Gjest PTSD Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Hva tror du om en pasient som får periodevise stressutløste anfall, med panikk, under fysiske anstrengelser. Hun faller vekk, er vanskelig å få kontakt med, og konsentrerer seg om det _noe_ som skjer i hodet/kroppen. Begynner å puste tungt, og forsøker å roe seg ned for å gjennvinne oversikt og kontroll. Hun blir stiv i blikket, svarer i korte svar,men DET har liksom grepet på henne. 0 Siter
lealaus Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Er det meg du snakker om her??? jeg kan omtrent ikke nærme meg noe som ligner trening, før nettopp dette skjer - jeg mister kontakten, blir redd og ute av meg panikken tar meg, og hvis jeg er alene, flyr jeg til skogs. Kommer til meg selv langtbortivekkistan og aner ikke hvor jeg er eller hvordan jeg kom dit - og tilstanden glir umerkelig over i en intens destruktivitet... Jeg føler jeg har prøvd alle mulige tilnærmingsmåter, men jeg finner ikke ut av det. Nå er jeg inne i en fase hvor jeg har tillatt meg selv å gi opp litt, gi meg selv litt slack - jeg er uansett ikke helt stillesittende. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Er det meg du snakker om her??? jeg kan omtrent ikke nærme meg noe som ligner trening, før nettopp dette skjer - jeg mister kontakten, blir redd og ute av meg panikken tar meg, og hvis jeg er alene, flyr jeg til skogs. Kommer til meg selv langtbortivekkistan og aner ikke hvor jeg er eller hvordan jeg kom dit - og tilstanden glir umerkelig over i en intens destruktivitet... Jeg føler jeg har prøvd alle mulige tilnærmingsmåter, men jeg finner ikke ut av det. Nå er jeg inne i en fase hvor jeg har tillatt meg selv å gi opp litt, gi meg selv litt slack - jeg er uansett ikke helt stillesittende. Har blitt fortalt at dissosiasjon kan trigges av, fysisk aktivitet. Dette på grunn av hvordan en puster. Selv har jeg hatt tor nytte av å puste svært langsomt og rolig når jeg "faller vekk" (dissosierer), det hjelper meg tilbake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.