Gå til innhold

2012 HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

Syns det er helt forferdelig at noen kan holde på, på denne måten, er jo mange mennesker som blir livredde, har jo lest at flere ønsker å ta selvmord, før enn å oppleve denne datoen, å at noen må skrive noe til motmæle, ellers kommer mange menneskers liv gå tapt for "ingenting" om det skulle være feil..

syns det er helt vannvittig, jammen glad jeg gikk glipp av alle de andre datoene ja...

Er du svært ung, siden du hverken hadde hørt om 2012 før, eller om de andre datoene? Dommedagsprofetier har det vært til alle tider. Man må bare lære å ta det med en klype salt. Det var større grunn til å være redd under den kalde krigen, da mange ventet på at 3. Verdenskrig skulle bli utløst av en atombombe. Mennesket kan alltid finne noe å engste seg over. At det er dommedag som er den største frykten, viser bare at vi har det godt. Andre steder i verden er det akkurat nå personer som et redd de skal dø av sult innen kort tid. Du har i det minste nesten to hele år å se frem til.

Skrevet

Er du svært ung, siden du hverken hadde hørt om 2012 før, eller om de andre datoene? Dommedagsprofetier har det vært til alle tider. Man må bare lære å ta det med en klype salt. Det var større grunn til å være redd under den kalde krigen, da mange ventet på at 3. Verdenskrig skulle bli utløst av en atombombe. Mennesket kan alltid finne noe å engste seg over. At det er dommedag som er den største frykten, viser bare at vi har det godt. Andre steder i verden er det akkurat nå personer som et redd de skal dø av sult innen kort tid. Du har i det minste nesten to hele år å se frem til.

Jeg er 32, men har aldri fulgt med på sånt, egentlig aldri brydd meg, er vel det rett,men nå tok det sååå veldig av, at jeg faktisk ble like skremt, eller verre enn mine ungdommer, samt venner...

Ikke ble jeg beroliget av all elendigheten som kom frem når jeg søkte heller, derfor jeg måtte høre.

Vet godt at mange har mye elendighet, å det er sørgelig, virkelig, å har lest alt som har vært om krigene osv og hørt fra besteforeldre og andre, så vet mye om elendigheten de opplevde da, men så er det også en mengde elendighet rundt oss hver dag, barn på barnehjem, eldre som ikke har det bra, husløse, krig, branner, tyver, mord osv osvv lister er uendelig lang, så er med på det, å dette er ting som er kjempe sørgelig for all del,men det at alle skulle forsvinne i slutten av året, var bare for mye å ta inn, jeg har 6 barn å ta meg av, som jeg så gjerne ville skulle få oppleve mer enn 2 års dagen sin, eller de andre som ikke har fått begynt på livet en gang... så ble bar elitt mye her, ikke meningen å mase om det her da egentlig,men måtte bare spørre et sted, å dette ble stedet jeg algte.

setter pris på at dere deler tanker og erfaringer :)

Skrevet

Nå skal man ikke tro alt man leser på nettet, men:

http://8944.vgb.no/2008/02/17/fakta-om-jehovas-vitner/ (spådd verdens undergang 7 ganger visstnok)

Verst var vel hittils den skjebnesvangre falske profeti om at verdens undergang (Harmageddon) skulle komme i 1975.

http://www.abcnyheter.no/node/86171

(Titusenvis av vitner sa opp jobb, utdannelse - og solgte unna eiendeler men ingen ting hendte. Rasende vitner meldte seg ut og mange truet med rettsaker. Andre tok selvmord, og andre ble psykiske vrak)

http://www.gracepano.com/pageview.php?lng=no&side=67

Og ca. 33.00 treff til på Jehovas Vitner verdens undergang...

Det som kommer frem på disse steder er et utrykk for noe helt annet en det som må ha kommet frem i littraturen.

all littratur som Jehovas vitner ( www.watchtover.org ) utgir, kan leses av alle, og i daq over hele jorden på de fleste språk. Jeg har aldri lest der om hverken jorden skulle gå under på noen dato eller år, eller at noen har blitt oppfordret til å selge ting, si opp jobben osv.alt som kommer fra org, Alt som er viktig kan kun leses igjennom littraturen. Hvis det er noe annet som er sagt en det som står der, så må dette være enkelte personer sammen med et rykte som har fått til å bli slik, og derfor mange uvitende som sitter igjen med den følelsen at slik var det. Det er viktig å gå til den rette kilde når du leter. Du kan stille direkte spørsmål til org, og de svarer med glede på sånne og andre spørsmål. Ellers finnes mye henvisning til littratur fra den tiden.

Skrevet

Det som kommer frem på disse steder er et utrykk for noe helt annet en det som må ha kommet frem i littraturen.

all littratur som Jehovas vitner ( www.watchtover.org ) utgir, kan leses av alle, og i daq over hele jorden på de fleste språk. Jeg har aldri lest der om hverken jorden skulle gå under på noen dato eller år, eller at noen har blitt oppfordret til å selge ting, si opp jobben osv.alt som kommer fra org, Alt som er viktig kan kun leses igjennom littraturen. Hvis det er noe annet som er sagt en det som står der, så må dette være enkelte personer sammen med et rykte som har fått til å bli slik, og derfor mange uvitende som sitter igjen med den følelsen at slik var det. Det er viktig å gå til den rette kilde når du leter. Du kan stille direkte spørsmål til org, og de svarer med glede på sånne og andre spørsmål. Ellers finnes mye henvisning til littratur fra den tiden.

Liten rettelse, det skal være www.watchtower.org

Skrevet

Dette er bare vissvass, sludder og pølsevev.

Eirik Newth er en klok mann. Han har skrevet en god artikkel om dette. Les den grundig og pust lettet ut:

http://newth.net/eirik/2009/11/10/2012/

Bra artikkel.

Men jeg behøvde ikke å bli beroliget, da ;-)

Skrevet

Hva det er? En blanding av overtro, tallmagi (var det ikke noe veldig skummelt 07.07.07 også?) og behov for spenning og dypere mening, kanskje?

Det er alltid en viss dommedagsstemning 21. desember: De vanskeligste julegavene står igjen, det er sikkert en krok av huset som ikke er vasket ennå, uansett hva du serverer på julaften kommer noen av gjestene til å bli misfornøyde, og ingen har orket å be den grinete, alkoholiserte grandonkelen.

Men ca. en uke senere har alle fått byttet til seg det de egentlig ville ha til jul, gjestene har reist hjem og man kan vrenge lommebokas hemmelige rom for å finne penger til å feire nyttår.

Og sånn går no åran...

De som blir skuffet over at julen 2012 også går sin vante gang, kommer nok til å knytte noe illevarslende til det at neste årstall slutter på 13

tror

Skrevet

Hva det er? En blanding av overtro, tallmagi (var det ikke noe veldig skummelt 07.07.07 også?) og behov for spenning og dypere mening, kanskje?

Det er alltid en viss dommedagsstemning 21. desember: De vanskeligste julegavene står igjen, det er sikkert en krok av huset som ikke er vasket ennå, uansett hva du serverer på julaften kommer noen av gjestene til å bli misfornøyde, og ingen har orket å be den grinete, alkoholiserte grandonkelen.

Men ca. en uke senere har alle fått byttet til seg det de egentlig ville ha til jul, gjestene har reist hjem og man kan vrenge lommebokas hemmelige rom for å finne penger til å feire nyttår.

Og sånn går no åran...

De som blir skuffet over at julen 2012 også går sin vante gang, kommer nok til å knytte noe illevarslende til det at neste årstall slutter på 13

tror

*ha ha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...