Gå til innhold

høyt opp og langt ned

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Nei, du kan ikke slå deg til ro med det.

Og ja, det er flott å ta ansvar for egen helse.

Har vært borti mange ulike behandlere, fra psykiatere som spådde at "jeg nok aldri ville bli bedre" via tause psykologer til behandlere som har støttet meg i alle mine forsøk på å komme meg videre. Hadde jeg hørt på enkelte behandlere ville jeg sikkert vært 100% uføretrygdet i dag, kanskje i et bofellesskap. I stedet er jeg i jobb, med familie.

Det går an!

Flott å høre! Jeg skal iallefall ikke gi opp. Jeg trenger en fagperson som ikke er så passiv. For det skjer ingenting,og samtalene gir meg ikke stort.

Gjest Liten Løve
Skrevet

Jeg har diagnosen, men er verken manipulerende eller oppmerksomhetstrengende. Fint om du ikke skjærer alle over samme kam.

Jeg skriver ikke at _jeg_ synes at det er psykiatriens avskum. Innlegget er skrevet på bakgrunn av at jeg har venninner med denne diagnosen som blir behandlet som avskum av _fagfolk_ i psykiatrien... Og fordi jeg selv har vært mye innlagt og sett hvordan mange blir behandlet.

Jeg mener ikke at noen mennesker er avskum.

Beklager at jeg har ødelagt din dag. Det var ikke det som var meningen. Beklager at jeg har formulert meg støtende.

Gjest Avskum_neitakk
Skrevet

Flott å høre! Jeg skal iallefall ikke gi opp. Jeg trenger en fagperson som ikke er så passiv. For det skjer ingenting,og samtalene gir meg ikke stort.

For meg har akkurat det utgjort en svært stor forskjell - hvorvidt behandleren er aktiv eller ei. Kanskje du bør vurdere å bytte

Gjest Spør han om eupf
Skrevet

Har gått en stund til psykolog nå,og når han sier rett ut at han ikke er opptatt av diagnoser,så er jeg redd for at jeg ikke får den hjelpen jeg kanskje trenger hos han. Så du mener man ikke skal lufte tanker man kan ha om forskjellige diagnoser hos psykologen? Det blir jo som å gå til legen uten å si hvilke symptomer man har. Gjør du det,lar du legen finne det ut selv?

Selvsagt skal du gjøre det.

Gjest Avskum_neitakk
Skrevet

Jeg skriver ikke at _jeg_ synes at det er psykiatriens avskum. Innlegget er skrevet på bakgrunn av at jeg har venninner med denne diagnosen som blir behandlet som avskum av _fagfolk_ i psykiatrien... Og fordi jeg selv har vært mye innlagt og sett hvordan mange blir behandlet.

Beklager at jeg har ødelagt din dag. Det var ikke det som var meningen. Beklager at jeg har formulert meg støtende.

Det er godt du ikke mente det slik jeg leste det, takk for oppklaringen.

Skrevet

jeg tror ikke jeg har denne diagnosen. Men om jeg en gang får en diagnose ville jeg forstått mer hvorfor jeg er som jeg er,og kunne arbeidet med meg selv ut i fra det. Jeg syns det er tungt å føle at jeg er anneledes og ikke vite hvorfor. Om det gir noen mening.

En diagnose forklarer sjelden særlig mye. Det bare er en fellesbetegnelse på en ansamling symptomer. Om diagnosen din heter Rolf eller Einar kan vel neppe gjøre noen stor forskjell?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

det er bare frustrerende å føle seg som en hypokonder hos psykologen min... Men jeg vil jo finne ut hva som feiler meg,for om jeg vet det så har jeg et utgangspunkt for å bli bedre. Legen min er taus,psykologen sier han ikke er opptatt av diagnoser... Så hva gjør jeg da? Hvordan skal jeg få hjelp? Noen råd for hva jeg kan si og til hvem for å få hjelp? Tusentakk for svar!

Det viktigste er å ta tak i de problemer som finnes og prøve å løse disse.

Skrevet

Jeg har også mange venninner med den diagnosen, men de blir ikke behandlet som avskum. De får all hjelp i verden og behandlerne står på som bare det for dem. Til de grader faktisk.

Skrevet

Jeg synes ikke du formulerte deg støtende, men derimot at du peker på et fenomen som så avgjort er tilstede i en del sammenhenger. Enkelte diagnoser virker mer stigmatiserende enn andre, og eupf er så avgjort blant de som i verste fall kan medføre stigmatisering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...