Gå til innhold

2012 HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner folk VIRKELIG å snakke om dette, å jeg har ikke hørt om det før, å har ungdommer i hus, som nå lurer på det ene og andre, å derfor har jeg søkt litt for å få vite, men det er jo bare elendighet der ute, må si jeg blir skikkelig redd selv,men når jeg ser at jeg ikke klarer å svare ungdommene skikkelig, så er det enda verre, om de finner ut enda mer enn de faktisk vet, så vet jeg ikke hva jeg skal si eller gjøre,hva erd et som skjer, er dette virkelig tilfelle????

Kan noen hjelpe meg med dette her, fatter ingenting, aldri hørt om noe av det, å nå skal vi plutselig bli til støv hele gjengen 23 des iår, eller 2 januar neste år,en masse døde dyr osv, er dette tilfellet, får helt noia jeg nå, skulle ønske jeg ikke hadde hørt om det..

Venner tar helt av,osv, hva er dette her?

Gjest Elextra
Skrevet

Bare tøys, slike datoer og årstall har bestandig eksistert. Svært mange trodde jo også jorda ville gå under 31.12.1999...

Skrevet

''hva er dette her?''

Tull!

Med vennlig hilsen

Tusen takk til dere begge, men hva med alt det om at forskerene er med på det, å all sorg og elendighet som står overalt på nettet, jorskjelv, endring av poler osv osv :o

Skrevet

Tusen takk til dere begge, men hva med alt det om at forskerene er med på det, å all sorg og elendighet som står overalt på nettet, jorskjelv, endring av poler osv osv :o

Det er intet som tyder på at noe spesielt skal skje i 2012. Sorg og elendighet har det vært i tusenvis av år, og om noe er det faktisk langt mindre krig nå enn før.

Nyt livet i stedet!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jorda og det rundt oss har aldri stått helt stille. Dette er helt normalt. Noen liker å lage nyhetssaker og spille på folks redsel. Ikke rart at mange får angst.

Skrevet

Jorda og det rundt oss har aldri stått helt stille. Dette er helt normalt. Noen liker å lage nyhetssaker og spille på folks redsel. Ikke rart at mange får angst.

Ok, jeg har aldri hørt om dette, å må si jeg virkelig kan få angst selv om de skal holde på å argumentere om dette, godt å høre at det finnes andre som ikke tror dette skjer, finnes det ikke sider som motsier det? finner bare mengder av sider som sier at det og det skal skje, men komme rover en side som sa at det var spådd dommedag før, å de har jeg visst også, heldigvis, gått glipp av....

Skrevet

Dette er bare vissvass, sludder og pølsevev.

Eirik Newth er en klok mann. Han har skrevet en god artikkel om dette. Les den grundig og pust lettet ut:

http://newth.net/eirik/2009/11/10/2012/

TUSEN TUSEN HJERTELIG TAKK !!!!! Kjenner pulsen stiger raskt her, jo mer de har kastet ut argumenter om elendigheten....jeg vvil så gjerne se mine barn vokse opp, å dette hørtes bare helt...ja jeg vet ikke hvilket ord jeg skal bruke som er sterkt nok engang..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

2012 vil bli et meget bra år (tror jeg) :-)

Skrevet

TUSEN TUSEN HJERTELIG TAKK !!!!! Kjenner pulsen stiger raskt her, jo mer de har kastet ut argumenter om elendigheten....jeg vvil så gjerne se mine barn vokse opp, å dette hørtes bare helt...ja jeg vet ikke hvilket ord jeg skal bruke som er sterkt nok engang..

Slapp av. :o) Jehovas Vitner har vel meldt jordens undergang opptil flere ganger og lurt folk til å selge alt de eier og har og gi alle pengene til JV. Vel, jorden eksisterer fortsatt. :o)

Skrevet

Ok, jeg har aldri hørt om dette, å må si jeg virkelig kan få angst selv om de skal holde på å argumentere om dette, godt å høre at det finnes andre som ikke tror dette skjer, finnes det ikke sider som motsier det? finner bare mengder av sider som sier at det og det skal skje, men komme rover en side som sa at det var spådd dommedag før, å de har jeg visst også, heldigvis, gått glipp av....

Tror ikke du finner så mye som motsier det. Ta f.eks. sider om overnaturlige fenomener. Dette kryr det av. Men hvor mange sider finner du som motsier overnaturlige fenomener? Svært få.

Skrevet

Slapp av. :o) Jehovas Vitner har vel meldt jordens undergang opptil flere ganger og lurt folk til å selge alt de eier og har og gi alle pengene til JV. Vel, jorden eksisterer fortsatt. :o)

Vet ikke hva slags kilder du har hetet dette i fra, men det er helt feil, men folk vil vel tro at det er slik.

Skrevet

2012 vil bli et meget bra år (tror jeg) :-)

Godt å høre :D

Skrevet

Tror ikke du finner så mye som motsier det. Ta f.eks. sider om overnaturlige fenomener. Dette kryr det av. Men hvor mange sider finner du som motsier overnaturlige fenomener? Svært få.

Sant nok ja;)

Men det virket ( for meg) som omd ette har tatt helt av, så mange rundt meg snakker omd ette, å når jeg googlet, så vrimlet det av elendige sider om det, å det var alt annet en hyggelig lesning, så derfor tenkte jeg at sikkert noen evt hadde gått ut å msagt imot det, men ikke funnet dette enda..

Men takk skal dere ha alle sammen :)

Skrevet

''Ok, jeg har aldri hørt om dette, å må si jeg virkelig kan få angst selv om de skal holde på å argumentere om dette, godt å høre at det finnes andre som ikke tror dette skjer, finnes det ikke sider som motsier det? finner bare mengder av sider som sier at det og det skal skje, men komme rover en side som sa at det var spådd dommedag før, å de har jeg visst også, heldigvis, gått glipp av....''

Du kan trygt slappe av!

Her er også en oppklarende artikkel:

http://skepsis.no/?p=586

Dette er forresten et seriøst nettsted som setter forkus på "overnaturlige fenomener" av ymse slag. Anbefales om du engster deg for slike ting :-)

Skrevet

''Ok, jeg har aldri hørt om dette, å må si jeg virkelig kan få angst selv om de skal holde på å argumentere om dette, godt å høre at det finnes andre som ikke tror dette skjer, finnes det ikke sider som motsier det? finner bare mengder av sider som sier at det og det skal skje, men komme rover en side som sa at det var spådd dommedag før, å de har jeg visst også, heldigvis, gått glipp av....''

Du kan trygt slappe av!

Her er også en oppklarende artikkel:

http://skepsis.no/?p=586

Dette er forresten et seriøst nettsted som setter forkus på "overnaturlige fenomener" av ymse slag. Anbefales om du engster deg for slike ting :-)

Engster meg egentlig ikke, men ble skikkelig skremt av dette ja...tusen takk skal du ha, skal inn å lese nå :D

Skrevet

Vet ikke hva slags kilder du har hetet dette i fra, men det er helt feil, men folk vil vel tro at det er slik.

Nå skal man ikke tro alt man leser på nettet, men:

http://8944.vgb.no/2008/02/17/fakta-om-jehovas-vitner/ (spådd verdens undergang 7 ganger visstnok)

Verst var vel hittils den skjebnesvangre falske profeti om at verdens undergang (Harmageddon) skulle komme i 1975.

http://www.abcnyheter.no/node/86171

(Titusenvis av vitner sa opp jobb, utdannelse - og solgte unna eiendeler men ingen ting hendte. Rasende vitner meldte seg ut og mange truet med rettsaker. Andre tok selvmord, og andre ble psykiske vrak)

http://www.gracepano.com/pageview.php?lng=no&side=67

Og ca. 33.00 treff til på Jehovas Vitner verdens undergang...

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er Mayakalenderen som slutter 21 desember 2012, og det har ført til mange dommedagsprofetier.

En liten venninne av meg (tenåring) gleder seg stort, fordi hun ser frem til at så mange da må innse at de tar feil. Fornøyelig nok var det nylig en artikkel som gikk på at de som har oversatt Mayakalenderen har gjort en feil, det er en helt annen dato og år det tar slutt.

21des2012 er ingenting å grue seg for. Men det er greit å sette seg inn i hva det dreier seg om, siden det har vært mye snakk om denne datoen lenge, og mere vil det bli.

Skrevet

Det er Mayakalenderen som slutter 21 desember 2012, og det har ført til mange dommedagsprofetier.

En liten venninne av meg (tenåring) gleder seg stort, fordi hun ser frem til at så mange da må innse at de tar feil. Fornøyelig nok var det nylig en artikkel som gikk på at de som har oversatt Mayakalenderen har gjort en feil, det er en helt annen dato og år det tar slutt.

21des2012 er ingenting å grue seg for. Men det er greit å sette seg inn i hva det dreier seg om, siden det har vært mye snakk om denne datoen lenge, og mere vil det bli.

Syns det er helt forferdelig at noen kan holde på, på denne måten, er jo mange mennesker som blir livredde, har jo lest at flere ønsker å ta selvmord, før enn å oppleve denne datoen, å at noen må skrive noe til motmæle, ellers kommer mange menneskers liv gå tapt for "ingenting" om det skulle være feil..

syns det er helt vannvittig, jammen glad jeg gikk glipp av alle de andre datoene ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...