Gå til innhold

Må jeg betale selv?


hope11

Anbefalte innlegg

Kort fortalt så fikk jeg betennelse i en tann i 2008, å tannlegen valgte å rotfylle, dermed måtte tannen tømmes først, å det har de gjort endeløse ganger siden da, jeg har fått like mange penvilinkurer pga smerter osv.

Men ved en av de første gangene så knakk tannlegen ene instrumentet nede i den ene rotspissen min, å hun har nå, siden jeg igjen har pencilinkur pga smerter osv, valgt at jeg må sendes til spesialist, hor han skal operer bort ene rotspissen.

Jeg har sppurt om de tar det på seg selv,men hun sier at det er en risiko som vi som pasienter tar, å dermed må jeg nok ta det selv, å får kanskje noe av det siden det er kirurgi...

Er det sånn at jeg må betale for deres feil? jeg har enda ikke fått rotfylt tannen pga dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes helt klart at du burde få kompensasjon for dette!!

har ringt til Nav, de fikk jeg ikke av, ble henvist til Helfo, fikk heller ikke der...Tannlegen selv sier at det er deres feil, å at hu nikke har tatt betalt de gangene hun har hatt meg inne for å forsøke å få det ort, men dette må jeg ta selv pga det er en av risikoene pasientene utsetter seg for når de er hos tannlegen....

Fikk nok dekket noe pga det er kirurgi sa hun, men resten måtte jeg ta selv, å hun som knakk det i munnen min jobbet helle rikke der lenger sa hun..vet ikke hva det skal ha å si, da jeg ikke har tenkt å gå rett på tannlegen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

har ringt til Nav, de fikk jeg ikke av, ble henvist til Helfo, fikk heller ikke der...Tannlegen selv sier at det er deres feil, å at hu nikke har tatt betalt de gangene hun har hatt meg inne for å forsøke å få det ort, men dette må jeg ta selv pga det er en av risikoene pasientene utsetter seg for når de er hos tannlegen....

Fikk nok dekket noe pga det er kirurgi sa hun, men resten måtte jeg ta selv, å hun som knakk det i munnen min jobbet helle rikke der lenger sa hun..vet ikke hva det skal ha å si, da jeg ikke har tenkt å gå rett på tannlegen..

Kan du høre med fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Fastlegen? Har de noe med det?

Aner ikke - men det går jo an å høre? Du må jo operere? Er helt rart at bare det er snakk om tenner så er det liksom helt utenom alt? Men det er vel sånn det er kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke - men det går jo an å høre? Du må jo operere? Er helt rart at bare det er snakk om tenner så er det liksom helt utenom alt? Men det er vel sånn det er kanskje...

Virker sånn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvis jeg har forstått deg korrekt

har ringt til Nav, de fikk jeg ikke av, ble henvist til Helfo, fikk heller ikke der...Tannlegen selv sier at det er deres feil, å at hu nikke har tatt betalt de gangene hun har hatt meg inne for å forsøke å få det ort, men dette må jeg ta selv pga det er en av risikoene pasientene utsetter seg for når de er hos tannlegen....

Fikk nok dekket noe pga det er kirurgi sa hun, men resten måtte jeg ta selv, å hun som knakk det i munnen min jobbet helle rikke der lenger sa hun..vet ikke hva det skal ha å si, da jeg ikke har tenkt å gå rett på tannlegen..

Her var det en del ny info. Du har fått flere gratis behandlinger, noe som er selvsagt. Det som ikke er selvsagt, er at en annen tannlege faktisk tar på seg slik gratis jobb når det ikke er den tannlegen som har gjort feilen. Så her synes jeg du har fått god kompensasjon.

Kanskje det går an å gå via Pasientskadeerstatningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...