Gå til innhold

til dere som har svart på veien videre ifbm utro

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Takk for tydelig svar. Da er det lettere å gi deg råd videre - hvis du vil ha det.

Det siste avsnittet gjorde det tydelig at du er ferdig med kjæresten din, helt uavhengig av hva som skjer med elskeren.

pkt 1. Gjør det slutt med samboeren din. Rydd opp i alt det økonomiske og det praktiske.

Pkt 2. Når du så er singel og står på egne ben, kan du kjenne etter hva du føler for elskeren. Vil du fortsatt ha ham, eller var han bare krydder i en kjedelig hverdag?

Pkt 3. Finne ut hva elskeren vil. Nå er du singel og fri. Du har ingen ting å skjule, og er ikke spennende bare fordi du er dama til vennen.

Takk for klare råd, men tviler på at de er gjennomførbare pr nå... Da mister jeg to på en gang. Jeg klarer heller ikke å se alt klart når jeg er så opphengt i elskeren. Jeg må spille helt med ååpne kort for ham - og går det som jeg frykter blir det da helt slutt på vårt lysskye forhold. Da må jeg finne ut av hva jeg gjør med han jeg bor med.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

''Jeg vil ha elskeren med alt det medfører av problemer om jeg kunne velge (...) Samboeren min er jeg svært glad i, men mangler glød i hverdagen og sexlysten er død fra min side - også før jeg var utro'' Jeg har ikke kommentert dette tidligere tror jeg, men jeg syns du skal rydde litt hjemme også, ikke bare avklare med eleskeren din hvordan _din_ hverdag skal se ut.

l know... Men klarer ikke å tenke klart pga HAN jeg så gjerne vil ha...

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er jeg jo enig i, men jeg er utrolig glad i ham og kanskje det kan funke på et vis...

Det er veldig fasinerende å få vite hvordan du tenker. Det er så helt på tvers av hvordan jeg ville ha prioritert.

Du er ikke alene om å tenke sånn. Jeg har en venn som gjør noe lignende. Han er gift, men har en elskerinne. Han vil ikke forlate kona, selv om elskerinna er hans store kjærlighet. Han ser bare på kona som en god venn. Og jeg fatter ikke hvorfor han da blir hos henne.

Skrevet

Det er veldig fasinerende å få vite hvordan du tenker. Det er så helt på tvers av hvordan jeg ville ha prioritert.

Du er ikke alene om å tenke sånn. Jeg har en venn som gjør noe lignende. Han er gift, men har en elskerinne. Han vil ikke forlate kona, selv om elskerinna er hans store kjærlighet. Han ser bare på kona som en god venn. Og jeg fatter ikke hvorfor han da blir hos henne.

Pleier å ordne seg rimelig greit når den bedratte parten finner ut av det. Og det gjør de alltid. ;0P

Skrevet

Har du aldri vært fristet til å (evt anonymt) informere kona?

Gjest Hulderen
Skrevet

Har du aldri vært fristet til å (evt anonymt) informere kona?

Jo. Men jeg syns det bør komme fra ham.

Gjest Hulderen
Skrevet

Pleier å ordne seg rimelig greit når den bedratte parten finner ut av det. Og det gjør de alltid. ;0P

Du sier noe...

Det blir vel gjerne løsningen i dette tilfellet til trådstarter også.

Skrevet

Jo. Men jeg syns det bør komme fra ham.

Jeg kjenner til et lignende tilfelle blant venner av venner, så jeg kjenner ikke de det gjelder. Jeg vet imidlertid at forholdet har pågått over mange år, og regner vel med at han aldri kommer til å si noe til henne når han ikke har gjort det nå. Jeg har innimellom lurt på om hun ville ønsket å vite?

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Du sier noe...

Det blir vel gjerne løsningen i dette tilfellet til trådstarter også.

I så fall må vi bli tatt på fersken, noe som er lite sannsynelig. Jeg kan ikke fatte hva det skal være bra for at dette kommer fram.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men nå har hun et håp om at han skal ønske å være kjæresten hennes, og det bør ikke handle om hvorvidt hun har ''satt rammene selv", han kommer etter hennes ønske og det er hun som har "overtaket"'' Vil han bare ha sex bør hun jo snu ryggen til og gå - og hvorvidt det er hun som har initiert treffet eller ikke burde ikke ha betydning syns jeg da :)

Det som ikke kom frem er at jeg tror han kommer til å møte med forhåpninger om sex UANSETT om hun sier de skal møtes for å snakke, og bare det.

Gjest Elextra
Skrevet

Det som ikke kom frem er at jeg tror han kommer til å møte med forhåpninger om sex UANSETT om hun sier de skal møtes for å snakke, og bare det.

''Det som ikke kom frem er at jeg tror han kommer til å møte med forhåpninger om sex UANSETT om hun sier de skal møtes for å snakke, og bare det.''

*gremmes over tidligere svakhet når jeg leser dette*

Tror du har rett i dette :-)

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg kjenner til et lignende tilfelle blant venner av venner, så jeg kjenner ikke de det gjelder. Jeg vet imidlertid at forholdet har pågått over mange år, og regner vel med at han aldri kommer til å si noe til henne når han ikke har gjort det nå. Jeg har innimellom lurt på om hun ville ønsket å vite?

Hadde det vært min mann, ville jeg ønsket å vite det. Spesielt om jeg, som denne elskerens kjæreste, planlegger å få barn med drittsekken. Å få vite at din kjæreste er utro er bedre enn å få vite at faren til barnet du venter er utro.

Gjest Hulderen
Skrevet

I så fall må vi bli tatt på fersken, noe som er lite sannsynelig. Jeg kan ikke fatte hva det skal være bra for at dette kommer fram.

Det er ingen som sier at det vil bli bra for deg at det kommer frem. Poenget er at sånt har det med å komme for dagen. Noen som vet forsnakker seg... Kanskje ikke du sier noe. Men hva med elskeren din? Hva kan han ha sagt i fylla? Eller i fortrolighet til en venn? Eller at samboeren din blir mistenksom og leser SMS på din mobil.

Skrevet

Helt enig :) Det er derfor jeg tenker at hun bare bør få det overstått. Jo før han blir tvunget til å formidle hva han ønsker jo bedre..

Skrevet

Hadde det vært min mann, ville jeg ønsket å vite det. Spesielt om jeg, som denne elskerens kjæreste, planlegger å få barn med drittsekken. Å få vite at din kjæreste er utro er bedre enn å få vite at faren til barnet du venter er utro.

Vi er veldig enige i denne tråden, jeg ville også ønsket å vite.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Det er ingen som sier at det vil bli bra for deg at det kommer frem. Poenget er at sånt har det med å komme for dagen. Noen som vet forsnakker seg... Kanskje ikke du sier noe. Men hva med elskeren din? Hva kan han ha sagt i fylla? Eller i fortrolighet til en venn? Eller at samboeren din blir mistenksom og leser SMS på din mobil.

Han sier ingenting, garantert. Vet det skjer, men i så fall får jeg deale med det da. Jeg har ikke orket å svare han ennå. Håper vel at han skal sende en ny melding - ellers så sender jeg han kanskje i morgen tidlig. Da tror jeg helt sikkert han er alene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...