Gå til innhold

migrene og affektive lidelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en har BP, kan migrene være knyttet til det. Hvis en da får medisiner mot BP, kan migrenen da forsvinne?

Begynner å bli litt engestelig pga mye migrene, flere dager med enn uten. Hva bør jeg gjøre?

Vet ikke hvorfor jeg får migrene heller, men ofte i forbindelser med møter som skaper tanker og bekymringer. Men kan jo komme av så mangt, så jeg vet ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en klar overhyppighet av migrene hos pasienter med affektive lidelser. Aller mest ved BPII.

Ja, flere medisiner mot BP har vist seg effektive mot migrene også.

Skrevet

Det er en klar overhyppighet av migrene hos pasienter med affektive lidelser. Aller mest ved BPII.

Ok, takk. Da skal jeg mase meg ihjel om å få lamictal, det er vel det beste?

Blir virkelig gal snart, er vel ikke normalt å bli innlagt pga migrene heller. Hvis jeg ikke har svults da...

Skrevet

Vet ikke om du kan svare på dette, men du skrev tidligere at jeg hadde mulig en affektiv lidelse. Tror du det fremdeles?

Bare lurer på hvorfor dps ikke tar det mer på alvor da, tiden går. Og medisinene virker vel ikke akutt heller. Synd denne mnd i 2011 har vært tung. Skal til psykiater om noen uker, virker lenge til. Da håper jeg den personen kan si noe om hvilke medisin jeg trenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vet ikke om du kan svare på dette, men du skrev tidligere at jeg hadde mulig en affektiv lidelse. Tror du det fremdeles?

Bare lurer på hvorfor dps ikke tar det mer på alvor da, tiden går. Og medisinene virker vel ikke akutt heller. Synd denne mnd i 2011 har vært tung. Skal til psykiater om noen uker, virker lenge til. Da håper jeg den personen kan si noe om hvilke medisin jeg trenger.

Jeg har ikke fått noen gode grunner til å endre min tanke om dette.

Skrevet

Jeg har ikke fått noen gode grunner til å endre min tanke om dette.

Ok.

Gjest migrenefri
Skrevet

Ok, takk. Da skal jeg mase meg ihjel om å få lamictal, det er vel det beste?

Blir virkelig gal snart, er vel ikke normalt å bli innlagt pga migrene heller. Hvis jeg ikke har svults da...

Jeg fikk migrene når jeg var sliten av meg selv. Lamictal virket slik at jeg ikke ble så sliten av meg selv og da forsvant også migrenen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...