Gå til innhold

Nedtrapping Cipramil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Cipramil i 6-7 år og er nå gravid i uke 20. Hadde tenkt å trappe ned veldig langsomt fremover. Forsøkte en gang tidligere å gjøredet, men ble så dårlig. Har NHD noen forslag til hvoran jeg skal gå frem? Står på tyve mg. Må jeg evt kutte helt ut, elleer er det nyttig for fosteret om jeg f eks står på ti mg ved fødsel?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Graviditet er ingen grunn til å slutte med cipramil - snarere tvert imot.

Om du likevel velger å trappe ned, anbefaler jeg en nedtrapping med 25% per måned.

Skrevet

Graviditet er ingen grunn til å slutte med cipramil - snarere tvert imot.

Om du likevel velger å trappe ned, anbefaler jeg en nedtrapping med 25% per måned.

Men jeg ser barnet kan få seponeringssymptomer. Jordmødre er også på meg for å få meg til å trappe ned. Men har tidligere slitt mye med depresjon og angst- har ikke hatt dette etter at jeg begynte med AD.

Skrevet

Men jeg ser barnet kan få seponeringssymptomer. Jordmødre er også på meg for å få meg til å trappe ned. Men har tidligere slitt mye med depresjon og angst- har ikke hatt dette etter at jeg begynte med AD.

Se bort fra jordmødrene. De kan ikke noe om dette.

Rundt fødsel kan/bør en endre dosen. Dette kan psykiateren din veilede deg i.

Skrevet

Se bort fra jordmødrene. De kan ikke noe om dette.

Rundt fødsel kan/bør en endre dosen. Dette kan psykiateren din veilede deg i.

Vet at jeg skal stå på laveste effektive dose da. Men er usikker på om det er 10mg eller 5mg. Tenkte også kanskje det var lurt å gjøre det en liten stund før fødsel. Har ikke psykiater, har fått dette hos min fastlege.

Skrevet

Vet at jeg skal stå på laveste effektive dose da. Men er usikker på om det er 10mg eller 5mg. Tenkte også kanskje det var lurt å gjøre det en liten stund før fødsel. Har ikke psykiater, har fått dette hos min fastlege.

I slike tilfeller bør en få fastlegen eller fødeavdelingen til å be om en konkret behandlingsplan for tiden rundt fødselen fra en kompetent psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...