Gå til innhold

Frikort 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest http://helfo.no/privatperson/frikort/Sider/kvitteringskort-for-egenandeler-skal-ikke-brukes-i-2011.aspx og lurer på:

Hvis man går til privat behandler med delvis avtale, eller hva det heter, da må man jo kunne sende inn kviteringer et eller annet sted på at man har betalt? Det registreres i alle fall ikke automatisk hos behandler når denne ikke er tilknyttet systemet.

Og hvis man har utgifter i de tre ukene det tar å få tilsendt frikortet, hvordan får man pengene tilbake`?

Gjest Rehabpenger før, AAP nå
Skrevet

En gang i tiden hadde NIMI ansatte fysioterapeuter med delvis avtale. Jeg ble da fortalt at de hadde et visst antall timer i uka de kunne få refusjon for, resten måtte pasientene betale helt og fullt.

Nå vet ikke jeg hva slags behandler du går til, men hvis den du går hos bare har delvis refusjon og det du betaler ikke kommer med når frikort skal opparbeidet, så vil jeg tro at du ikke kommer inn under de timene som blir refundert.

Jeg ønsker behandling hos privat fysioterapeut, men da får jeg ingenting refundert. Uansett hvor mye jeg betaler.

I de 3 ukene du snakker om, så vil det du betaler bli å betrakte som overskytende, slik at du får dem tilbakebetalt automatisk.

Skrevet

''Og hvis man har utgifter i de tre ukene det tar å få tilsendt frikortet, hvordan får man pengene tilbake`?'' De pengene betales rett inn på kontoen din.

Skrevet

En gang i tiden hadde NIMI ansatte fysioterapeuter med delvis avtale. Jeg ble da fortalt at de hadde et visst antall timer i uka de kunne få refusjon for, resten måtte pasientene betale helt og fullt.

Nå vet ikke jeg hva slags behandler du går til, men hvis den du går hos bare har delvis refusjon og det du betaler ikke kommer med når frikort skal opparbeidet, så vil jeg tro at du ikke kommer inn under de timene som blir refundert.

Jeg ønsker behandling hos privat fysioterapeut, men da får jeg ingenting refundert. Uansett hvor mye jeg betaler.

I de 3 ukene du snakker om, så vil det du betaler bli å betrakte som overskytende, slik at du får dem tilbakebetalt automatisk.

Takk.

Skrevet

''Og hvis man har utgifter i de tre ukene det tar å få tilsendt frikortet, hvordan får man pengene tilbake`?'' De pengene betales rett inn på kontoen din.

Ok. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...