Gå til innhold

Hvorfor har jeg det ikke bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør alt "riktig", allikevel er livet et slit. Alt kjennes håpløst. Hvorfor hjelper det ikke? Og hva er da vitsen?

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor det ikke hjelper Orio, kan du søke hjelp i morgen?

Inntil videre får du greie deg med en virtuell klem, om du vil ha den. *klem*

Hvordan går det med treningssykkelen forresten?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har du vært ute i dag? Kanskje det hjelper på humør og motivasjon?

Alternativt LUFT huset godt. Få inn masse frisk luft. Strekk på kroppen og trekk dype drag inn. Nyt følelsen når du strekker deg.

Velg en positiv aktivitet deretter. Feks lese en bok du har lyst til, bare bla i avisa- eller gå på kino.

Skrevet

Jeg har det ikke bra. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer visst ikke en gang ta i mot gode og velmente råd uten å glefse til folk. Var heldigvis nærværende nok til å slette i stedet for å trykke send.

Skrevet

Prøvd ECT?

Jeg er ikke deprimert. Jeg har bare en naturlig reaksjon på at livet er vanskelig for tiden. Det er det jeg har fått vite.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor det ikke hjelper Orio, kan du søke hjelp i morgen?

Inntil videre får du greie deg med en virtuell klem, om du vil ha den. *klem*

Hvordan går det med treningssykkelen forresten?

Jeg klarer visst ikke fortelle hvordan jeg har det. Eller så blir det ikke forstått. Eller jeg blir ikke trodd. Jeg vet ikke. Jeg orker ikke ta kontakt med lege eller andre for å få et klapp på skulderen og beskjed om at det kommer til å gå bra. Jeg vet ikke hva jeg vil legen (eller andre) skal gjøre, et eller annet som viser at de forstår at jeg har det helt forferdelig og ikke vet hva jeg skal gjøre. Hvis jeg ikke blir forstått/trodd blir det bare verre. Det har jeg opplevd før.

Treningssykkelen har det bra, jeg bruker den fortsatt, selv om det for tiden er et skikkelig ork å komme i gang. Og det blir ikke bedre når jeg holder på, så jeg har nøyd meg med 20 minutter. (Normalt gleder jeg meg allerede før jeg kommer i gang, og etter fem minutter koser jeg meg i alle fall.)

Skrevet

Har du vært ute i dag? Kanskje det hjelper på humør og motivasjon?

Alternativt LUFT huset godt. Få inn masse frisk luft. Strekk på kroppen og trekk dype drag inn. Nyt følelsen når du strekker deg.

Velg en positiv aktivitet deretter. Feks lese en bok du har lyst til, bare bla i avisa- eller gå på kino.

Jeg har gjort alt det "riktige", inkludert å komme meg ut en tur i frisk luft og dagslys. (Men jeg begynte å strigråte før jeg kom til postkassa, og gikk inn igjen. Orket ikke vise meg sånn for naboene.)

Skrevet

Jeg har det ikke bra. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer visst ikke en gang ta i mot gode og velmente råd uten å glefse til folk. Var heldigvis nærværende nok til å slette i stedet for å trykke send.

Klem

Skrevet

Hva er det som skjer i livet ditt som er vanskelig da (du skriver lengre nede at du ikke er deprimert, men at ting rundt deg er vanskelig) ? Er du sliten og lei uten grunn, eller er du sliten og lei pga bestemte hendelser som har skjedd deg? (trenger ikke fortelle evt hva... bare for at du kan finne ut om det er sant at det ikke er en depresjon..)

Jeg sender deg iallefall en varm og god klem med ønsker om at du snart skal få det bedre!

Gjest kosthold og trening
Skrevet

Hei er vel ikke så mye vi som ikke kjenner deg kan bidra med men jeg kan dele mine erfaringer.

Jeg var veldig dårlig i flere år og ble ufør. Jeg begynte da med å legge om kostholdet (fordi jeg var alt for tung!) og trene. Det kostholdet jeg hadde fra før var både for kaloririkt og usundt. Meldte meg inn i en vektklubb og jobbet med vekten. Samtidig begynte jeg med varierte fysiske aktiviter, turer, langrenn og svømming. Er ute hele formiddagen hver dag året rundt. Dette har resultert i at jeg har fått et godt liv og er blitt normalvektig.

Har jo lest at du også trener og er flink til å følge opp kostholdet så antyder på ingen måte at du ikke gjør bra ting for deg selv. Det er bare min historie jeg vil forklare.

Når jeg var syk så snakket jeg aldri med annet enn lege om sykdomsprat. Venner forble fortsatt venner. Ikke noe annet. Jeg hadde ikke særlig overskudd til å være sammen med dem men sendte en sms av og til for å opprettholde litt kontakt.

Jeg har nedsatt kapasitet til sosiale ting så må hele tiden innrette meg etter det. Trenger mye hvile hjemme alene. Men det får jeg ikke gjort noe med. Må fokusere på det som funker.

Håper du finner din vei til et bedre liv.

Lykke til!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har gjort alt det "riktige", inkludert å komme meg ut en tur i frisk luft og dagslys. (Men jeg begynte å strigråte før jeg kom til postkassa, og gikk inn igjen. Orket ikke vise meg sånn for naboene.)

Uffda. Dårlig dag i dag, ja. Heldigvis er dagen snart over, og i morgen får du en NY dag.

*klem*

Skrevet

Uffda. Dårlig dag i dag, ja. Heldigvis er dagen snart over, og i morgen får du en NY dag.

*klem*

Jepp noenganger må man bare håpe på bedre dager og at vonde perioder vil gå over etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...