Gå til innhold

Hvor skal jeg finne hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest illusjonen
Skrevet

Kort fortalt: Kvinne 40 år. Jeg har diagnosen bipolar 2. Jeg har vært "frisk" i to-tre år nå, har tatt videreutdanning og er i full jobb innen psykisk helsearbeid.

De siste månedene er jeg blitt mer og mer sliten. Jeg har store omsorgsoppgaver på privaten, og føler faktisk at jobb er et fristed. Derfor vil jeg ikke sykemeldes. Mine personlige omsorgsoppgaver kommer jeg ikke unna.

Jeg merker at jeg blir mer og mer sint. Jeg klarer ikke forholde meg til personer som står meg nær. Føler sinne overfor mine nærmeste. På jobb kan jeg le og ha det greit på en litt fraværende måte. En profesjonell maske?

Det er flere års ventetid hos psykologer her jeg bor og fastlegen er ingen god terapeut. Jeg føler så absolutt for å få satt ting på plass inne i meg før dette ender i katastrofe.

Jeg tenker mye på å avslutte livet, for nå er jeg mest en pest og plage for omgivelsene - ingen ressursperson slik jeg nesten alltid har vært.

Hvor i all verden kan jeg få hjelp?

Gjest Louise Victoria
Skrevet

er det et DPS eller poliklinikk i området ditt? Har du muligheten til å snakke med fastelgen og bli søkt til behandling på et slikt sted? Dersom du kvalifiserer som en rettspasient vil du kunne få time uten så veldig mange måneders venteliste.

Hvordan fungere medisinene dine (om du bruker noe fast)?

Gjest illusjonen
Skrevet

er det et DPS eller poliklinikk i området ditt? Har du muligheten til å snakke med fastelgen og bli søkt til behandling på et slikt sted? Dersom du kvalifiserer som en rettspasient vil du kunne få time uten så veldig mange måneders venteliste.

Hvordan fungere medisinene dine (om du bruker noe fast)?

Takk så mye for svar!

Medisinene fungerer greit. Dessverre er jeg fæl til å glemme de ... men jeg jobber hardt med saken og jeg tror ikke de har virket inn på denne tilstanden jeg er i nå. Dette kjennes mer ut som noe som går på slitenhet, eksistensiell krise og bitterhet fra barndommen.

Det finnes DPS her jeg bor, men jeg er ansatt der. Det gjør at dersom jeg skal benytte meg av kompetansen blir det av en kollega :(

Det føles vanskelig ut dette. Noen med tips??

Gjest profile
Skrevet

Takk så mye for svar!

Medisinene fungerer greit. Dessverre er jeg fæl til å glemme de ... men jeg jobber hardt med saken og jeg tror ikke de har virket inn på denne tilstanden jeg er i nå. Dette kjennes mer ut som noe som går på slitenhet, eksistensiell krise og bitterhet fra barndommen.

Det finnes DPS her jeg bor, men jeg er ansatt der. Det gjør at dersom jeg skal benytte meg av kompetansen blir det av en kollega :(

Det føles vanskelig ut dette. Noen med tips??

Modum Bad har i hvert fall et tilbud for helsepersonell og lignende som fikk problemer og av den grunn trengte et annet sted for behandling.

http://www.modum-bad.no/kriterier_for_innleggelse/cms/113

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...