Gå til innhold

Knuse ned psykologen

Anbefalte innlegg

Gjest Hissig pasient
Skrevet

Psykologen min har oppført seg som en drittsekk, og alt han gjør er bare å prøve å bryte meg ned. Han prøver med psykologisk terror. Det vil si han er stygg på en snikende utspekulert måte, og det kan virke som om han nyter å ha makt over meg. Jeg har sett meg lei på dette, og siste time har jeg tenkt å gi han et realt ballespark som takk for alt. Grunnen til at han er ute etter meg er at jeg desverre har kommet i skade for å såre han på en uaktsom måte.Så da tar han igjen ved å være drittsekk og ikke gi meg den hjelpen jeg har hatt behov for. Kan jeg bare slå han ned, og han likevel har taushetsplikt ? Jeg tenker å dra til han og angripe han i en behandlingstime.

Gjest Høstløv
Skrevet

''Kan jeg bare slå han ned, og han likevel har taushetsplikt ? Jeg tenker å dra til han og angripe han i en behandlingstime.''

Da tilkaller han vel politiet og du får enda flere problemer.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Håper de setter deg på isolat så du får roet deg ned litt...

Gjest Modern77
Skrevet

Er det ikke bedre å heller avbestille timen og finne seg en annen behandler? Kanskje skrive et brev til pasientombudet?

Tror neppe det løser noe å slå ned behandleren, det vil bare gi deg enda mer problemer...

Skrevet

Du vil i såfall sannsynligvis bli politianmeldt osv.

Skrevet

Det kan være lett å få sånne tanker. Men seriøst: IKKE FINN PÅ Å GJØRE DET! Alt du "vinner" er enda større og vanskeligere problemer med et system som da virkelig har en grunn til å være ute etter å ta deg. Styr heller unna, kanskje det går an å snakke sammen på en konstruktiv måte rundt det du såret an med i stedet for at dere begge går i krig mot hverandre? Evt. kreve bytte av behandler eller snakke med pasientombudet som mange foreslår.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du gjør dette, vil du bli anmeldt til politiet og straffet med ubetinget fengsel.

matmons1365381196
Skrevet

Selvsagt har han ikke taushetsplikt hvis du utøver vold. Du vil bli anmeldt og straffet for det.

Gjest Hva skjer så
Skrevet

Om du gjør dette, vil du bli anmeldt til politiet og straffet med ubetinget fengsel.

Legges pasienten deretter inn på lukket?

Skrevet

Legges pasienten deretter inn på lukket?

Hvorfor skulle det være aktuelt?

Jeg tror det er viktig å være klar over at vold mot ansatte i psykiatrien, vil bli straffeforfulgt på vanlig måte. Det finnes folk som har sonet i fengsel i årevis i etterkant av fysiske angrep på behandlere.

Skrevet

Dersom du mener at psykologen din har begått deg stor urett, bør du klage til riktige innstans. Jeg vet dessverre ikke hvor det er men muligens helsetilsynet.

Hvorfor tror du at vold skal løse noe som helst? Det vil jeg på det sterkeste fraråde deg. Om du gjør det forteller det trolig mer om deg selv enn om psykologen.

Skrevet

Foruten å risikere arrestasjon, rettsak og fengsel kan du også ødelegge en hver mulighet for at din side av saken blir hørt.

Du mister alt av tillit og troverdighet på den måten.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...