Gå til innhold

NHD: Nedtrapping fra 10mg Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Er det OK å kun gå om 5mg hvis man skal trappe ned fra 10mg, eller bør man foreta en mer gradvis nedtrapping? Hvor lang tid bør man bruke på å trappe ned?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om effekten har vært gor/behandlingen vellykket, bør du også trappe ned med 25% per måned og dermed bruke 3 mnd på seponeringen.

Gjest Fortsatt  anonym
Skrevet

Om effekten har vært gor/behandlingen vellykket, bør du også trappe ned med 25% per måned og dermed bruke 3 mnd på seponeringen.

Jeg har 10mg-tabletter, og kun resept på disse. Betyr det at jeg bør få 5mg-tabletter? Kan jeg få 5mg-tabletter hvis jeg har resept på 10mg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har 10mg-tabletter, og kun resept på disse. Betyr det at jeg bør få 5mg-tabletter? Kan jeg få 5mg-tabletter hvis jeg har resept på 10mg?

Det betyr det, og det kan du få.

Gjest Fortsatt anonym
Skrevet

Det betyr det, og det kan du få.

Fikk ikke 5mg tabletter på 10mg resept, men skal prøve igjen et annet sted.

Men hvis det ikke nytter, og jeg må ha resept på 5mg, må jeg da returnere den gamle resepten? Eller er det så enkelt at legen bare kan ugyldiggjøre den gamle og sende en ny?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...