Gå til innhold

deprimert

Gjest fremtidig lege

Anbefalte innlegg

Gjest fremtidig lege
Skrevet

Hei, jeg er en medisen student som studerer medisin i utlandet, og etter min mening sliter jeg litt mentalt, jeg tenker at jeg har sagt noe som sårer meg veldig, og som jeg absolutt ikke vil si. selv tenker jeg etterpå at jeg har sagt det, går og tenker på det hele dagen. sånne ting skjer hele tiden nesten 80 % prosent av dagen min. forskjellige typer av sånne ting har vært del av livet mitt i snart 3-4 år. Det hele begynte med at jeg bryde meg hvordan forretningen til faren min gikk, og så med at jeg fryktet at jeg mistet hår, selv om nå er det sånt, gikk og tenkte, selv om jeg hadde masse hår, men om jeg så et blikk av noen i retning av skallen, gikk jeg i toalettet og så på hår i minutt vis flere ganger om dagen, omgår i skallet eller ikke . Etter en stund, så hadde jeg samleie med kondom, men jeg fryktet at jeg er smittet av hiv, via huden, der jeg hadde bare litt hud av man får ved soppinfiksjon, fingrene mine hadde ingen sår bare litt slitasje, eneste jeg brukte hånda til var å holde kondom, men fortsatt fryktet jeg at jeg var smittet. i løpet av 3 måneder tok jeg ca minst 7-8 hiv tester, og selv om alt var negativ, og etter tre måneder fryktet jeg hivsmitte fremdeles og tok tester etter seks måneder. Og så begynte det med at jeg sa noe, noe som jeg hater aller mest å si, men jeg overtalte meg selv at jeg sa det. etter det begynte jeg å studere medisin. der hadde jeg ikke noe samleie, men bare litt mane ting. og så fikk jeg angst igjen og tok hiv test, negativ igjen. Nå i disse dagene har jeg fått nytt anfall av at jeg sier alltid noe som jeg ikke vil si, selv i samtaler med venner og til og med når jeg spiser. Det har ført til at jeg ikke vil snakke. Det morsomste er at jeg teipet munnen min for at jeg ikke skulle få den tanken at jeg sa noe som jeg absolutt hater. tok anti depressive mot de tanke greiene, men sluttet, nå har jeg tenkt å begynne igjen håper på svar,hva som feiler meg og hva må jeg gjør for å bli kvitt det. det er problemet mitt Mvh en engstelig medisinstudent

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes dette høres ut som tvangstanker (o-en i ocd). Hvis dette er korrekt, vil den beste behandling være en kombinasjon av kognitiv psykoterapi og store doser SSRI.

Skrevet

Jeg synes dette høres ut som tvangstanker (o-en i ocd). Hvis dette er korrekt, vil den beste behandling være en kombinasjon av kognitiv psykoterapi og store doser SSRI.

Det har ikke noe med hva vedkommende studerer da?

Jeg har hørt at både leger og psykologer kan oppleve symptomer ,som de leser om ,på seg selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...