Gå til innhold

Sliter psykisk..

Anbefalte innlegg

Gjest Hildemor79
Skrevet

Har et familiemedlem som sliter psykisk. Jeg har lenge trodd det har vært en depresjon, men nå lurer jeg på om han har en mer alvorlig lidelse. Den ene dagen kan han være svært negativ, ringe mange ganger om dagen og gjenta og gjenta de samme bemerkningene om at han har det vondt og skylde på andre for dette, særlig faren (det er stort sett de samme bemerkningene som går igjen..). Han har også enkelte ganger oppført seg truende mot meg, nå i det siste har det vært svært ekkelt. Andre dager derimot, kan han ha det fantastisk. Være optimistisk med tanke på å få det bedre med seg selv, og selvfølgelig veldig lei seg for at han har oppført seg truende og for at han ringer så ofte og maser om de samme tingene. Men lover å skjerpe seg.

Kan jo ellers legge til at han har en godt betalt jobb og er høyt utdannet, og fungerer ellers bra. Tror ikke noen andre enn vi i familien vet at han sliter. Han har ikke det største sosiale nettverket, men vi i familien har et godt forhold pga en del tøffe ting vi har vært gjennom. Men merker nå at det begynner å slite litt på meg det her.

Ønsker noe råd om hva jeg kan gjøre for å hjelpe han, evet hva dette kan være (om det er mer alvorlig enn deperasjon ut fra det jeg har skrevet)

Skrevet

Har du uttrykt bekymringene dine for han - overfor han?

Jeg tror dessverre ikke du kan gjøre annet enn å gjøre det du alt gjør (du må selvsagt prøve å sette grenser om han blir for pågående, ikke finn deg i hva som helst slags oppførsel). Ellers kan du si at du bekymrer deg og mener han burde søke profesjonell hjelp. Han må ville ha hjelp, for det er svært vanskelig å hjelpe en som ikke vil ta imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...