Gjest interaksjoner.no Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 ''Litarex => N05A N01 Lithium orfiril => N03A G01 Valproic acid Trilafon => N05A B03 Perphenazine wellbutrin => N06A X12 Bupropion Liste over interaksjoner N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %). Søk i PubMed N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data)'' Fikk dette svaret da jeg søkte på interaksjoner.no. Jeg skjønner egentlig ikke så mye av det. Er det noe som har noe å si? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %). Kombinasjonen Orfiril- Wellubtrin gir a) En 30% økning av serumkonsentrasjonen (SK) av Orfiril. I tillegg en dobling av SK av det aktive nedbrytningsstoffet av Wellbutrin. Min tolking: Dosen av begge stoffene bør reduseres noe, og dat bør tas SK etter et par uker. Søk i PubMed N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data) Kombinasjonen Trilafon-Wellbutrin kn gi en økt SK av Trilafon. Min tolkning: SK av Trilafon bør og¨så måles etter noen uker. For alle gjelder at dosene evt må justeres når en får svar på SK. 0 Siter
Gjest Underground Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %). Kombinasjonen Orfiril- Wellubtrin gir a) En 30% økning av serumkonsentrasjonen (SK) av Orfiril. I tillegg en dobling av SK av det aktive nedbrytningsstoffet av Wellbutrin. Min tolking: Dosen av begge stoffene bør reduseres noe, og dat bør tas SK etter et par uker. Søk i PubMed N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data) Kombinasjonen Trilafon-Wellbutrin kn gi en økt SK av Trilafon. Min tolkning: SK av Trilafon bør og¨så måles etter noen uker. For alle gjelder at dosene evt må justeres når en får svar på SK. Wow, nå forstår jeg hva utdannelsen din har å si. Dette skjønte jeg ingenting av. 0 Siter
Gjest interaksjoner.no Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 N03A G01 Valproic acid - N06A X12 Bupropion Økt konsentrasjon av den aktive metabolitten hydroksybupropion (100 %), ingen endring i nivåene av bupropion; økt konsentrasjon av valproat (30 %). Kombinasjonen Orfiril- Wellubtrin gir a) En 30% økning av serumkonsentrasjonen (SK) av Orfiril. I tillegg en dobling av SK av det aktive nedbrytningsstoffet av Wellbutrin. Min tolking: Dosen av begge stoffene bør reduseres noe, og dat bør tas SK etter et par uker. Søk i PubMed N05A B03 Perphenazine - N06A X12 Bupropion økt konsentrasjon av perfenazin (indirekte data) Kombinasjonen Trilafon-Wellbutrin kn gi en økt SK av Trilafon. Min tolkning: SK av Trilafon bør og¨så måles etter noen uker. For alle gjelder at dosene evt må justeres når en får svar på SK. Tusen takk for oppklarende svar :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.