Gå til innhold

Cipralex og små kramper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD,

Jeg går på 10 mg Cipralex.

Kan denne medisinen gi økt tendens til kramper? Jeg har i utgangspunktet vært litt følsom for kramper og må i forbi selde med trening ta magnesiumtilskudd. Legger til at vi snakker om små kramper av kor varighet. Musklene spenner seg litt.

Det jeg opplever nå er små kramper i tungespissen. Jeg lurer på om dette kan være en bivirkning av medisinen?

En annen plage er en synsforstyrrelse som kommer når jeg ser på spesielle rutete mønstre. Da flyter alt sammen og jeg blir småkvalm. Har dette noen sammenheng?

Gjest tenker jeg
Skrevet

Ja, det er vel slik at alle serotonerge medikamenter øker krampeterskelen. Blander man flere serotonerge øker den desto mer, og derfor må en være forsiktig med f.eks tramadol og triptaner, typiske migrenemedisiner koblet med SSRI.

Gjest tenker jeg
Skrevet

Det er også vanlig med litt synsfortyrrelser, f.eks tåkete syn og samsynsproblemer. Dette har gitt seg etter en tid med meg.

Skrevet

Det er også vanlig med litt synsfortyrrelser, f.eks tåkete syn og samsynsproblemer. Dette har gitt seg etter en tid med meg.

Ok, takk for svar.

Hva legger du i at det ga seg etter litt tid. Noen måneder? Jeg er jo ikke sterk plaget, så jeg regner med jeg kan venne meg til dette også.

Jeg sliter med migrene også, og anfallene har i det siste kommet tett. Kan også være migrenen som gir meg disse symptomene..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...