må jeg nesten flytte fra jobb, venner, familie og alt...så det kan bli vanskelig. Pluss at det er en privat klinikk, så er jo alt for dyrt.

Skrevet

Hei!

Kanskje du kan få hjelp hos senter mot incest. De hjelper alle som har opplevd seksuelle overgrep, også om du ikke er helt sikker på om du har opplevd det.

Jeg opplevde at de var veldig gode å prate med og at problematikk med det seksuelle etter overgrep er i hvertfall veldig vanlig.

Lykke til og håper du får hjelp:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...