Gå til innhold

2. natt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så innbilsk at jeg tror noen har interesse av å vite hvordan denne natta var også :)

Er du ikke interessert, så bare hopp videre.

I går kveld drakk jeg først en god kopp med "Sove- og beroligende te" som jeg fikk av en medstudent. Den smakte rimelig godt.

Så tok jeg magnesium (som jeg egentlig har pleid å ta fast pga urolig hjerte, men har slurvet med den siste tiden).

En times tid før leggetid tok jeg Circadin - 2 x 2 mg.

La meg litt over kl. 22. Leste litt, og sovnet forholdsvis raskt etter at jeg la meg til! Dette var utrolig godt!

Våknet mellom kl. 03 og 04. Etter det sov jeg bare kortere stunder med våkenperioder imellom.

Men, jeg fikk i alle fall 5 + timer med søvn i natt!!! Det er en klar forbedring :D

Skal forsøke samme "resept" i kveld. Blir vel litt forskjøvet siden jeg skal på senvakt, men jeg har store forhåpninger om at dette skal fungere :D

Gjest Elextra
Skrevet

Fikk ikke med meg del 1, men skulle ikke du forsøke melatonin?

Godt du fikk sove litt mer i hvertfall.

Skrevet

Fikk ikke med meg del 1, men skulle ikke du forsøke melatonin?

Godt du fikk sove litt mer i hvertfall.

Circadin er melatonin :)

Gjest Elextra
Skrevet

Circadin er melatonin :)

Aha, ok!

Har brukt litt melatonin jeg også (da gjerne 2x3 mg.), og det har god effekt. Har kjøpt det reseptfritt i USA.

Skrevet

''Men, jeg fikk i alle fall 5 + timer med søvn i natt!!! Det er en klar forbedring :D''

Så flott, jubalong70, ønsker deg lykke til! Tenker på dere og setter pris på oppdateringer :-)

Kanskje melatonin virker bedre etter ei stund, er det ikke et slags hormon? Vel, det veit du meir om enn meg, jeg bare tenker høyt.

Har også slitt med søvnvansker periodevis og har prøvd det meste, føler virkelig med deg! Er skeptisk til sovemedisin, men Circadin skal jeg jammen lufte med legen.

En digresjon: For noen år siden fikk jeg utskrevet et brett med Imovane som jeg skulle ta når det toppa seg. Dette fungerte utmerket de kveldene jeg tok en.

I en lunsjpause på jobb blei det snakk om søvn, og jeg fortalte gledesstrålende om Imovanen min. En kollega spurte meg om dosering. Jeg tenkte meg grundig om, meinte å ha sett et 5-tall på pakken og svarte 50 mg. (Altså, hodepinetabletter er jo på 200 - 300 mg, ergo resonnementet).

Det blei litt stille på pauserommet, og kollegaen som spurte meg så litt rart på meg. Sjekka pakken da jeg kom hjem, og det sto det 5 mg.. Neste dag storma jeg inn på morgenmøtet og nærmest ropte: "Det er 5 mg!", for så å oppdage at akkurat denne dagen var en delegasjon fra øverste hold til stede. Jaja, det har iallfall blitt en artig historie på jobben...

Skrevet

Bra du fikk mer søvn i natt i alle fall! Få håpe det blir enda bedre, for stive fem timer er jo ikke så mye. Nå er jeg glad i å sove, men jeg føler meg ikke komfortabel uten 7-8 timer.

Angustia, LOL. Syes jeg ser for meg noen ete 500mg Imovane, men det ville jo ikke skje når et fornuftig menneske ser hva som står på pakken og hva legen har skrevet at man skal ta :-)

Skrevet

''Men, jeg fikk i alle fall 5 + timer med søvn i natt!!! Det er en klar forbedring :D''

Så flott, jubalong70, ønsker deg lykke til! Tenker på dere og setter pris på oppdateringer :-)

Kanskje melatonin virker bedre etter ei stund, er det ikke et slags hormon? Vel, det veit du meir om enn meg, jeg bare tenker høyt.

Har også slitt med søvnvansker periodevis og har prøvd det meste, føler virkelig med deg! Er skeptisk til sovemedisin, men Circadin skal jeg jammen lufte med legen.

En digresjon: For noen år siden fikk jeg utskrevet et brett med Imovane som jeg skulle ta når det toppa seg. Dette fungerte utmerket de kveldene jeg tok en.

I en lunsjpause på jobb blei det snakk om søvn, og jeg fortalte gledesstrålende om Imovanen min. En kollega spurte meg om dosering. Jeg tenkte meg grundig om, meinte å ha sett et 5-tall på pakken og svarte 50 mg. (Altså, hodepinetabletter er jo på 200 - 300 mg, ergo resonnementet).

Det blei litt stille på pauserommet, og kollegaen som spurte meg så litt rart på meg. Sjekka pakken da jeg kom hjem, og det sto det 5 mg.. Neste dag storma jeg inn på morgenmøtet og nærmest ropte: "Det er 5 mg!", for så å oppdage at akkurat denne dagen var en delegasjon fra øverste hold til stede. Jaja, det har iallfall blitt en artig historie på jobben...

Hi, hi - 50 mg Immovane -da sover du nok godt, ja ;)

Det er litt morsomt med slike historier :)

Skrevet

Bra du fikk mer søvn i natt i alle fall! Få håpe det blir enda bedre, for stive fem timer er jo ikke så mye. Nå er jeg glad i å sove, men jeg føler meg ikke komfortabel uten 7-8 timer.

Angustia, LOL. Syes jeg ser for meg noen ete 500mg Imovane, men det ville jo ikke skje når et fornuftig menneske ser hva som står på pakken og hva legen har skrevet at man skal ta :-)

Jeg trenger også 7-8 timer for føle meg uthvilt. Men det var godt å kjenne at jeg faktis sovnet inn uten å ligge å vri meg i 4-5 timer først :)

Jeg kan ikke si jeg føler meg uthvilt, men jeg er stadig optimist :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...