Gå til innhold

Øre plage i nesten 6 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 18 år! Da jeg tok flyet til syden i 2005 fikk jeg en forferdelig smerte i ørene mine og en stor propp i året som ikke ville bort. Da vi kom frem var den der fremdeles og det var først etter fler dager at proppen forsvant. Da kom den knitre lyd når jeg svelger. hver eneste gang jeg svelger, og når jeg gjesper. Jeg håpet at dette skulle forsvinne på hjemreisen, men det gjorde det ikke. Knitre lyden fortsatte hverdag til hvert svelg, eller hver gjesp. Da jeg dro til syden i 2008 fikk jeg den samme store proppen som tok dager å få vekk begge reisene. Og knitre lyden er der fremdeles, etter så mange år. Like ofte. Jeg er veldig glad i å reise, men etter disse opplevelsene, blir jeg i dårlig form av å bare se mennesker sitte på fly i filmer. Selv våger jeg absolutt ikke å nærme meg et fly. Når jeg renser ørene med q-tips går alt helt fint. Men om jeg skal ta inne i "gropen" eller "gangen" og jeg treffer for langt inn kommer det en slags sprekke lyd. Lyden er veldig høy. Derfor er jeg veldig redd for at noen skal se på ørene mine, fordi det kommer til å gjøre svært vondt og være veldig ubehagelig. Har du noen idè på hva dette kan være? Tusen takk for svar på forhånd! Med vennlig hilsen, Eline.

Skrevet

Det der hørtes ikke noe kjekt ut! Vanligvis pleier jo flydotter å forsvinne kort tid etter man har landet - dersom kanaler ut fra øret ikke er tette pga f.eks. forkjølelse. Jeg tenker at det kanskje kan være noe med kanalene som går mellom ørene og nesa, at noe kanskje er litt trangt så du ikke får god nok utligning av trykket - slik at trykke inne blir større enn det ute.

Jeg synes reisegleden din er verdt en tur til legen jeg. Hvis dette lar seg finne ut av, så kan du kanskje med et smil nerme deg et fly mot drømmemålet :). Fortell legen om plagene, skriv gjerne ut innlegget ditt og bruk som referanse. Så snakker dere om det, fortell at du har smerter - så er nok legen så forsiktig som mulig.

Lykke til, jeg håper du får klarhet i plagene og reiselysten tilbake!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...