Gå til innhold

NHD: Hvor forsiktig med AD ved bipolare lidelser

Anbefalte innlegg

Gjest den samme
Skrevet

Da jeg gikk kun på AD, før jeg fikk diagnosen BP, ble jeg veldig suicidal, hyper, mye blandede episoder. Etter et alvorlig selvmordsførsøk fikk jeg diagnosen BP II, blandet episode.

Jeg har i en del år nå gått på kun stemningsstabiliserende. Dette fungerer bra innimellom, men nå er jeg visst deprimert igjen. Jeg er veldig sliten, trett, angst osv,osv. Har vært sånn i et par måneder og det ser ut til å forverre seg.

Jeg har time hos lege neste uke. Jeg bruker trilafon og orfiril nå. Kan det være forsvarlig å legge til f.eks wellbutrin igjen? Jeg er redd for økt selvmordstanker, vektoppgang da jeg stadig går opp i vekt. Kan evt fontex være et alternativ? Hva tror du?

Jeg har prøvd alle andre medisiner og får så store bivirkninger at det meste av det er uaktuellt. Likevel er det ikke morsomt å ha det sånn som nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Klart mindre behov for forsiktighet ved BPII enn ved BPI.

2. Trilafon og Orfiril vil beskytte mot "omslag", så både Wellbutrin og SSRI er trygt. Jeg ville valgt W først.

Gjest den samme
Skrevet

1. Klart mindre behov for forsiktighet ved BPII enn ved BPI.

2. Trilafon og Orfiril vil beskytte mot "omslag", så både Wellbutrin og SSRI er trygt. Jeg ville valgt W først.

Takk for svar. Skal be "pent" om å få W :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...