Gå til innhold

NHD/Andre: Lamictal og såre øyne

Anbefalte innlegg

Gjest lamictalbruker
Skrevet

JEg har fått veldig tørre og sviende øyne etter jeg begynte med lamictal. Tror ikke det er tilfeldig Andre som har opplevd dette? Kan det være farlig?

Skrevet

Noen av bivirkene:

Potensielt alvorlige reaksjoner: kontakt legen øyeblikkelig

Et lite antall mennesker som tar Lamictal kan få en allergisk reaksjon eller en potensielt alvorlig hudreaksjon. Dette kan utvikle seg til et enda mer alvorlig problem hvis det ikke behandles.

Slike symptomer vil mest sannsynlig inntreffe i løpet av de første månedene med Lamictalbehandling, spesielt hvis startdosen er for høy, dosen økes for raskt eller Lamictal brukes sammen med et annet legemiddel som heter valproat. Noen av symptomene er mer vanlig hos barn, og foreldre bør derfor være spesielt oppmerksomme.

Symptomer på slike reaksjoner inkluderer:

hudutslett eller rødhet, som kan utvikle seg til alvorlige hudreaksjoner inkludert omfattende hudutslett med blemmer og flassende hud, spesielt rundt munn, nese, øyne og kjønnsorgan (Stevens-Johnson syndrom), omfattende flassende hud (mer enn 30 % av kroppsoverflaten – (toksisk epidermal nekrolyse)

sårhet i munnen eller øynene.

Skrevet

"Jeg har fått veldig tørre og sviende øyne etter jeg begynte med lamictal"

Sjekk hele det jeg skrev om mulige bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...