Gå til innhold

Jeg er lei meg

Anbefalte innlegg

Gjest wellbutrin
Skrevet

Jeg har gått på wellbutrin i 8 dager, og vet at det kan ta lengre tid før virkning oppstår. Men jeg er redd det er noe galt med meg når jeg reagerer så paradoksalt, blir trøttere og får mer matlyst. Jeg har vært som en zombie, og har ikke hatt et fnugg av energi disse dagene. Og like deprimert. Jeg er så redd for at disse bivirkningene er et dårlig tegn i forhold til den virkningen jeg håper skal oppstå etterhvert. Kansje det ikke er noe vits i å fortsette på denne medisinen når jeg reagerer slik?

Skrevet

Hei,

Tar en stund før den slår inn, virker ikke fra dag en. Alt fra 14 dager til en måned. Det gjelder å være tålmodig! Ikke slutt uten å ha snakket med din behandler først.

Hold ut, det vil bli bedre :)

Skrevet

Jeg syns du skal prøve 3uker til, om den ikke gir noen virkning innen den tid så kan du kansje ta en prat med legen din om eventuel doseøkning eller seponering?

Økt matlyst trenger jo ikke nødvendigvis å være så galt, les litt i kokebøker å lag deg noen nydelige sunne måltider og nyt dem med god samvittighet..

Dessuten er det helt fantastisk ute nå hvertfall på min kant av landet, noen spaserturer eventuelt skiturer kan kansje hjelpe litt mens du venter på resultatet av medisineringen?

Gjest wellbutrin
Skrevet

Hei,

Tar en stund før den slår inn, virker ikke fra dag en. Alt fra 14 dager til en måned. Det gjelder å være tålmodig! Ikke slutt uten å ha snakket med din behandler først.

Hold ut, det vil bli bedre :)

Jeg venter meg ikke virkning med det samme, og har tålmodighet tror jeg. Det er mer det at jeg tenker den ikke vil virke når jeg reagerer slik som dette på medisinen. Jeg leser historier om hvordan andre responderer og jeg har rare bivirkninger.

Tusen takk for oppmuntrende ord. Har du selv gått på denne medisinen?

Gjest wellbutrin
Skrevet

Jeg syns du skal prøve 3uker til, om den ikke gir noen virkning innen den tid så kan du kansje ta en prat med legen din om eventuel doseøkning eller seponering?

Økt matlyst trenger jo ikke nødvendigvis å være så galt, les litt i kokebøker å lag deg noen nydelige sunne måltider og nyt dem med god samvittighet..

Dessuten er det helt fantastisk ute nå hvertfall på min kant av landet, noen spaserturer eventuelt skiturer kan kansje hjelpe litt mens du venter på resultatet av medisineringen?

Jeg overlever økt matlyst, ja alle slags bivirkninger så lenge det er nå i starten, og skal nok ha kontroll på det. Som jeg skrev til en annen er jeg så redd disse bivirkningene er dårlige tegn.

Skrevet

Hei,

Jeg tenker slik at det er positivt at du kjenner noen bivirkninger i starten, dette er vanlig, samt et tegn på at medisinen på orker kroppen din. Bivirkningene gir seg, og virkningen kommer snikende på en slik måte at du må gi det minst 3-5 uker, helst lenger før du kan se dette selv.

Når du summerer opp om 4 uker håper og tror jeg du vil se at medisinen virker. Husk, du er ikke frisk etter 5 uker fordi om medisinen virker. Det kan gå mange måneder før du er tilbake til utgangspunktet før du ble syk.

Jeg kjente virkning etter noen uker første gang jeg gikk på medisin. Etter to må eder var jeg fortsatt deprimert, men når jeg sammenlignet styrken på depresjonen etter to måneder på medisin med hvordan den var før medisinering skjønte jeg at den virket bra!

Samme er det nå. Jeg sliter enda, men for 7 uker siden, før jeg begynte på medisin var angsten mye mye verre. Det har jeg liksom "glemt" nå og ønsker bare å få det enda bedre.

Vær tålmodig og husk det tar tid, men jeg er sikker du om noen uker på et eller annet pu IT vil se at du har det litt bedre.

Lykke til!

Gjest wellbutrin
Skrevet

Hei,

Jeg tenker slik at det er positivt at du kjenner noen bivirkninger i starten, dette er vanlig, samt et tegn på at medisinen på orker kroppen din. Bivirkningene gir seg, og virkningen kommer snikende på en slik måte at du må gi det minst 3-5 uker, helst lenger før du kan se dette selv.

Når du summerer opp om 4 uker håper og tror jeg du vil se at medisinen virker. Husk, du er ikke frisk etter 5 uker fordi om medisinen virker. Det kan gå mange måneder før du er tilbake til utgangspunktet før du ble syk.

Jeg kjente virkning etter noen uker første gang jeg gikk på medisin. Etter to må eder var jeg fortsatt deprimert, men når jeg sammenlignet styrken på depresjonen etter to måneder på medisin med hvordan den var før medisinering skjønte jeg at den virket bra!

Samme er det nå. Jeg sliter enda, men for 7 uker siden, før jeg begynte på medisin var angsten mye mye verre. Det har jeg liksom "glemt" nå og ønsker bare å få det enda bedre.

Vær tålmodig og husk det tar tid, men jeg er sikker du om noen uker på et eller annet pu IT vil se at du har det litt bedre.

Lykke til!

Tusen takk for dine oppmuntrende ord. Det betydde mye for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...