Gå til innhold

Bipolar 2, eller ..

Anbefalte innlegg

Gjest hva skjer da?
Skrevet

Jeg har bipolar 2-diagnose, men begynner å lure på om det er det jeg har. Ifølge den informasjonen jeg har fått, skal man være oppe i flere dager. I de siste dagene har jeg imidlertid gått opp og ned som en jojo. Jeg kan gå fra å være så deprimert at jeg ikke klarer å tenke på annet enn hvordan jeg kan slippe fra dette elendige livet. Få timer etterpå kan jeg havne i en lykkerus og tenke at jeg ikke har et enste problem i hele verden. Dette varer alt fra timer til dager, så er det rett ned i kjelleren igjen.

Ifølge den informasjonen jeg har fått om bipolar 2, skal man være "oppe" i mange dager.

Gjest Louise Victoria
Skrevet

det kan være en form for rapid cycling?

Skrevet

Den diagnosen som jeg tror ligner mest på bipolar 2, er eupf. En eupf starter ikke plutselig av seg selv, den har som regel vært der i lang tid. Da svinger man opp og ned som det du beskriver..

Bipolar 2 er periodevis, men i disse periodene har jeg også opplevd å svinge raskt i mellom hyper og depresjon. Forskjellen på dette og eupf er at jeg er ikke sånn i lange perioder.

Det er sånn jeg ser på det ihvertfall.

Skrevet

hvis dette ikke er typisk for deg som person å være så opp og ned hele tiden, så kan du ha fått noe som kalles en "blanded episode" og det er en del av bipolar-diagnosen. Derm an har symptomer på mani/hypomani og depresjon samtidig eller veldig raskt vekslende.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig med miakami her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...