Gå til innhold

Første natt med Melatonin/Circadin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg hadde slike store forhåpninger. Tok dobbel dose (etter anbefaling fra en farmasøytvenn) en times tid før jeg tenkte å legge meg. La meg etterhvert, leste og kjente jeg begynte å bli trøtt. (Dette pleier jeg å bli til vanlig også.) Og så skjedde det ikke noe mer...

Siste gang jeg så på klokka før jeg sovnet var den 03.26. Så våknet jeg ca hver halvtime frem til jeg sto opp kl. 06.

Jeg kan ærlig innrømme at skulkesyken var rimelig nær, men jeg har holdt ut på jobb i dag også :)

Nå håper jeg det blir bedre i natt. Fikk en "sove og beroligende te" av en medstudent i dag. Snille henne! Den skal jeg også prøve. Vil sove!!!!

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hold deg til doseringen legen gir deg, ikke alle andre venner, som måtte ha mer eller mindre peiling på hva de snakker om!

Onsdag1365380628
Skrevet

Stakkars deg. Jeg leste dine tråder i gård og var spent på om du ville få sove. Jeg bruker selv melatonin og sover som et barn hver natt. Men cirkadin funker ikke. Har prøvd både dobbel og 3 dobbel dose, men nei. Håper det blir bedre i kveld. Ønsker deg lykke til og en god natts søvn. Det trenger du.

Skrevet

Hvis ikke du får sove bedre veldig snart, syns jeg du skulle gå til legen og få noen ordentlige medisiner, innsovningstabletter eller lignende.

hidi, the scorpion
Skrevet

Be legen om ti Imovane! De er ikke så sterke og du kan forsøke med en halv tablett!

Du må huske at indre uro og underbevissheten er søvnens verste fiende...

Og du trenger virkelig søvn nå, jubalong70!

Klem fra

Gjest Også våken i natt
Skrevet

I tilegg til at du nok har fryktelig masse og tenke på for tiden, så er det i tilegg fullmåne.Har du tenkt over om du reagerer på den?

Da blir det evt snart bedre netter:)

Skrevet

Hold deg til doseringen legen gir deg, ikke alle andre venner, som måtte ha mer eller mindre peiling på hva de snakker om!

Legen var helt inneforstått med at dosene som anbefales er små - så det å øke dosen var i forståelse med legen min :)

Skrevet

Stakkars deg. Jeg leste dine tråder i gård og var spent på om du ville få sove. Jeg bruker selv melatonin og sover som et barn hver natt. Men cirkadin funker ikke. Har prøvd både dobbel og 3 dobbel dose, men nei. Håper det blir bedre i kveld. Ønsker deg lykke til og en god natts søvn. Det trenger du.

Hmmm, men er ikke Circadin melatonin da? Fortell, fortell!

Skrevet

Hvis ikke du får sove bedre veldig snart, syns jeg du skulle gå til legen og få noen ordentlige medisiner, innsovningstabletter eller lignende.

Jepp, det er planen. Skal prøve igjen i natt. Går det ikke bedre må jeg ha noe å sove på i helgen. For nå går det ikke særlig lenger dette her...

Skrevet

Be legen om ti Imovane! De er ikke så sterke og du kan forsøke med en halv tablett!

Du må huske at indre uro og underbevissheten er søvnens verste fiende...

Og du trenger virkelig søvn nå, jubalong70!

Klem fra

Jeg kommer til å ringe legen igjen i morgen hvis jeg ikke sover bedre i natt. Er fullstendig nødt til å sove snart.

Skrevet

I tilegg til at du nok har fryktelig masse og tenke på for tiden, så er det i tilegg fullmåne.Har du tenkt over om du reagerer på den?

Da blir det evt snart bedre netter:)

Har aldri tenkt noe over månefasene før. Har i grunnen ikke slitt med søvn før dette styret startet...

Skrevet

Jepp, det er planen. Skal prøve igjen i natt. Går det ikke bedre må jeg ha noe å sove på i helgen. For nå går det ikke særlig lenger dette her...

Ja, jeg tipper du må ha noe innsovningstabletter.

Gjest et forslag
Skrevet

Har du noe antihistaminer i hus? De kan gi tretthet for den som ikke bruker det til vanlig.

Gjest Også våken i natt
Skrevet

Har aldri tenkt noe over månefasene før. Har i grunnen ikke slitt med søvn før dette styret startet...

Bra det da. Heldigvis så er de fleste ikke så overfølsomme som meg. Innsovningstabletter bruker å være til god hjelp. Og i nøden har jeg også blitt tipset av lege om å ta en reisesyketablett. Ønsker deg en god natt.

Onsdag1365380628
Skrevet

Hmmm, men er ikke Circadin melatonin da? Fortell, fortell!

Cirkadin ble meg fortalt at det er melatonin. Men det er en såkalt depottablett som sakte avgir virkestoffet, så jeg har selv konkludert med at virkningen blir for svak til å gi god effekt. Cirkadin er 2mg melatonin som frigjøres iløpet av 5-6 timer, det blir ikke rare dosen per time. Vanlig melatonin er på 3mg og virkningen kommer iløpet av 20-30 min. Med "full" effekt. Cirkadin er etter min mening en såkalt light-utgave av melatonin. Og hvorfor skal man betale nesten 200 kroner for en pk på 21 tabletter, når "ekte" vare koster det samme for 100 stk?

Jeg vet at flere har samme opplevelse av cirkadin, så det er nok noe i dette..

Skrevet

Har du noe antihistaminer i hus? De kan gi tretthet for den som ikke bruker det til vanlig.

Nei, vi har knapt medikamenter i hus ;)

Skrevet

Bra det da. Heldigvis så er de fleste ikke så overfølsomme som meg. Innsovningstabletter bruker å være til god hjelp. Og i nøden har jeg også blitt tipset av lege om å ta en reisesyketablett. Ønsker deg en god natt.

Tusen takk. Er i gang med å drikke "sove-te" nå :)

Skrevet

Cirkadin ble meg fortalt at det er melatonin. Men det er en såkalt depottablett som sakte avgir virkestoffet, så jeg har selv konkludert med at virkningen blir for svak til å gi god effekt. Cirkadin er 2mg melatonin som frigjøres iløpet av 5-6 timer, det blir ikke rare dosen per time. Vanlig melatonin er på 3mg og virkningen kommer iløpet av 20-30 min. Med "full" effekt. Cirkadin er etter min mening en såkalt light-utgave av melatonin. Og hvorfor skal man betale nesten 200 kroner for en pk på 21 tabletter, når "ekte" vare koster det samme for 100 stk?

Jeg vet at flere har samme opplevelse av cirkadin, så det er nok noe i dette..

Ah! Sånn å forstå, ja. Nei, det blir ikke rare dosen da, nei. Stusset litt på at det var depottabletter, men er litt for trøtt til å reflektere skikkelig ;)

Får se hva jeg gjør, men jeg fortsetter sikkert. Kan kanskje ta de enda tidligere?

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Legen var helt inneforstått med at dosene som anbefales er små - så det å øke dosen var i forståelse med legen min :)

Da blir det plutselig noe helt annet :-)

Skrevet

Da blir det plutselig noe helt annet :-)

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...