Gå til innhold

Freaker ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff på en kreftsyk mann på gaten og når han snakket så kom det en gang litt spytt. Det traff ikke meg, men nå er jeg engstelig for at jeg likevel kan være smittet. Er det i hele tatt mulig?? Svimmel og redd her... :S

Skrevet

Beklager å si det men sjokkerer meg at det faktisk finnes voksne mennesker som ikke vet at kreft ikke er smittsomt.

Skrevet

Beklager å si det men sjokkerer meg at det faktisk finnes voksne mennesker som ikke vet at kreft ikke er smittsomt.

Sjokkerer det deg også at det finnes mennesker med noe som heter hypokondri?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke mulig.

Skrevet

Lurt å spørre, så slipper du kverne på det. Men som sagt kreft smitter ikke.

Husker jeg hadde smittetanker om HIV, og fikk voldsomme tvangstanker, så fant jeg ut att hiv-viruset kun lever 7 minutter utenfor kroppen i blod o.l, hadde jeg funnet ut det før, hadde jeg spart meg mye håndvask, og kasting av ting med "blod på". :)

Gjest YotoHama
Skrevet

Sjokkerer det deg også at det finnes mennesker med noe som heter hypokondri?

hypokondri går vel mere på redselen for at man har en alvorlig sykdom. Ikke redselen for å bli smittet av noe som ikke er smittsomt. Men dog, det hadde vært helt ufarlig om han så hadde kastet opp i fjeset ditt. Ta det helt med ro..

Skrevet

hypokondri går vel mere på redselen for at man har en alvorlig sykdom. Ikke redselen for å bli smittet av noe som ikke er smittsomt. Men dog, det hadde vært helt ufarlig om han så hadde kastet opp i fjeset ditt. Ta det helt med ro..

Å være redd for å ha blitt smittet, og være redd for å ha en alvorlig sykdom er akkurat det samme.

Skrevet

Lurt å spørre, så slipper du kverne på det. Men som sagt kreft smitter ikke.

Husker jeg hadde smittetanker om HIV, og fikk voldsomme tvangstanker, så fant jeg ut att hiv-viruset kun lever 7 minutter utenfor kroppen i blod o.l, hadde jeg funnet ut det før, hadde jeg spart meg mye håndvask, og kasting av ting med "blod på". :)

Skjønner, bra du fant ut det da :) Det skal ikke mye til før at jeg får tanker om at jeg er syk. Og jeg er generelt veldig redd sykdom. Husker jeg nesten besvimte etter å ha sett en som hadde blodkreft.

En gang ble en venn matforgiftet og begynte å kaste opp blod. I stedet for at jeg ble den som skulle være beroligende og hjelpe han på vei til legevakten, så måtte jeg legge meg ned fordi jeg nesten besvimte, hehe.

Gjest YotoHama
Skrevet

Å være redd for å ha blitt smittet, og være redd for å ha en alvorlig sykdom er akkurat det samme.

Hadde du skrevet HIV eller hepatitt så hadde jeg forstått det godt. Men kreft smitter jo ikke. Men hva vet vel jeg, jeg er redd for mye jeg også :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...