Gå til innhold

Trenger råd/hjelp ang. reduksjon av AD

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For litt over to uker siden reduserte jeg og min psykiater Cipralex fra 20 mg til 10 mg. Vi var ikke sikre på om jeg trengte den. Han sa om ikke annet skjedde ville jeg nok komme mer i kontakt med mine følelser.

Jeg lurer på om det er det som nå har skjedd, eller om jeg har fått tilbakefall. Syns å merke at jeg den siste uka har følt meg mer deppa. Jeg har også fått redusert nattesøvnen min, fra om lag 6 timer til om lag 4. Min optimisme og pågangmot med å mestre fulltidsstudier har også gått ned, syns jeg.

Hva syns du/dere jeg skal gjøre? Skal jeg vente en hel uke med å snakke med min psykiater om dette, eller skal jeg øke tilbake til 20 mg allerede i morgen?

Det var egentlig mitt initiativ, det å redusere Cipralexen. Psykiateren tolket dette kanskje slik at jeg ikke følte meg deprimert. Men det gjør jeg nå.

Jeg står ellers på 30 mg Abilify for tiden. Å øke denne har fungert veldig bra på konsentrasjonsevenen mine - har nemlig påbegynt fulltidsstudier igjen, og hittil går det veldig greit.

Det var kanskje et dumt tidspunkt å tukle med Cipralexen?

Takk for ev. hjelp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes ikke reduksjonen var noen god ide. Du trenger tydeligvis 20 mg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg synes ikke reduksjonen var noen god ide. Du trenger tydeligvis 20 mg.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...