Gå til innhold

Er medisiner skadelige for kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et videoklipp på youtube av en psykolog/psykiater som frarådet pasienter som var deprimerte eller generelt pasienter med psykiske problemer å bruke medisin. Han sa det var skadelig for alle kroppens organer og at det finnes ikke bevis for at deprimerte får hjelp av antidepressiva, at mye var placeboeffekten. Dette skremte meg litt. Er all medisin skadelig for kroppen? Er eldre antidpressiva (noritren) mer skadelig enn nyere antidepressiva? Bivirkninger er det det samme som å merke skadevirkningnen på kroppen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Å lære seg å vurdere kilder er noe av det viktigste en kan gjøre når en ferdes på internett.

Skrevet

Å lære seg å vurdere kilder er noe av det viktigste en kan gjøre når en ferdes på internett.

Han stod frem med dr. tittel og fullt navn. Han hadde hvitt hår og skjegg. Man finner han hvis man søker på depresjon på youtube. Jeg husker ikke helt navnet hans.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Han stod frem med dr. tittel og fullt navn. Han hadde hvitt hår og skjegg. Man finner han hvis man søker på depresjon på youtube. Jeg husker ikke helt navnet hans.

Når du først er i søkemodus, kan du søke på: NICE guidelines mental health

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle medisiner har bivirkninger! Spørsmålet blir da: Er de mulige bivirkningene verre en de helsemessige gevinstene de kan ha?

Jeg tar de medisinene jeg trenger, bekymrer meg lite om bivirkninger, om de ikke skulle være alvorlige.

Tenk på alt annet du putter i munnen din, som inneholder kjemikaliker, fargestoffer, etc, etc. Ville du slutt å spise?

OM du opplever en medisin negativt, kontakt lege, og slutt med medisinen.

De aller fleste medisinene er til nytte og livsviktig hjelp for mange. Tenk litt på det...!

Skrevet

Har du sjekket hvor mye den påberopte dr.tittelen er verdt?

Har du sjekket hva som ellers er å vite om personen? Hva er hans motiv for disse utsagnene.

Har du sjekket hans utsagn mot andre kilder?

Hvem som helst kan påberope seg hvilke som helst kvalifikasjoner og påstå hva som helst på YouTube. I seriøse fagtidskrft slipper derimot ikke alle til.

mvh

Skrevet

Når du først er i søkemodus, kan du søke på: NICE guidelines mental health

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...