Gå til innhold

NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror du om en pasient som får periodevise stressutløste anfall, med panikk, under fysiske anstrengelser. Hun faller vekk, er vanskelig å få kontakt med, og konsentrerer seg om det _noe_ som skjer i hodet/kroppen. Begynner å puste tungt, og forsøker å roe seg ned for å gjennvinne oversikt og kontroll. Hun blir stiv i blikket, svarer i korte svar,men DET har liksom grepet på henne.

Skrevet

Er det meg du snakker om her???

jeg kan omtrent ikke nærme meg noe som ligner trening, før nettopp dette skjer - jeg mister kontakten, blir redd og ute av meg panikken tar meg, og hvis jeg er alene, flyr jeg til skogs. Kommer til meg selv langtbortivekkistan og aner ikke hvor jeg er eller hvordan jeg kom dit - og tilstanden glir umerkelig over i en intens destruktivitet...

Jeg føler jeg har prøvd alle mulige tilnærmingsmåter, men jeg finner ikke ut av det. Nå er jeg inne i en fase hvor jeg har tillatt meg selv å gi opp litt, gi meg selv litt slack - jeg er uansett ikke helt stillesittende.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Er det meg du snakker om her???

jeg kan omtrent ikke nærme meg noe som ligner trening, før nettopp dette skjer - jeg mister kontakten, blir redd og ute av meg panikken tar meg, og hvis jeg er alene, flyr jeg til skogs. Kommer til meg selv langtbortivekkistan og aner ikke hvor jeg er eller hvordan jeg kom dit - og tilstanden glir umerkelig over i en intens destruktivitet...

Jeg føler jeg har prøvd alle mulige tilnærmingsmåter, men jeg finner ikke ut av det. Nå er jeg inne i en fase hvor jeg har tillatt meg selv å gi opp litt, gi meg selv litt slack - jeg er uansett ikke helt stillesittende.

Har blitt fortalt at dissosiasjon kan trigges av, fysisk aktivitet. Dette på grunn av hvordan en puster. Selv har jeg hatt tor nytte av å puste svært langsomt og rolig når jeg "faller vekk" (dissosierer), det hjelper meg tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...