Gå til innhold

humørsvingninger

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Jeg skifter så fort i humøret og det er slitsomt for meg. Kan på en og samme dag være langt oppe,for så å rase ned i mørke igjenn hvor alt er meningsløst. Noen ganger er jeg nede i dagesvis,mens andre dager er jeg mer nøytral og flat i følelsene. Er generelt nervøs daglig,spesiellt på kveldene. Får sånn sug i magen,som følelsen man får om man kommer på noe ubehaglig. Men dette kommer uten at jeg har noen spesielle tanker. Føler meg mye sliten og regner med det kommer av depresjon og angst. Men klarer ikke slutte tenke på at det muligens feiler meg noe mer. Eller noe annet. Går til psykolog,men han er ikke interesert i diagnoser virker det som. Hvordan fungerer en utredning for diverse psykiske sykdommer? Har en sterkt ønske om å få greie på dette,men vet ikke hvordan. Jeg ønsker meg selvfølgelig ikke en psykisk diagnose,men om en diagnose kan hjelpe meg til et bedre liv så vil jeg jo helt klart det. Jeg føler også at jeg ikke tåler høye lyder særlig godt. Blir lett irritabel og blir enormt lett sliten. Har problemer med konsentrasjonen,ramler ofte ut i samtaler,og har vansklig for å følge med. Har et dårlig selvbilde,føler meg dummere en alle andre. Min største angst er å dumme meg ut, Er nervøs i allt jeg foretar meg i nærhet av andre. Jeg vet ikke hva jeg vil med å skrive hær,men andres tanker om dette kan kanskje være med på å forstå bedre.Er det andre hær som kjenner seg igjenn i mine plager? Har dere isåfall en diagnose? Til sist,får veldig lett vondt i hode ved anstrengelse. Får vondt hver gang jeg er hos psykologen feks. Føler meg bare så sliten. Er i begynnelsen av 30 årene,men føler det som jeg har brukt opp livsenergien min. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Går nå på 225 mg venlafaxin. Tror det hjelper litt,kommer iallefall gjennom dagene. Skal det ikke være mulig å finne ut hva som er galt med meg og hva jeg kan gjøre med eget liv for å få det bedre? Føler bare jeg maser på psykologen og legen min. Men trenger hjelp til dette hær...

Gjest bølger
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har hatt store humørsvingningene som kunne skifte opptil flere ganger om dagen. Det er bedre enn tidligere, men jeg sliter med det ennå. Jeg følte livet var en berg og dalbane som aldri ville ta slutt. Fikk lamictal og ble bedre.

Jeg har diagnosene tilbakevendende depressiv lidelse og unnvikende pf. Psykiateren mente jeg hadde BP, men det står ikke noe om det i papirene hos legene, så jeg er usikker på det.

Jeg tror det er viktig at du får en diagnose, så du kan få rett behandling.

Sool1365380740
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har hatt store humørsvingningene som kunne skifte opptil flere ganger om dagen. Det er bedre enn tidligere, men jeg sliter med det ennå. Jeg følte livet var en berg og dalbane som aldri ville ta slutt. Fikk lamictal og ble bedre.

Jeg har diagnosene tilbakevendende depressiv lidelse og unnvikende pf. Psykiateren mente jeg hadde BP, men det står ikke noe om det i papirene hos legene, så jeg er usikker på det.

Jeg tror det er viktig at du får en diagnose, så du kan få rett behandling.

Jeg tror jeg har unnvikende pf. Men min psyk sier at jeg er som jeg er pga traumatiske hendelser i livet mitt. (mener jo selv at dette kan vært med på å utvikle en pf) Han mener at om jeg hadde unnvikende ville jeg ikke klart være så åpen og pratsom mot han. (noe som ikke er lett,men jeg har bestemt meg for å klare det) Jeg har sett i noen av papirene mine og dær står det noe om tilbakevendende depresjon,og generalisert angstlidelse. og blandet psykisk sykdom. (blir lite klok av dette) Jeg er ikke i jobb nå,noe jeg rett og slett ikke takler. Sliter så voldsomt med hva andre syns og mener om meg. Takler ikke at folk forventer noe av meg,får panikk av tanken. Og dette sliter meg ut. Takk for svar,Bølger... Mener selv at en diagnose ville være viktig hær.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg tror jeg har unnvikende pf. Men min psyk sier at jeg er som jeg er pga traumatiske hendelser i livet mitt. (mener jo selv at dette kan vært med på å utvikle en pf) Han mener at om jeg hadde unnvikende ville jeg ikke klart være så åpen og pratsom mot han. (noe som ikke er lett,men jeg har bestemt meg for å klare det) Jeg har sett i noen av papirene mine og dær står det noe om tilbakevendende depresjon,og generalisert angstlidelse. og blandet psykisk sykdom. (blir lite klok av dette) Jeg er ikke i jobb nå,noe jeg rett og slett ikke takler. Sliter så voldsomt med hva andre syns og mener om meg. Takler ikke at folk forventer noe av meg,får panikk av tanken. Og dette sliter meg ut. Takk for svar,Bølger... Mener selv at en diagnose ville være viktig hær.

Jeg er også åpen og pratsom hos psykologen, men var det kanskje ikke før. Likevel har jeg diagnosen unnvikende pf. Når jeg føler meg trygg på folk kan jeg lettere prate med dem. Spesielt på tomannshånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...