Gå til innhold

mener han det han sier?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

hei.han jeg er gift med har en bakgrunn som kriminell og har drevet med rus.han har vært rusfri i 4 år.han har diagnose personlighetsforsyrrelse og sosial fobi.så vårt ekteskap er en stor utfordring.for meg.han har slått med flere ganger og sier stadig at skal drepe meg hvis jeg går fra han.han sier mye stygge ting.han iser unnskyld etter på når han har tenkt seg om.men allikevel så skremmer det meg.har jeg grunn til å være redd?sier han disse tingene i form av å ha makt?er sliten.

Skrevet

Det eneste rette for deg er å komme deg unna denne mannen. Ingen skal gå rundt å være redd! Det ender Bare med at du også blir syk og får problemer. KOM DEG UNNA!!!! (han dreper deg ikk skjønner du, det er bare en trussel)

Skrevet

Det eneste rette for deg er å komme deg unna denne mannen. Ingen skal gå rundt å være redd! Det ender Bare med at du også blir syk og får problemer. KOM DEG UNNA!!!! (han dreper deg ikk skjønner du, det er bare en trussel)

han har tatt kvelertak på meg et par ganger.da ble jeg borte.han sier han driter i om han må i fengsel.får ikke han ha meg skal ingen andre ha meg heller.han har også skallet meg ned.jeg vet jeg må komme meg bort.er lost her går hjemme.jeg har tenkt å enmelde han men da må jeg være borte.det er vanskelig.går rundt i ring .vet ikke hva eller hvordan.

Skrevet

han har tatt kvelertak på meg et par ganger.da ble jeg borte.han sier han driter i om han må i fengsel.får ikke han ha meg skal ingen andre ha meg heller.han har også skallet meg ned.jeg vet jeg må komme meg bort.er lost her går hjemme.jeg har tenkt å enmelde han men da må jeg være borte.det er vanskelig.går rundt i ring .vet ikke hva eller hvordan.

Har du ingen som kan hjelpe deg? En venninne, foreldre, søsken? Kontakt politi og/eller krisesenter - dette må det bli en slutt på!

Skrevet

Jeg tenker HARD samlivsterapi, eller rett og slett brudd, for sånn kan du ikke ha det!

Jeg var i et dysfunksjonelt forhold..leenge. Og det ble ikke bedre av at tiden gikk. Tvert om, jeg følte meg fryktelig avhengig av ham og forholdet, og skyldfordelte HANS dårlige oppførsel, fysiske & psykiske vold mellom oss på en urimelig og selvtillitsødeleggende måte. Mistet delvis også en del viktig kontakt med venner, fordi jeg var opptatt av forholdet, og fordi jeg holdt hånda over en fyr som ikke var helt i vater, på en måte det ble vanskelig for andre å forholde seg til.

Han truet også (sammen med lovnader om bot & bedring), og det var ikke enkelt, men det var det eneste, eneste riktige å faktisk forlate ham. (Han var da ikke villig til å adressere problemer med aggresjon,eller med forholdet som sådant..Bortsett fra å be om unnskyldning når han virkelig hadde vært jævlig)

Jeg tror ikke han mente noe overveid med truslene sine, bare aggresjon som tar overhånd, men det betyr ikke at det ikke kan være farlig å være rundt når ting stormer. Selv dro jeg til en venninne og bodde der mens bruddet sto på, og hadde konsekvent med meg noen når jeg skulle hente ting, bare for sikkerhets skyld. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva og om han hadde gjort med meg om jeg hadde truffet på han alene i denne perioden.

Han er i bunn og grunn en bra fyr, og jeg var (og er, men på en annen måte nå:)) veldig glad i ham, men forholdet ble totalt sjukelig, og i sånne forhold kan man rett og slett ikke bli, uten at det tærer på ALT. Med mindre man får veldig, veldig god hjelp, og vedkommende FAKTISK forandrer seg, og selv da er det utrolig vanskelig å snu ting tilbake igjen til noe godt.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke bare skli inn i aksept av situasjonen (hvilket er litt lett), eller å kapitulere for trusler.

Masse lykke til! :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du har stor grunn til å være redd. Når den typen menn blir ekser, finnes det knapt noe farligere i Norge.

Skrevet

Har du ingen som kan hjelpe deg? En venninne, foreldre, søsken? Kontakt politi og/eller krisesenter - dette må det bli en slutt på!

jeg har vært i kontakt med krisesentret.det jeg er redd for er at han ødelegger alt jeg har hvis jeg drar.å jeg vet at hvis jeg sender politiet på han så klikker det for han å da er jeg ille ute.jeg tror at hvis jeg skal komme levende ut fra dette så må jeg finne en plass å bo iall hemlighet.men det er ikke lett med en som kontrollerer alt jeg gjør.jeg har tatt igjen med han å det gjør det bare værre.han er snill og rolig så lenge ting går hans vei men jeg skal da leve i mitt eget hjem jeg også.jeg har plan men det tar tid å gjennom føre.han er veldig skadefro.liker å såre meg.sier mye stygge ting.men jeg later som jeg ikke hører.ber jeg han å holde kjeft så får jeg meg en lusing.eller så låser han meg ute.det er ikke gøy i snø uten sko.ser selv hva jeg skriver å det er helt på tryne.å jeg trenger hjelp til dette.har ikke så mange.heldigvis har vi ikke barn sammen.jeg har 2 barn fra før.vi leier leil å jeg redd at han knuser og ødelegger hvis jeg bare drar.så sitter jeg igjen med masse gjeld.jeg vet ikke.vet snart ingenting.

Skrevet

Ja, du har stor grunn til å være redd. Når den typen menn blir ekser, finnes det knapt noe farligere i Norge.

han kommer mye med trusler.jeg har sett det slik at det er hans form for å ha makt over meg.han er ofte fysisk.tar kveler tak..dytter osv.mye late slåing..lissom slår meg i ansiket.da ler han.sier ofte at jeg ikke ser ut og jeg så stygg og feit..ingen vil ha meg og han skal få en gjeng tyrkere til å voldta meg osv.han låser meg ute av soverommet og dytter meg ut av utgangsdøra og låser meg ute.gjerne ute sko.jeg kan ikke ha venner på besøk annet enn når det passer han.engang kom ei venninne innom da ble han så forbanna at han kasta sminken min i søppla.knuse komoden osv.har mange eks.det mest slitsomme er disse trusslene.han skal kappe av meg hode og grave med ned i skogen.ingen kommer til å finne meg sier han.det hvis jeg går fra han.når han er fysisk tar jeg igjen men det gjør det bare værre.han er skadefro på en måte.han liker å såre og se meg nede.jeg vet at den dagen jeg drar kan ikke komme tilbake.da må jeg gjemme meg.dette er vanskelig å komme seg bort fra.men må det.men hvordan.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

han kommer mye med trusler.jeg har sett det slik at det er hans form for å ha makt over meg.han er ofte fysisk.tar kveler tak..dytter osv.mye late slåing..lissom slår meg i ansiket.da ler han.sier ofte at jeg ikke ser ut og jeg så stygg og feit..ingen vil ha meg og han skal få en gjeng tyrkere til å voldta meg osv.han låser meg ute av soverommet og dytter meg ut av utgangsdøra og låser meg ute.gjerne ute sko.jeg kan ikke ha venner på besøk annet enn når det passer han.engang kom ei venninne innom da ble han så forbanna at han kasta sminken min i søppla.knuse komoden osv.har mange eks.det mest slitsomme er disse trusslene.han skal kappe av meg hode og grave med ned i skogen.ingen kommer til å finne meg sier han.det hvis jeg går fra han.når han er fysisk tar jeg igjen men det gjør det bare værre.han er skadefro på en måte.han liker å såre og se meg nede.jeg vet at den dagen jeg drar kan ikke komme tilbake.da må jeg gjemme meg.dette er vanskelig å komme seg bort fra.men må det.men hvordan.

Du beskriver en typisk psykopat. Søk hjelp hos Politiet.

Skrevet

Du beskriver en typisk psykopat. Søk hjelp hos Politiet.

har vært i kontakt med politet.men jeg må bort før de tar han inn til avhør.tar de han inn før er jeg redd han gjør det han sier.så lenge jeg holder han i humør og han får det som han vil er alt rolig.politiet tror jeg beskytter han.jeg gjør ikke det .jeg beskytter meg.men de fårstår ikke det.eller hva han er i stand til.

Skrevet

På krisesenteret har de kompetanse på hvordan man best mulig kommer seg vekk fra en voldlig partner.

Gjest luftslott
Skrevet

jeg har vært i kontakt med krisesentret.det jeg er redd for er at han ødelegger alt jeg har hvis jeg drar.å jeg vet at hvis jeg sender politiet på han så klikker det for han å da er jeg ille ute.jeg tror at hvis jeg skal komme levende ut fra dette så må jeg finne en plass å bo iall hemlighet.men det er ikke lett med en som kontrollerer alt jeg gjør.jeg har tatt igjen med han å det gjør det bare værre.han er snill og rolig så lenge ting går hans vei men jeg skal da leve i mitt eget hjem jeg også.jeg har plan men det tar tid å gjennom føre.han er veldig skadefro.liker å såre meg.sier mye stygge ting.men jeg later som jeg ikke hører.ber jeg han å holde kjeft så får jeg meg en lusing.eller så låser han meg ute.det er ikke gøy i snø uten sko.ser selv hva jeg skriver å det er helt på tryne.å jeg trenger hjelp til dette.har ikke så mange.heldigvis har vi ikke barn sammen.jeg har 2 barn fra før.vi leier leil å jeg redd at han knuser og ødelegger hvis jeg bare drar.så sitter jeg igjen med masse gjeld.jeg vet ikke.vet snart ingenting.

Ta kontakt med politiet igjen. De, du og krisesenteret må samarbeide her. Da kan dere få til en løsning slik at alt skjer samtidig: Politiet tar ham inn til avhør og holder på ham til du og krisesenteret har fått hentet ut det du trenger fra leiligheten, eventuelt byttet låser og kastet ut hans ting. Samtidig må politiet sørge for en "restraining order" på ham, med vakt ved leiligheten din den første tiden om det ikke er mulig for deg å være på krisesenter. Jeg vil tro at den beste løsningen for deg er krisesenter, fordi du trenger tid på å bearbeide alt som har skjedd og nullstille deg selv. Det er også utrolig viktig at du aldri svarer på tlf eller slipper ham inn, men ringer politiet med en gang han tar kontakt med deg. Det ordner seg nok, men du MÅ komme deg bort fra ham!

Gjest Svarttrost
Skrevet

Du - om han ødelegger alt dere har av ting (går ut fra at det er det du mener) så er kommer du over det. Det VIKTIGSTE er at DU kommer deg vekk, at han ikke får ødelagt DEG mer!

Ta med deg det du er mest glad i av eiendeler og dra til krisesenteret NÅ, de hjelper deg videre. Du kan få snakke med politiet derfra, og om han skulle finne ut hvor du er kan de flytte deg videre til et annet senter.

Det er KLART at du må få hjelp til å komme deg vekk!!!

Ønsker deg en hel masse lykke til.

Skrevet

Om han mener det han sier eller ikke, er vel ikke det viktigste her!

Om så truslene bare er "tomme," så er det allikevel noe alvorlig galt med en mann som kan få seg til å si / gjøre så grusomme ting mot deg!

Hovedsaken er at han allerede behandler deg helt forferdelig ved at han både er voldelig og manipulerende!

Han slår deg, mobber deg, truer deg og ydmyker deg.

Han lar deg leve i angst, og frarøver deg livsgleden og muligheten til å leve et "normalt" og "verdig" liv.

Disse tingene er helt reelle, og et langt større problem enn hvorvidt han virkelig kommer til å gtave deg ned i skogen etter å ha drept deg...

Slik jeg ser det, så finnes ingen annen utvei for deg enn å søke hjelp snarest!

Da helst på et krisesenter, som har spesialkompetanse i å hjelpe folk som er i din situasjon.

Første bud er at du kommer deg bort fra den situasjonen du lever i! ,

Du trenger trygge omgivelser så du kan komme deg til hektene og tenke klart igjen. På et krisesenter vil du møte folk som er der for å hjelpe deg, og de kan veilede deg i prossessen videre.

Gå NÅ!

For du fortjener bedre enn dette!

Ønsker deg alt godt, og lykke til!

Skrevet

Det er ingen grunn til å gamble med at truslene hans er bare skryt. Du bør heller ikke risikere livet for å berge eiendeler og unngå gjeld.

Sprørsmålet er ikke om du må komme deg vekk, men hvordan du skal gjennomføre det rent praktisk. Vil det være mulig for deg å få hjelp fra i politi og krisesenter?

Er det mulig for deg å sette f.eks. mobilen din på (lyd)opptak slik at du bedre kan dokumentere hans trusler og vold.

Kanskje det er enklere å få hjelp fra politiet om du har en konkret plan. Kommer du å sier at du på en bestemt dag skal flytte og har det meste av det praktiske på plass, kan de hjelpe deg med beskyttelse til du har kommet deg i sikkerhet.

Kan du lage en liste, gjerne med bilde, over inventar og verdigjenstander? Går han da berserk og smadrer ting er det lettere å dokumentere de økonomiske skadene han har påført deg. Evt. gjøre ham økonomisk ansvarlig.

Vil det være mulig å avtale med et flyttebyrå eller venner en hurtig utflytting og evt. sette ting på lager til du finner en mer permanent løsning.

Har dere felles bankkontoer må du snarest mulig sørge for egne kontoer som han ikke har tilgang til eller vet om. Ved behov overfører du dine penger til dine nye kontoer samme dag som du forsvinner.

Om alt annet slår feil får du raske med deg det viktigste og komme deg på krisesenter. Jeg forstår du ønsker å berge økonomien, men det viktigste er å berge liv og helse.

mvh

Skrevet

Det er ingen grunn til å gamble med at truslene hans er bare skryt. Du bør heller ikke risikere livet for å berge eiendeler og unngå gjeld.

Sprørsmålet er ikke om du må komme deg vekk, men hvordan du skal gjennomføre det rent praktisk. Vil det være mulig for deg å få hjelp fra i politi og krisesenter?

Er det mulig for deg å sette f.eks. mobilen din på (lyd)opptak slik at du bedre kan dokumentere hans trusler og vold.

Kanskje det er enklere å få hjelp fra politiet om du har en konkret plan. Kommer du å sier at du på en bestemt dag skal flytte og har det meste av det praktiske på plass, kan de hjelpe deg med beskyttelse til du har kommet deg i sikkerhet.

Kan du lage en liste, gjerne med bilde, over inventar og verdigjenstander? Går han da berserk og smadrer ting er det lettere å dokumentere de økonomiske skadene han har påført deg. Evt. gjøre ham økonomisk ansvarlig.

Vil det være mulig å avtale med et flyttebyrå eller venner en hurtig utflytting og evt. sette ting på lager til du finner en mer permanent løsning.

Har dere felles bankkontoer må du snarest mulig sørge for egne kontoer som han ikke har tilgang til eller vet om. Ved behov overfører du dine penger til dine nye kontoer samme dag som du forsvinner.

Om alt annet slår feil får du raske med deg det viktigste og komme deg på krisesenter. Jeg forstår du ønsker å berge økonomien, men det viktigste er å berge liv og helse.

mvh

det er sant.det matrielle er ikke så viktig.jeg er på stadige at jeg samler mot og kraft til å slå i bordet og dra herfra.jeg vet at da smeller det og jeg må være en trygg plass.jeg har ordnet med egen bankonto og jeg har tatt bilder av blåmerker og tatt vare på sms der har er truende og stygg.har skiftet passord på alt for sikkerhets skyld.så jeg er i gang.jeg har vært gjennon en vinter natt før men detta er faen så slitsomt.føler meg totalt blottet for egen verd.det er vanskelig bare å gå i butikken.

Skrevet

det er sant.det matrielle er ikke så viktig.jeg er på stadige at jeg samler mot og kraft til å slå i bordet og dra herfra.jeg vet at da smeller det og jeg må være en trygg plass.jeg har ordnet med egen bankonto og jeg har tatt bilder av blåmerker og tatt vare på sms der har er truende og stygg.har skiftet passord på alt for sikkerhets skyld.så jeg er i gang.jeg har vært gjennon en vinter natt før men detta er faen så slitsomt.føler meg totalt blottet for egen verd.det er vanskelig bare å gå i butikken.

Jeg hadde unnet deg noe mye bedre.

Du har tenkt på mye og gjort mye allerede. Håper du snart klarer å skaffe deg den nødvendige støtten til å komme deg ut og vekk. Håper også du kommer fra dette mest mulig økonomisk velberget.

Klarer du å skaffe lydopptak av hans oppførsel og adferd uten å sette deg selv i fare, vil dette kunne styrke din sak.

mvh

hvorfor skjer dette??
Skrevet

har vært i kontakt med politet.men jeg må bort før de tar han inn til avhør.tar de han inn før er jeg redd han gjør det han sier.så lenge jeg holder han i humør og han får det som han vil er alt rolig.politiet tror jeg beskytter han.jeg gjør ikke det .jeg beskytter meg.men de fårstår ikke det.eller hva han er i stand til.

Forklar dette til politiet, så ordner de dette. Denne problemstillingen kan de!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...