Gå til innhold

Bare en beskrivelse av ssri effekten på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vet det er flere her som akkurat har begynt på SSRI og venter på effekt, eller noen som lurer på å begynne og hvordan effekten vil bli.

Jeg startet på SSRI i beg. av desember 2010, altså ca 2 mnd siden. Jeg begynte pga. mye angst, mest sannsynlig generell angst. Jeg merket en viss effekt allerede første/andre uken, men en liten effekt. bivirkninger var egentlig ingen spesielle. Litt nummen i munnen de første ukene, men det var mer en behagelig og "bedøvende" følelse.

Deretter har jeg kjent at angsten har roet seg litt, men svææært sakte. Nå, denne uken kan jeg imidlertid si at jeg kjenner en stor forskjell!! Jeg har enda litt angst, men det er en betydelig bedring. Om jeg ser meg selv i dag og for to måneder siden er jeg virkelig mye bedre.

Jeg er forberedt på at jeg enda kan måtte ta et lite skritt tilbake, men jeg vet nå at medisinen virker bra!

Klumpfølelsen i halsen er betydelig redusert, nesten borte. Ingen indre skjelvinger, bedre konsentrasjon, tryggere og mer avslappet.

Merker at behovet mitt for trening er redusert. Dette fordi jeg trener svært mye når jeg har angst da trening har en svært god effekt på angst for meg.

jeg bruker 10 mg Cipralex.

Så til dere som sliter og akkurat er begynt på medisin, holdt ut, virkningen kommer, vær tålmodig og fortsett med andre tiltak som også kan bedre angsten/depresjonen. Så som bl.a. trening.

Skrevet

Hei :). Godt å lese så mye positivt om slike medisiner, som regel er det jo det negative man får høre.

Jeg har nettopp begynt med AD og håper virkelig den vil virke like positivt på meg. Krysser både fingre og tær. Vil så gjerne ha et LIV igjen jeg. Ihvertfall et liv hvor det er okey å gjøre ting, mindre sliten, få litt energi, mindre angst, mindre tretthet osv.

Slike innlegg som dette gir ihvertfall håp. Tusen takk :-)

Skrevet

Hei :). Godt å lese så mye positivt om slike medisiner, som regel er det jo det negative man får høre.

Jeg har nettopp begynt med AD og håper virkelig den vil virke like positivt på meg. Krysser både fingre og tær. Vil så gjerne ha et LIV igjen jeg. Ihvertfall et liv hvor det er okey å gjøre ting, mindre sliten, få litt energi, mindre angst, mindre tretthet osv.

Slike innlegg som dette gir ihvertfall håp. Tusen takk :-)

Hei,

Jeg er sikker på du vil få det bedre! I starten var jeg også svært opphengt i å måle effekten fra dag til dag. Det går ikke!

etter en tid vil du nok se at det blir bedre.

Lykke til :)

Skrevet

Hei,

Jeg er sikker på du vil få det bedre! I starten var jeg også svært opphengt i å måle effekten fra dag til dag. Det går ikke!

etter en tid vil du nok se at det blir bedre.

Lykke til :)

Hei. Jeg vet at jeg ikke kan forvente effekt før det har gått minimum 14 dager. Etter det vil som regel effekten øke opptil 3 måneder. Har prøvd dette før :-)

Skrevet

Hei!

Fint å se at andre også har positive erfaringer med SSRI. Bruker samme medikament og dose som deg, og kjenner igjen veldig igjen beskrivelsen din av oppstarten.

Har startet opp på cipralex tre ganger, fordi jeg har forsøkt å slutte med de, og jeg har de samme erfaringene hver gang. Andre merker det før meg, og det går så gradvis at jeg syns ikke jeg merker stort før det har gått 2 mnd. Da blir det bare bedre.

Nå har jeg brukt de i snart 6 år, med avbrekk innimellom, og jeg er angstfri! Herlig følelse!

Håper du får like stor nytte av de som jeg har og har hatt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...