Gå til innhold

Klump i halsen i en måned

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Jeg fikk klumpen i halsen noen dager før jeg fikk influensa. Jeg kjenner den når jeg svelger. Den sitter rundt strupehodet og jeg har den fremdeles etter en måned. Hva er dette for noe? Søker på google og tenker litt på strupekreft, men jeg skulle ikke være i faresonen og ikke er jeg hes heller. Hoster litt.

Noen som vet hva klumpen kan skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360234-klump-i-halsen-i-en-m%C3%A5ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

-På Dol av og til

Føles det som en slimklump? Jeg bare spør ,for jeg har nettopp hatt den følelsen selv en månedstid. Det var fælt hver gang jeg skulle svelge. Jeg tenkte også på strupekreft......Så jeg googla. Kom over noe som het globus. Ettersom jeg forstod kunne dette komme/føles dersom man var veldig stiv i musklene. Og det er jeg virkelig. Gå til legen du å få sjekka. Jeg er i hvert fall mye bedre, heldigvis. På en måte ble jeg vant til klumpen, og nå kjenner jeg den bare så vidt. God bedring!

Gjest Nickløsheletiden

Føles det som en slimklump? Jeg bare spør ,for jeg har nettopp hatt den følelsen selv en månedstid. Det var fælt hver gang jeg skulle svelge. Jeg tenkte også på strupekreft......Så jeg googla. Kom over noe som het globus. Ettersom jeg forstod kunne dette komme/føles dersom man var veldig stiv i musklene. Og det er jeg virkelig. Gå til legen du å få sjekka. Jeg er i hvert fall mye bedre, heldigvis. På en måte ble jeg vant til klumpen, og nå kjenner jeg den bare så vidt. God bedring!

Ja, det kjennes akkurat ut som en slimklump ja, som jeg ikke får hverken opp eller ned.

• 4 uker senere...
Gjest Nickløsheletiden

Håper at det ordner seg.

Var forkjøla først jeg også når jeg tenket etter.

Jeg skrev et nytt innlegg om dette for noen dager siden. Blodprøvene som er tatt er normale. Jeg har tatt ultralyd av skjoldbrukskjertelen som var normal. I dagene før ultralyden kjente jeg den konstant , men etterpå kjenner jeg den bare av og til.

Strupekreft kan ikke oppdages på ultralyd, men jeg har roet meg med at jeg er frisk. Jeg har ingen andre tegn på at jeg skulle ha kreft ihvertfall. Jeg er blandt annet ikke hes.

Hvordan går det med halsen din da?

Annonse

-På Dol av og til

Jeg skrev et nytt innlegg om dette for noen dager siden. Blodprøvene som er tatt er normale. Jeg har tatt ultralyd av skjoldbrukskjertelen som var normal. I dagene før ultralyden kjente jeg den konstant , men etterpå kjenner jeg den bare av og til.

Strupekreft kan ikke oppdages på ultralyd, men jeg har roet meg med at jeg er frisk. Jeg har ingen andre tegn på at jeg skulle ha kreft ihvertfall. Jeg er blandt annet ikke hes.

Hvordan går det med halsen din da?

Beklager, har ikke lest det innlegget.

Fint at det høres ut som om du er frisk.

Akkurat nå er jeg faktisk helt fin i halsen:-)

• 7 måneder senere...
Gjest Lurer på dette i dag

Håper at det ordner seg.

Var forkjøla først jeg også når jeg tenket etter.

Jeg er fast ansatt i 60 % stilling, men jeg har lenge jobbet 100%. Kontraktene har blitt forlenget mange ganger. Nå går kontrakten ut 1.november, men har muntlig fått lovnader om videre full jobb. Det har ikke blitt skrevet kontrakt enda.

Nå har jeg blitt 100% sykemeldt til 14 november og videre 50 % sykemeldt til januar etter en ulykke. Kan arbeidsplassen min sette meg tilbake til 60% nå mens jeg er sykemeldt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...