Gå til innhold

Hva er stressmestring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ikke tåler stress, hva kan jeg gjøre for å takle det bedre? Kan jeg gjøre noe, eller ikke? Har det noe med ptsd diagnosen å gjøre? Klarer ikke ha et normalt liv, livet = stress. Skal jeg bare ta det med ro hele tiden da? Blir jo kjedelig det og. Har så lyst å gjøre noe mer, klarer ikke og jeg orker ikke bare ta det med ro.

Skrevet

Kan legge til at jeg tror det er noe på'gang nå, er det sykt eller hva søren?

Tenker på fuglene som detter ned fra himmelen, og diverse andre ting. Det skjer ting nå som menneskene ikke kan forklare, og det er tegn. Men det er jo sant, da er vel ikke tankegangen syk?

Kanskje dyrene blir fjernet fra Jorden, vi er ikke noe snille med dem...

Skrevet

Kan legge til at jeg tror det er noe på'gang nå, er det sykt eller hva søren?

Tenker på fuglene som detter ned fra himmelen, og diverse andre ting. Det skjer ting nå som menneskene ikke kan forklare, og det er tegn. Men det er jo sant, da er vel ikke tankegangen syk?

Kanskje dyrene blir fjernet fra Jorden, vi er ikke noe snille med dem...

Stressmestring er vel etter min mening når det er du, og ikke de negative tankene som styrer.

Det er du som kontrollerer stresset og tankene dine og ikke de som kontrollerer deg.

Det er hva jeg tenker på med ordet stressmestring.

All form for trening har positiv virkning på å redusere stress.

Skrevet

Stressmestring er vel etter min mening når det er du, og ikke de negative tankene som styrer.

Det er du som kontrollerer stresset og tankene dine og ikke de som kontrollerer deg.

Det er hva jeg tenker på med ordet stressmestring.

All form for trening har positiv virkning på å redusere stress.

Takk ;-)

Får prøve å ha kontroll på mine tanker, skulle låst de verste inne i et rom og kastet nøkkelen. Da ble det plass til positive tanker. Det viktigste er vel å prøve, det skal jeg om att og omattatt igjen ;)

Skrevet

Begynn med sunt kosthold, trening, yoga, meditasjon eller avpsenning. Skaff deg boken Stress av Kroese. Den koster bare 100 kr og det følger med en cd med avspenning og yoga.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Stressmestring er evnen til å opprettholde funksjon, selvbilde og være stort sett symptomfri også under stress.

Skrevet

Stressmestring er evnen til å opprettholde funksjon, selvbilde og være stort sett symptomfri også under stress.

Hvordan gjør man det?

Skrevet

Begynn med sunt kosthold, trening, yoga, meditasjon eller avpsenning. Skaff deg boken Stress av Kroese. Den koster bare 100 kr og det følger med en cd med avspenning og yoga.

Takk :)

Hvor kan jeg bestille den boken?

Skrevet

Takk :)

Hvor kan jeg bestille den boken?

Du får kjøpt den i bokhandelen eller på bokkilden.no.

Skrevet

Takk ;-)

Får prøve å ha kontroll på mine tanker, skulle låst de verste inne i et rom og kastet nøkkelen. Da ble det plass til positive tanker. Det viktigste er vel å prøve, det skal jeg om att og omattatt igjen ;)

Når det dukker opp negative tanker skal du spørre deg selv om disse tankene er realistiske eller om du ville tenkt det samme om en venn. Ofte hjelper det å roe ned seg selv og tankene sine. Ofte er tankene veldig dramatiske og har ikke realitet i virkeligheten. Når det gjelder beskymringer er det unødvendig å beskymre seg før noe som helst har skjedd. Altså ikke ta beskymringer og problemer på forhånd før du vet at de har oppstått. Ofte er det beskymringene i seg selv om er grunnen til at livet står stille og man ikke tør å prøve seg på utfordringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...