Gå til innhold

Dilemma-Ingen av valgene virker særlig bra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg klart å rote det litt til med studiene i forhold til at jeg ikke har fått jobbet så mye med faget. Har vært lei og depressiv men begynner endelig nå å få det mye bedre.

Nå står jeg ovenfor to alternativer. Det ene er å få legeattest å ta den igjen seinere. Eller å ta en sjans og ta eksamen. Jeg vet da at jeg ikke vil få en god karakter som er det jeg vil ha.

Usikker på hva jeg skal gjøre.

Gjest Høstløv
Skrevet

Det er vel bra å ta eksamen i faget og komme seg videre i stedet for å stå på stedet hvil ifht fremdriften av studiet. Hvis du ikke blir fornøyd med karakteren så har du muligheten til å forbedre den senere.

Skrevet

Jeg tror som regel ikke det er så lurt å ta pauser. Nå som du føler deg bedre, kan det jo gå bra med studiene dine. Tar man pauser, kan det fort bli mye tid til å fokusere seg så langt vekk fra studiene at det blir desto vanskeligere å ta de opp igjen. Ikke sett deg for høye mål, du må ikke få A eller B for den saks skyld. Tanken som streifer meg er at jeg ville satt meg som mål at jeg skulle stå om ikke noe annet om dette var meg.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ta eksamen. Det er mye bedre enn å få et skikkelig etterslep.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Ta eksamen, ikke stopp opp. Ta heller faget opp igjen senere om du vil forbedre karakteren.

Skrevet

Jeg tror som regel ikke det er så lurt å ta pauser. Nå som du føler deg bedre, kan det jo gå bra med studiene dine. Tar man pauser, kan det fort bli mye tid til å fokusere seg så langt vekk fra studiene at det blir desto vanskeligere å ta de opp igjen. Ikke sett deg for høye mål, du må ikke få A eller B for den saks skyld. Tanken som streifer meg er at jeg ville satt meg som mål at jeg skulle stå om ikke noe annet om dette var meg.

Tror dere har rett jeg. Etterslep er utrolig slitsomt. Så får bare gjøre det beste ut av det og håpe på ståkarakter. Og eventuelt ta opp seinere.

Skrevet

Ta eksamen, og gjør ditt beste. Så kan du heller konte dersom du ikke er fornøyd eller om du skulle komme til å stryke.

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...