Gå til innhold

bare psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! For 7 år siden brukte jeg pergotime pga pco, da var jeg aktiv, jobbet 100 % og var aldri syk. Etter behandlingen ble jeg veldig deprimert, det varte ca 1 mnd etter jeg sluttet, så begynte jeg å få noen voldsomme anfall, med hjertebank, svimmelhet,søvnproblemer, de hadde jeg mange ganger i uken, svimmel var jeg nesten konstant. Etter en liten tid fikk jeg en voldsom influensa, med høy feber. Så kom symptomene bare snikende: trett, slapp, svimmel,røde utslett på hendene, brystsmerter, kramper i føtter, hodepine, stive hovne ledd, stiv rygg, blødninger i underlivet, sår i munn og nase, kraftig influensa ca 2-3 ganger i året, ømfintelig for sterkt lys, jeg har vært til utallige leger å de finner ikke noe galt, har fått beskjed om det er bare psykisk og psoriasis. Det ble tatt røntgen av rygg og lunger uten at det ble funnet noe galt, crp er litt forhøyet 10. Leddene er til tider så vonde at jeg har problemer med å gå. Jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor hos legene. Er dette bare psykisk? Jeg har prøvd antidepressiver uten virkning, jeg er ikke deprimert, det var kun etter behandlingen av pergotime! Er det noen sykdom som kunne blitt utløst av hormonbehandlingen? Har selv tenkt litt på lupus, eller noe med stoffskifte, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem hos legen, siden han har bestemt at det ikke feiler meg noe. Det skal også nevnes at jeg har en rød flekk(utslett) i ansiktet, nesen og kinnet men det ligner ikke på en sommerfugl. Dette er fullstendig invaliderende for meg og jeg er i ferd med å bli uføretrygde pga psykiske lidelser. Føler ikke selv jeg har psykiske problemer annet enn jeg tenker veldig mye på døden. Vær så snill å hjelp meg

Videoannonse
Annonse
Gjest luftslott
Skrevet

Be fastlegen din om utskrift av journalen din. Denne tar du med deg til en ny lege, og ber om å få en second-hand opinion. Dette er ganske vanlig! Be om at den nye legen tar blodprøver, så de kan sammenlignes med tidligere resultater. Da får du nok avklart om det ligger noen fysiske årsaker bak. Om de ikke finner noen fysiske årsaker får du vel bare prøve å innfinne deg med det, og prøve å fokusere på å gjøre hverdagen din så bra som mulig:-)

Skrevet

Forklar legen din at du mistenker lupus, be om å få tatt blodprøver med tanke på det og andre immunsykdommer.

Be også om en henvisning til revmatismesykehus for en vurdering av leddplagene dine. Man skal ikke gå slik uten å bli skikkelig utredet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...