Gå til innhold

Rotfylt tann som er vondt


Gjest Hvordan går det an?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan går det an?

Jeg har en 12-års jeksel i overkjeven som ble rotfylt for 8-9 år siden. Nå har jeg fått vondt i denne tanna. Alltid litt banking, vond å tygge på, iser og bråker om jeg kommer borti med tunga, drikker eller spiser kaldt. Jeg trodde da denne tanna var dau! Den ser jo også slik ut (blåaktig). Tannlegen som gjorde dette var en med godt rykte som jobbet meget seriøst. Hva skjer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvordan går det an?

Kanskje fyllninger har knukket eller noe. Min rotfylling knakk, så da måtte jeg fjerne hele tanna og få ny på stift.

Jaja, da er man i alle fall garantert ikke å få mer vondt i dn tanna ;). Jeg får ringe tannlegen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er man i alle fall garantert ikke å få mer vondt i dn tanna ;). Jeg får ringe tannlegen på mandag.

Njaei, på sett og vis ja, men på sett og vis nei. Det kan samle seg masse gugg under tanna sånn at du får problemer i akkurat det området med tann på stift også. Men selve tanna gjør selvfølgelig ikke vondt, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannfeee

Jaja, da er man i alle fall garantert ikke å få mer vondt i dn tanna ;). Jeg får ringe tannlegen på mandag.

Det kan sitte igjen en rest av nerven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er uvanlig at ting kan endre seg overtid. Ca 5 år etter en rotfylling måtte jeg få rotkanalene renset på nytt pga betennelse, deretter fikk jeg krone på.

Ca 10 år deretter sprakk hele rota og den måtte fjernes kirurgisk.

Heldigvis var dette den eneste tanna mi med trøbbel, så det var litt dielig da den omsider var ute... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...