Gå til innhold

veien videre, NHD

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Hei!

Jeg har tidligere skrevet til deg om min utroskap med han som er sammen med min samboers søster. Du ga meg to konkrete "løsninger" - altså enten at vi begge brøt ut og ble sammen, eller at vi kuttet helt ut. Jeg vil førstnevnte, uten at jeg har sagt det til han, men etter vi hadde sex for en uke siden, har jeg ikke hørt fra ham. Jeg regner det som usannsynelig at han vil det jeg vil.

Jeg har nå lagt livet på vent, og venter kun på livstegn fra ham. Fordi vi er så "nærme" hører jeg ofte om han, og det vil jeg jo i all framtid... Dette gjør jo alt verre...

Har du råd til hvordan jeg kan gå videre? Jeg sliter med flyskrekk og fikk en pakke sobril for dette. Jeg har nå vært så urolig at jeg har tatt av disse noen kvelder. Jeg er kvalm, gjør en dårlig jobb, gleder meg ikke til noe, er ekstremt sjalu på hun som har ham, drømmer om ham natt og dag - føler livet er håpløst...

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Jeg ser for meg måneder med verkende kjærlighetssorg her...

Skrevet

Du har en tredje mulighet: Du bryter ut av ekteskapet.

Ta kontakt med ham og spør hva han tenker om fremtiden. Gi ham et valg: Dere bryter begge ut av ekteskapene, eller det blir slutt mellom dere.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Du har en tredje mulighet: Du bryter ut av ekteskapet.

Ta kontakt med ham og spør hva han tenker om fremtiden. Gi ham et valg: Dere bryter begge ut av ekteskapene, eller det blir slutt mellom dere.

Takk for svar:)

Det er hva jeg skulle gjort for lenge siden, men så tenker jeg at han må vel merke at jeg er interessert, som stiller hver gang han tar kontakt? Hvis han ville noe mer, så tror jeg han hadde gått for det. Men det er klart vanskelige forhold dette. Han er jo venn med min samboer og.

Når han klarer å gå en uke uten å ta kontakt, da tenker jeg at han ikke er så interessert. Jeg tar jo heller ikke kontakt, men det er fordi jeg ikke orker å nedverdige meg selv til å ikke få svar osv og vil ikke mase.

Gjest Høstløv
Skrevet

Takk for svar:)

Det er hva jeg skulle gjort for lenge siden, men så tenker jeg at han må vel merke at jeg er interessert, som stiller hver gang han tar kontakt? Hvis han ville noe mer, så tror jeg han hadde gått for det. Men det er klart vanskelige forhold dette. Han er jo venn med min samboer og.

Når han klarer å gå en uke uten å ta kontakt, da tenker jeg at han ikke er så interessert. Jeg tar jo heller ikke kontakt, men det er fordi jeg ikke orker å nedverdige meg selv til å ikke få svar osv og vil ikke mase.

''Jeg tar jo heller ikke kontakt, men det er fordi jeg ikke orker å nedverdige meg selv til å ikke få svar osv og vil ikke mase.''

Det må da være mer "nedverdigende" å stille opp som villig sexpartner, hver gang han vifter med lillefingeren.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

''Jeg tar jo heller ikke kontakt, men det er fordi jeg ikke orker å nedverdige meg selv til å ikke få svar osv og vil ikke mase.''

Det må da være mer "nedverdigende" å stille opp som villig sexpartner, hver gang han vifter med lillefingeren.

Ja, på en måte er det jo det. Men da er ofte jeg så desperat at det å ta på han er helt magisk og så tør jeg ikke si noe. Det er bare sykt deilig å være nær ham. Jeg tenner på han, liker han, er interessert i han, vil ha ham.

Det er helt absurd å være i denne situasjonen. Jeg burde absolutt ikke være interessert i en som kanskje gjør dette kun for sex.. Kan noen gjøre noe sånt kun for sex?? Han er meget attraktiv og kunne hatt noen andre enn meg hvis det var kun sex.

Skrevet

Ja, på en måte er det jo det. Men da er ofte jeg så desperat at det å ta på han er helt magisk og så tør jeg ikke si noe. Det er bare sykt deilig å være nær ham. Jeg tenner på han, liker han, er interessert i han, vil ha ham.

Det er helt absurd å være i denne situasjonen. Jeg burde absolutt ikke være interessert i en som kanskje gjør dette kun for sex.. Kan noen gjøre noe sånt kun for sex?? Han er meget attraktiv og kunne hatt noen andre enn meg hvis det var kun sex.

''Kan noen gjøre noe sånt kun for sex??''

Ja!

Gjest cerruti 1881
Skrevet

''Kan noen gjøre noe sånt kun for sex??''

Ja!

Jeg kunne i alle fall aldri gjort noe sånt uten sterke følelser. Han var jo alltid flink til å fortelle meg hvor bra , smart, snill osv jeg var før vi innledet dette uanstendige "forholdet."

Gjest Louise Victoria
Skrevet

vet det er vanskelig, men her må du ta et valg, bestemme deg for å ikke vike fra valget, og lære deg å være fornøyd med det.

Silk jeg ser det er første valg om du ønsker å fortsatt være gift eller ikke. Kan være lurt å tenke på det uanvengig av han nye. Er det grunner til å forlate ekteskapet utenom han nye?

Har du bestemt deg for å bryte ut, organiserer du alt det praktiske som å finne bolig, seperasjon osv.

Så bør du ha en skikkelig samtale med han nye, og forklare hva du ønsker, og se hva han sier. Viktig å få avsluttning, så du kna gå videre.

Ikke meningen å være krass, men du må rett og slett ta et valg og slutte å kverne på dette. Det kommer det ingenting ut av.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kunne i alle fall aldri gjort noe sånt uten sterke følelser. Han var jo alltid flink til å fortelle meg hvor bra , smart, snill osv jeg var før vi innledet dette uanstendige "forholdet."

Ja, det er en teknikk som mange bruker for å få sex. Selv om det er utenkelig for deg og meg, er sex noe som mange bruker andre mennesker for å få. Jeg sier ikke at det er slik i denne situasjonen, men at det er fullt mulig og dessverre ganske vanlig.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

vet det er vanskelig, men her må du ta et valg, bestemme deg for å ikke vike fra valget, og lære deg å være fornøyd med det.

Silk jeg ser det er første valg om du ønsker å fortsatt være gift eller ikke. Kan være lurt å tenke på det uanvengig av han nye. Er det grunner til å forlate ekteskapet utenom han nye?

Har du bestemt deg for å bryte ut, organiserer du alt det praktiske som å finne bolig, seperasjon osv.

Så bør du ha en skikkelig samtale med han nye, og forklare hva du ønsker, og se hva han sier. Viktig å få avsluttning, så du kna gå videre.

Ikke meningen å være krass, men du må rett og slett ta et valg og slutte å kverne på dette. Det kommer det ingenting ut av.

Lykke til!

Takk for fint svar!

Ingen av oss er gift eller har barn, men min store frykt er jo at hun skal bli gravid, etter at jeg hørte noen rykter om at hun ønsket dette snart.

Jeg har tatt valget mitt. Jeg vil ha ham!! Nå hadde jeg lovet meg selv å si det til han, men nå tar han altså ikke kontakt og da tenker jeg at han ikke er så interessert.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Ja, det er en teknikk som mange bruker for å få sex. Selv om det er utenkelig for deg og meg, er sex noe som mange bruker andre mennesker for å få. Jeg sier ikke at det er slik i denne situasjonen, men at det er fullt mulig og dessverre ganske vanlig.

Det jeg har tenkt på, er om han anser meg som kneblet til taushet. Med tanke på venner, svigerforeldre osv, så er det umulig for meg å gå ut med dette. Kanskje han har tenkt sånn. Det er likevel umulig for meg å leve videre side om side med han. Nå har jo samboer også merket seg denne voldsomme interessen for hva som skjer i hans søsters hjem.

For en sykt absurd situasjon jeg har satt meg i...

Skrevet

''Kan noen gjøre noe sånt kun for sex?? ''

Har du noengang sett en film, lest en bok, en samlivsspalte eller et ukeblad der en utro part har antydet at "egentlig betydde h*n ingenting"?

Selv om du eller jeg kanskje ikke kunne tenkt oss den måten å gjøre det på, er ikke alle disse historiene hentet fra fantasiens verden.

Gjest luftslott
Skrevet

Time for a wake-up call...

Han er fornøyd med å ha deg som sexpartner, du stiller opp med en gang han vil og er så på knærne etter ham at du aldri stiller spørsmål. For ham er det alt du er, sex og noe ulovlig moro.

Du derimot er forelska, og dermed har du ødelagt ditt eget forhold. Det eneste som er realt mot din kjæreste er å bryte forholdet, du er ikke ærlig mot ham når du er forelska i en annen. Men ikke forvent at din sexpartner vil avslutte sitt forhold for å bli sammen med deg! Dere har helt forskjellige tanker om hva det er dere har sammen!

Din kjæreste fortjener bedre enn at dere er sammen når du er forelska i og har sex med en annen, uavhengig av hvem dette er.

Hvor nær er du din sexpartners kjæreste? Bryr du deg om at du sårer henne ved å ha sex med hennes kjæreste? Hun kommer til å få vite det en eller annen gang uansett, slikt kommer alltid for en dag. Jeg for min del ville satt pris på å få vite det før det kom barn inn i bildet, for jeg vil ikke ha en utro mann som far til mine barn.

Ingen kan avgjøre dette for deg, men jeg tror du vet hva du må gjøre når du bare klarer å se utenfor denne tåka av kåthet og forelskelse. Akkurat nå sårer du to uskyldige mennesker.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

''Kan noen gjøre noe sånt kun for sex?? ''

Har du noengang sett en film, lest en bok, en samlivsspalte eller et ukeblad der en utro part har antydet at "egentlig betydde h*n ingenting"?

Selv om du eller jeg kanskje ikke kunne tenkt oss den måten å gjøre det på, er ikke alle disse historiene hentet fra fantasiens verden.

Det har jeg selvfølgelig... Det er nettopp derfor jeg skriver her for å finne ut hva jeg kan gjøre for å komme over dette når han tydeligvis ikke vil h a meg.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Time for a wake-up call...

Han er fornøyd med å ha deg som sexpartner, du stiller opp med en gang han vil og er så på knærne etter ham at du aldri stiller spørsmål. For ham er det alt du er, sex og noe ulovlig moro.

Du derimot er forelska, og dermed har du ødelagt ditt eget forhold. Det eneste som er realt mot din kjæreste er å bryte forholdet, du er ikke ærlig mot ham når du er forelska i en annen. Men ikke forvent at din sexpartner vil avslutte sitt forhold for å bli sammen med deg! Dere har helt forskjellige tanker om hva det er dere har sammen!

Din kjæreste fortjener bedre enn at dere er sammen når du er forelska i og har sex med en annen, uavhengig av hvem dette er.

Hvor nær er du din sexpartners kjæreste? Bryr du deg om at du sårer henne ved å ha sex med hennes kjæreste? Hun kommer til å få vite det en eller annen gang uansett, slikt kommer alltid for en dag. Jeg for min del ville satt pris på å få vite det før det kom barn inn i bildet, for jeg vil ikke ha en utro mann som far til mine barn.

Ingen kan avgjøre dette for deg, men jeg tror du vet hva du må gjøre når du bare klarer å se utenfor denne tåka av kåthet og forelskelse. Akkurat nå sårer du to uskyldige mennesker.

Fint og langt - og vondt!! innlegg. Jeg skriver her i dag fordi jeg vel har innsett det du skriver. Han vil ikke ha meg. Hvis det blir barn i bildet er han med en gang uaktuell - jeg vil ikke lenger bare ha sex, men et forhold.

Jeg har på en måte fortrengt henne i dette. Jeg merker jeg sliter med å se henne i øynene og har så lite kontakt som mulig. Hun har jo det eneste jeg ønsker meg i hele verden.

Han er motsatt og tar kontakt med min samboer hver uke...

Eneste som vil få dette her ut, er om jeg snakker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så vidt jeg vet, finnes det ingen annen kur for kjærlighetssorg enn å holde ut.

Noen finner noe lindring i setningen: "Det er viktigere å elske enn å bli elsket".

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Så vidt jeg vet, finnes det ingen annen kur for kjærlighetssorg enn å holde ut.

Noen finner noe lindring i setningen: "Det er viktigere å elske enn å bli elsket".

Takk for svar igjen, NHD!

Akkurat nå virker ikke ordtaket, men jeg vet at jeg må holde ut. Det er bare at jeg opplever et sånt indre stress og negativt syn på framtiden, at jeg nesten føler meg deprimert. Hvordan kunne jeg havne i en slik situasjon? Jeg vil jo slik situasjonen er nå følge "drømmemannen" til vi blir gamle og grå, så det synes ekstra vanskelig å komme over ham.

Jeg klarer ikke å se det rasjonelle her! Jeg er voksen - han vil ha sex med meg og være sammen med min svigerinne - og likevel går jeg og sørger... Hvorfor i alle dager vil jeg ha en slik mann??

Ååårgh, sitter her i en krevende jobb + etterutdanning og gjør slett innsats... Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn hvor lei meg jeg er...

Skrevet

Fint og langt - og vondt!! innlegg. Jeg skriver her i dag fordi jeg vel har innsett det du skriver. Han vil ikke ha meg. Hvis det blir barn i bildet er han med en gang uaktuell - jeg vil ikke lenger bare ha sex, men et forhold.

Jeg har på en måte fortrengt henne i dette. Jeg merker jeg sliter med å se henne i øynene og har så lite kontakt som mulig. Hun har jo det eneste jeg ønsker meg i hele verden.

Han er motsatt og tar kontakt med min samboer hver uke...

Eneste som vil få dette her ut, er om jeg snakker.

''Han er motsatt og tar kontakt med min samboer hver uke...'' Ville du virkelig hatt denne mannen?? Ville du noensinne stolt på han, eller ville det vært ett fett hva han gjorde bare han bodde med deg? Det er ufattbart for meg at du mener denne mannen er verd å trampe på din svigerinne og din kjæreste for.

Skrevet

Det jeg har tenkt på, er om han anser meg som kneblet til taushet. Med tanke på venner, svigerforeldre osv, så er det umulig for meg å gå ut med dette. Kanskje han har tenkt sånn. Det er likevel umulig for meg å leve videre side om side med han. Nå har jo samboer også merket seg denne voldsomme interessen for hva som skjer i hans søsters hjem.

For en sykt absurd situasjon jeg har satt meg i...

Vi kan alle gjøre feil. Kjærlighetsorgen går over med tiden.

All min medfølelse for at du har det vondet nå. Men dropp den tullingen du, han er ikke verdt sorgen din.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Vi kan alle gjøre feil. Kjærlighetsorgen går over med tiden.

All min medfølelse for at du har det vondet nå. Men dropp den tullingen du, han er ikke verdt sorgen din.

Tusen takk for oppmuntrende ord!!

Det er veldig vondt... Men begynner også å få den "brukt og lurt -følelsen". Jeg var hjemme-alene forrige helg, og han var en tur her om natten. Vi hadde lidenskapelig sex, og når vi var ferdig, sa vel jeg noe som at "jeg ville ha hatt ham hos meg hele natten." Kanskje det er derfor han ikke tar noe kontakt.

Nei, samme kan det være - jeg må innse at var jeg den rette, så hadde han vel gjort noe - og komme over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...