Gå til innhold

Hva er best?

Gjest En dags pause?

Anbefalte innlegg

Gjest En dags pause?
Skrevet

Kan man ligge i sengen noen dager eller en når man er psykisk utslitt, bare ta det rolig og håpe at det blir bedre?

Har det noe for seg, eller gjelder alltid å gå tur og å være aktiv?

Tror ikke jeg klarer å være aktiv nå...

Gjest lkjkjlkjsd
Skrevet

Kjøp deg en hund. Da må du opp! Det må jeg. Hvis jeg ikke hadde en hund hadde jeg ikke giddet å stå opp.

Skrevet

Jeg er sikker på at det er viktig å komme seg opp av sengen, ta seg en dusj, få på seg klær og gjøre _noe_. Hva som helst, men et eller annet som kanskje til og med oppleves som litt ok.

Jeg har slitt i mange år, men har ikke en eneste dag blitt liggende. Jeg tror at det alltid er mulig å mobilisere så pass at en kommer seg opp av sengen. :)

Gjest varme tanker til deg som sliter
Skrevet

Jeg ble liggende der å telle kvisthullene i panelen når jeg var på det verste. Etter noen dager sto jeg opp, karet meg ut på badet og satt der noen dager. Når det var gjort, klarte jeg å komme meg ut og jeg har, så vidt jeg vet, ikke tatt varige skader av det.

Likevel tror jeg tror det er best å komme seg opp av senga hvis du klarer det. Gjør hva som helst og legg deg i senga igjen når du er sliten. Prøv å komme deg i dusjen, ta på noen fine klær og smink deg litt. Det hjalp i alle fall litt for meg.

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å få til en noenlunde bra døgnrytme, holde måltider osv. Gå en tur ut i frisk luft hver dag, du trenger ikke å løpe maraton, bare stikke hodet ut i en halvtime om ikke annet.

Jeg vet det er fryktelig vanskelig å gjennomføre dette når man er så syk. Men det å stå opp hver dag, vaske seg og kle på seg litt pene klær vil gjøre at du føler deg litt bedre.

I tillegg håper jeg du får hjelp for dette av noen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...