Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk diagnosen add og har starte på ritalin.

Synes det er merkelig at jeg skal ta 0,5 mg to ganger daglig i 30 dager.

Skal jeg kjenne noe spesiellt av det ?.

Tror jeg merker litt med en gang jeg tar ene halvdelen, men går fort over.

Gjest Ritalina
Skrevet

Det var lav dose. Jeg startet med 10 mg, to ganger daglig.

Skrevet

Det var lav dose. Jeg startet med 10 mg, to ganger daglig.

Ja, usikker på om jeg skulle merke noe. Merker litt med en gang jeg tar den, men går fort over.

Gjest så vidt meg bekjent
Skrevet

Ja, usikker på om jeg skulle merke noe. Merker litt med en gang jeg tar den, men går fort over.

Jeg har hatt flere elver på skolen som gikk på Ritalin og de tok medisiner mye oftere. Trodde Ritalin var ute av kroppen etter 3-4 timer. Hvis de glemte å ta medisinen, ble de med ADHD raskt ukonsentrerte og hyperaktive. Etterhvert var det flere som gikk over til Conserta fordi disse varte lenger (ca 12 timer tror jeg). Husker ikke hvor store doser de tok hver gang, men jeg vet at det kunne variere. Noen klarte seg med mindre doser, andre måtte ha større dose for at medisinen skulle virke.

Skrevet

Jeg har hatt flere elver på skolen som gikk på Ritalin og de tok medisiner mye oftere. Trodde Ritalin var ute av kroppen etter 3-4 timer. Hvis de glemte å ta medisinen, ble de med ADHD raskt ukonsentrerte og hyperaktive. Etterhvert var det flere som gikk over til Conserta fordi disse varte lenger (ca 12 timer tror jeg). Husker ikke hvor store doser de tok hver gang, men jeg vet at det kunne variere. Noen klarte seg med mindre doser, andre måtte ha større dose for at medisinen skulle virke.

Ja, merkelig dame. Kanskje bytte henne ut skjønner ikke mye av opplegget. Ikke fått noen opptrapping plan, men skal ga på ti mg i tretti dager.

Lurer litt på kompetansen hennes om medisinering.

Ikke lett å finne psykiater som vet litt om adhd i oslo virker det som.

Skrevet

Ja, merkelig dame. Kanskje bytte henne ut skjønner ikke mye av opplegget. Ikke fått noen opptrapping plan, men skal ga på ti mg i tretti dager.

Lurer litt på kompetansen hennes om medisinering.

Ikke lett å finne psykiater som vet litt om adhd i oslo virker det som.

Noen som vet om psykiater i Oslo som har greie på ADHD?

Eller må jeg henvises til DPS?

Er litt trått å betale for en time bare for å hente en resept.

Finnes det noen medisinsk grunn til å gå en mnd. på 0,5 mg? greit at kroppen skal bli vant til det, men synes det er i lengste laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...