Gå til innhold

Å føle seg verdiløs

Anbefalte innlegg

Gjest Gabriellas sång
Skrevet

Eg har bursdag i dag, og har i flere dager kjent tårene renner.

Føler meg rett og slett verdiløs.

Ja, selv om eg har unger som er oppriktig glad i mammen sin, en eksmann som er der for meg, en håndfull venner, og en omsorgsfull søster.

Forsøker om-og-om igjen å snu tankene, men sklir tilbake til samme "spor". Har hatt vond barn- og ungdom, og blitt sviktet av flere.

Synes igrunnen at vanlige hverdager er best.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Å bruke følelser som facit er en dårlig strategi. Prøv å si til deg selv at dette bare er en følelse - virkeligheten er annerledes.

Skrevet

Han under her er fagperson og forsøker å narre folk vekk fra det faktum at følelser styrer verden. Se bare på Egypt om dagen...

Det er ikke lurt å se bort fra følelsene sine uansett hva han luringen sier. Det er MYE lurere å si dem HØYT. Men fortrinnsvis til noen som faktisk har nytte av å høre dem: i dette tilfellet barna og mannen din. :0)

Si at du er så glad i dem alle, og at du håper de er glade i deg og. Og at du akkurat nå trenger veldig å vite det.

Klem fra meg om du vil ha.

Gjest TokyoGirl
Skrevet

Å bruke følelser som facit er en dårlig strategi. Prøv å si til deg selv at dette bare er en følelse - virkeligheten er annerledes.

Synes kognitiv terapi går litt langt dersom man ikke skal kunne fortelle om vonde følelser og få litt omsorg og trøst, men at alt bare skal tenkes bort med en teknikk.

Gjest Gabriellas sång
Skrevet

Han under her er fagperson og forsøker å narre folk vekk fra det faktum at følelser styrer verden. Se bare på Egypt om dagen...

Det er ikke lurt å se bort fra følelsene sine uansett hva han luringen sier. Det er MYE lurere å si dem HØYT. Men fortrinnsvis til noen som faktisk har nytte av å høre dem: i dette tilfellet barna og mannen din. :0)

Si at du er så glad i dem alle, og at du håper de er glade i deg og. Og at du akkurat nå trenger veldig å vite det.

Klem fra meg om du vil ha.

*klem* :o)

Skrevet

Gratulerer med dagen :-). Du har lov til å gråte, hyle og skrike. Problemet er at det kan ingen av oss gjøre resten av livet. Vi er nødt til å legge ting bak oss. Ikke la fortiden styre resten av livet ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...