Gå til innhold

Hei NHD: Kan du si noe om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest interaksjoner.no
Skrevet

''Litarex => N05A N01 Lithium

orfiril => N03A G01 Valproic acid

Trilafon => N05A B03 Perphenazine

wellbutrin => N06A X12 Bupropion

Liste over interaksjoner

N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion

Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %). Søk i PubMed

N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion

økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data)''

Fikk dette svaret da jeg søkte på interaksjoner.no. Jeg skjønner egentlig ikke så mye av det. Er det noe som har noe å si?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %).

Kombinasjonen Orfiril- Wellubtrin gir a) En 30% økning av serumkonsentrasjonen (SK) av Orfiril. I tillegg en dobling av SK av det aktive nedbrytningsstoffet av Wellbutrin. Min tolking: Dosen av begge stoffene bør reduseres noe, og dat bør tas SK etter et par uker.

Søk i PubMed N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data)

Kombinasjonen Trilafon-Wellbutrin kn gi en økt SK av Trilafon. Min tolkning: SK av Trilafon bør og¨så måles etter noen uker.

For alle gjelder at dosene evt må justeres når en får svar på SK.

Gjest Underground
Skrevet

N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %).

Kombinasjonen Orfiril- Wellubtrin gir a) En 30% økning av serumkonsentrasjonen (SK) av Orfiril. I tillegg en dobling av SK av det aktive nedbrytningsstoffet av Wellbutrin. Min tolking: Dosen av begge stoffene bør reduseres noe, og dat bør tas SK etter et par uker.

Søk i PubMed N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data)

Kombinasjonen Trilafon-Wellbutrin kn gi en økt SK av Trilafon. Min tolkning: SK av Trilafon bør og¨så måles etter noen uker.

Wow, nå forstår jeg hva utdannelsen din har å si. Dette skjønte jeg ingenting av. :)

Gjest interaksjoner.no
Skrevet

Tusen takk for oppklarende svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...