Gjest don't drive Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har en bekjent som er livsfarlig i trafikken. Vedkommende har en schizofrenidiagnose og er etter det jeg har skjønt godt medisinert. H*n har ikke vært innlagt på svært mange år og klarer å stå i en enkel jobb. Men h*n er også helt fjern og jeg oppfatter h*n som nesten litt autistisk uten at jeg er fagperson. H*n kjører bil, men er livsfarlig i trafikken, uten begrep å å tilpasse fart til forholdene, kan plutselig få panikk. En gang kjørte h*n inn i en bil men kjørte bare videre fordi h*n ikke turde å stoppe i en bakke. Vedkommede har kjørt i grøfta to ganger på samme dag. Alle er redde for å sitte på. Det er imidlertid umulig å få h*n til å skjønne noe av dette selv. Siden jeg er en bekjent, er det lettere for meg å si fra enn de som kjenner henne bedre. Slike er livsfarlige i trafikken og bør ikke ha lappen! Mitt spørsmål er da: Hvor kan jeg henvende meg for at noen kan ta tak i saken og inndrar sertifikatet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Du kan henvende deg til Politiet på vedkommendes hjemsted, til fastlegen om du vet hvem det er, til kommunelege I eller til Fylkeslegen. 0 Siter
Gjest don't drive Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Du kan henvende deg til Politiet på vedkommendes hjemsted, til fastlegen om du vet hvem det er, til kommunelege I eller til Fylkeslegen. Takk, da blir det Politiet. Et spm til: Hvor relevant er det at jeg forteller Politiet om diagnose? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Takk, da blir det Politiet. Et spm til: Hvor relevant er det at jeg forteller Politiet om diagnose? Det er meget relevant. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Hvis du vet hvem som er vedkommendes fastlege kan du gi beskjed til denne, er det ikke legen som skal avgjøre hvorvidt man er frisk nok til å kjøre bil eller ikke? 0 Siter
Gjest don't drive Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Hvis du vet hvem som er vedkommendes fastlege kan du gi beskjed til denne, er det ikke legen som skal avgjøre hvorvidt man er frisk nok til å kjøre bil eller ikke? Jeg aner ikke hvem fastlegen er. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Hvis du vet hvem som er vedkommendes fastlege kan du gi beskjed til denne, er det ikke legen som skal avgjøre hvorvidt man er frisk nok til å kjøre bil eller ikke? ''Hvis du vet hvem som er vedkommendes fastlege'' Hvem har oversikt over andres fastlege? Jeg vet knapt hvem nær familie og venner har! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.