Gå til innhold

Hjelp,bli sosial?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du folk kan se på meg at jeg sliter psykisk, eller merke det?

De må jo merke at jeg forandrer meg. Er litt skeptisk til å ha venner, vet ikke om jeg har så lyst heller. Tror jeg har godt av det, å være med folk. Vet folk kan se når jeg blir fjern, da ser det ut som jeg sitter i dype tanker eller lett trance. Merker ikke selv når jeg er slik, men flere har bemerket det...det bare skjer.

Er noen som vil bli kjent med meg, har bedt meg på besøk og "ta deg en tur da". Vet ikke helt hva "vanlige" folk snakker om, de jeg har vært med er psykiatriske pasienter. Er det best å bare være seg selv?

Folk spør jo "hva gjør du da"? Svarer at jeg for tiden er hjemme,er ufør. Folk spør vel hverandre om ting?

Skrevet

Noen spør, men ikke alle. Jeg spør aldri om noen ting, jeg synes det er uhøflig. Da snakker jeg heller litt om meg sjøl og ungene mine og så venter jeg og ser om de andre kommer med noe annet de har lyst å snakke om og så skifter jeg emne hvis de ikke er interessert i meg og mitt. Det er de som regel ikke, men en grei start. Så bytter jeg emne til jeg finner noe de vil snakk om og sånn holder jeg på.

Akkurat nå kunne jeg snakket om kaffemaskinen min eller om at de bråker døgnet rundt på Frydenberg i Oslo med å bygge skole så naboene blir gale av 24 timers jobbing og tom de to timene mellom 23 og 01 det skal være stille, jobber de for fullt.

Skrevet

Noen spør, men ikke alle. Jeg spør aldri om noen ting, jeg synes det er uhøflig. Da snakker jeg heller litt om meg sjøl og ungene mine og så venter jeg og ser om de andre kommer med noe annet de har lyst å snakke om og så skifter jeg emne hvis de ikke er interessert i meg og mitt. Det er de som regel ikke, men en grei start. Så bytter jeg emne til jeg finner noe de vil snakk om og sånn holder jeg på.

Akkurat nå kunne jeg snakket om kaffemaskinen min eller om at de bråker døgnet rundt på Frydenberg i Oslo med å bygge skole så naboene blir gale av 24 timers jobbing og tom de to timene mellom 23 og 01 det skal være stille, jobber de for fullt.

Takk :)

Får prate om hverdagslige ting. Har kjøpt kaffemaskin jeg og :)

Gjest helt meg selv
Skrevet

Takk :)

Får prate om hverdagslige ting. Har kjøpt kaffemaskin jeg og :)

Jeg har "helt vanlige venner" og de ser det på meg når jeg er deprimert. De ser det også hvis jeg er i overkant høyt oppe. Likevel er de vennene mine i tykt og tynt, og var de ikke det var de lite å samle på.

Dette er selvfølgelig gjensidig. Vi har alle litt å slite med og er det ikke psykiske problemer kan det være noe helt annet. Det er ikke noe som er så lett å forholde seg til som "ikke perfekte mennesker" og jeg har lært å sky bedrevitere med velpolerte fasader.

Bare vær åpen om den du er du :)

Gjest introvert
Skrevet

Ikke alle kan bli sosiale. Ikke rakk ned på deg selv fordi du ikke er like utadvendt og sosial som enkelte andre. :)

Skrevet

Ikke alle kan bli sosiale. Ikke rakk ned på deg selv fordi du ikke er like utadvendt og sosial som enkelte andre. :)

Det er noe i det der, alle kan ikke være like utadvente og sosiale. Og selv hvor hardt jeg prøver, kan jeg ikke være andre enn meg. Var et mareritt på barneskolen, kopierte andre...gikk ikke så bra.

Skrevet

Jeg har "helt vanlige venner" og de ser det på meg når jeg er deprimert. De ser det også hvis jeg er i overkant høyt oppe. Likevel er de vennene mine i tykt og tynt, og var de ikke det var de lite å samle på.

Dette er selvfølgelig gjensidig. Vi har alle litt å slite med og er det ikke psykiske problemer kan det være noe helt annet. Det er ikke noe som er så lett å forholde seg til som "ikke perfekte mennesker" og jeg har lært å sky bedrevitere med velpolerte fasader.

Bare vær åpen om den du er du :)

Var på besøk i kveld jeg, det gikk utrolig bra :)

Uvant er det, men det gikk bra..

Gjest introvert
Skrevet

Det er noe i det der, alle kan ikke være like utadvente og sosiale. Og selv hvor hardt jeg prøver, kan jeg ikke være andre enn meg. Var et mareritt på barneskolen, kopierte andre...gikk ikke så bra.

..og slikt er vanskelig å godta. "Reglene" er laget av de ekstroverte, men vi introverte klarer ikke følge opp, og føler oss mindreverdige.

http://www.jonathanrauch.com/jrauch_articles/bcaring_for_your_introvertb/

Gjest introvert
Skrevet

Var på besøk i kveld jeg, det gikk utrolig bra :)

Uvant er det, men det gikk bra..

Så flott! :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...