Gå til innhold

Undermedisinert

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarbølla
Skrevet

Var hos legen i går og han hadde fått tilbake svaret på noen blodprøver som ble tatt i forb. med Lamictal og Seroquel.

Legen sa at "verdiene" på Lamictal (vet ikke hva han mente

med verdiene) Skulle ligge mellom 10 og 50. Mine verdier lå nå på 7. Han mente også at jeg var undermedisinert i forhold til Seroquel.

Jeg er pr. dags dato sykemeldt påg. depresjon, men det svinger en del opp og ned. Han vil heller ikke justere medisindosene men overlate dette til avd. for psykiatri.

Lurer nå på hvor mye medisiner jeg egentlig kan bruke. Jeg bruker nå 300 mg Lamictal og 300 mg Seroquel.

Er dette mye eller lite? Lurer også på om det er undermedisineringen som har gjort at jeg har fått tilbake depresjonen og hypomanitendensene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Forutsatt at du har tatt Lamictal som du skal, skal nåværende dose dobles.

I neste omgang ville jeg målt Seroquel også, og evt justert dosen etter svaret.

Undermedisineringen kan forklare hvorfor du ikke har fått ønsket effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...