Gå til innhold

Irriterende.

Gjest Er det lov å bli forbannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få være i fred veldig mye nå og orker ikke gjøre så mye. Er nok endel deprimert også.

Men jo mere jeg trekker meg unna, dess flere kommer etter meg og skal dra meg med på ting. Jeg får rett og slett ikke lov til å være syk virker det som. Blir irritert og forbannet pga dette. Virker som om alle tror at depresjonen min kan kureres med å holde på med noe hele tiden. Det sliter meg jo ut.

Er det slik at når man ønsker seg ting inderlig så skjer det motsatte?

Skrevet

Vær takknemlig, det at de vil ha deg med på ting viser bare at de bryr seg om deg. Du har lov til å holde deg for deg selv, men da er det bedre å si at du trenger litt tid for deg selv, men at du setter veldig pris på at de tenker på deg.

Hva er fordelen med å bli forbannet? Kanskje er ulempene større enn fordelen?

Skrevet

Vær takknemlig, det at de vil ha deg med på ting viser bare at de bryr seg om deg. Du har lov til å holde deg for deg selv, men da er det bedre å si at du trenger litt tid for deg selv, men at du setter veldig pris på at de tenker på deg.

Hva er fordelen med å bli forbannet? Kanskje er ulempene større enn fordelen?

Nei, ingen fordel med å bli forbannet selvsagt. Men kjenner jeg blir irritert av å ikke få lov til å trekke meg bort når det er det jeg gjerne vil.

Egentlig er det nok et varsko her at jeg er sånn. Er visst en depresjon som kommer så snikende at jeg ikke skjønner det selv. De rundt meg har visst skjønt dette bedre enn meg. Derfor prøver de også å holde meg aktiv. Det er bare så fryktelig slitsomt. Som å ha influensa og likevel må være på topp ;(

Tenkte vel egentlig å begynne å gi opp og gjemme meg. Når man går slik i flere måneder blir man gjerne litt oppgitt. Nå må jeg "klistre" på meg et smil og forsøke å være sosial til over helga. Blir vel litt galganhumor fra min side.

God helg :-)

Skrevet

Folk bryr seg om deg og handler sikkert i beste mening. Det er lov å takke pent nei..

Skrevet

Nei, ingen fordel med å bli forbannet selvsagt. Men kjenner jeg blir irritert av å ikke få lov til å trekke meg bort når det er det jeg gjerne vil.

Egentlig er det nok et varsko her at jeg er sånn. Er visst en depresjon som kommer så snikende at jeg ikke skjønner det selv. De rundt meg har visst skjønt dette bedre enn meg. Derfor prøver de også å holde meg aktiv. Det er bare så fryktelig slitsomt. Som å ha influensa og likevel må være på topp ;(

Tenkte vel egentlig å begynne å gi opp og gjemme meg. Når man går slik i flere måneder blir man gjerne litt oppgitt. Nå må jeg "klistre" på meg et smil og forsøke å være sosial til over helga. Blir vel litt galganhumor fra min side.

Prøv galgenhumor på andres vegne, det er mye artigere.

Skrevet

Folk bryr seg om deg og handler sikkert i beste mening. Det er lov å takke pent nei..

Akkurat nå kan jeg nok ikke takke pent nei dessverre.

Det gikk egentlig opp et lys for meg igår. Jeg skjønte at jeg holder på å bli deprimert igjen. Det har kommet sånne "sniksymptomer" hele tiden, så jeg har ikke skjønt dette selv.

Så egentlig, når jeg får tenkt meg godt om, så har nok de i rundt meg rett. Jeg må aktiviseres, tvinges ut, tvinges til å være sosial. For meg er dette som å gå igjennom en vegg på 5 meter.

Også jeg som har gjort alt for å ikke bli syk igjen. Pokker også. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg tror det er usunt å lukke seg inn for mye. Jeg ble bedre fra en alvorlig depresjon for noen uker sider, etter at jeg greide å samle litt krefter til å gå på cafe med noen.

Når du ser at det ikke er noen fordeler med å bli forbannet, så er det kanskje et lett valg å la være å bli forbannet? :)

Skrevet

Prøv galgenhumor på andres vegne, det er mye artigere.

God ide, det blir helst på vegne av meg selv som regel. Vet ikke hva andre folk tåler av min humor akkurat nå. Det handler vel litt om at min humor er litt "på-kanten-sjuk" akkurat nå. Så kanskje er det best å la den humoren handle om meg selv :)

Skrevet

Jeg tror det er usunt å lukke seg inn for mye. Jeg ble bedre fra en alvorlig depresjon for noen uker sider, etter at jeg greide å samle litt krefter til å gå på cafe med noen.

Når du ser at det ikke er noen fordeler med å bli forbannet, så er det kanskje et lett valg å la være å bli forbannet? :)

Vet jo at det beste er å komme meg ut, ingen tvil heller om det. Jeg vet jo dette så altfor godt og har tvunget meg selv i det lengste til å fungere normalt. Når det nå står en 5 meter tykk vegg foran meg uansett hva jeg skal gjøre, så blir det slitsomt. Når i tillegg noen andre kommer og forteller meg at sånn og sånn skal jeg gjøre, da blir jeg irritert.

Jeg vet de mener det godt da. Våknet egentlig sint idag jeg, vet ikke hvorfor. Jeg har ikke vist noen andre at jeg er forbanna. Greier alltid (nesten ihvertfall) og holde følelser skjult for andre. Jeg sier ifra, men det er sjelden noen ser jeg mister kontroll.

Skrevet

God ide, det blir helst på vegne av meg selv som regel. Vet ikke hva andre folk tåler av min humor akkurat nå. Det handler vel litt om at min humor er litt "på-kanten-sjuk" akkurat nå. Så kanskje er det best å la den humoren handle om meg selv :)

Nei nei, når folk maser med seg deprimerte ut så får dem tåle såpass... Ærlig talt .. Ingenting slår når man drar frem en skikkelig kullsort en på andres vegne, ansiktiktet blir som om ja man kunne like greit knipset buser på dem å fått samme reaksjon...

Frøkenbekymra
Skrevet

Når jeg var lengst nede hadde jeg jeg ei venninne som dro meg ut nesten hver dag. Vi gikk for det meste tur i kogen for jeg orket ikke å møte andre. I etterkant skjønner jeg ikke hvordan hun holdt ut. Hun gikk foran og snakket om alt mulig. Jeg gikk to-tre meter bak og svarte ja eller nei der det var påkrevd. Ellers sa jeg ingen ting.

Når jeg skulle handle kjørte hun meg til en "trygg" butikk som lå et godt stykke unna der jeg bodde slik at ingen kjente skulle se meg.

Snakk om venninne!!

Gjest Gjør meg godt
Skrevet

Forstår deg godt. Synest det er en menneskerett å få være i fred når man vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...