Gå til innhold

NHD: Hypomani eller vanlig god form?

Anbefalte innlegg

Gjest tja, si det.
Skrevet

Jeg bare lurer på om det kan kvalifiseres som hypomani når:

Jeg kjører bil, skal parkere utenfor her og uten tanke i det hele tatt, være noen få cm fra å krasje i èn bil før jeg i neste øyeblikk "finner" meg 6cm unna husveggen med bilen. Jeg har parkert for denne tid - til jeg "lander" igjen.

Jeg klarer ikke sitte særlig i ro, har latteranfall(trenger ikke være morsomt det som er sagt engang(fått vite "etterpå")). Hadde en telefonsamtale hvor jeg ganske mange ganger fikk beskjed om å roe meg ned fordi(?) jeg lo så mye OG prata som en foss(dette var oppfølgingstjenesten som ringte). Det surrer tusenvis av tanker samtidig og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er ikke Gud eller noe, men jeg klarer veldig mye mer enn jeg har gjort før. Trur jeg kan hjelpe mange steder her i verden-kanskje dra utenlands og hjelpe en eller annen plass.

Har ikke hatt det sånn lenge så tenkte jeg skulle vente til over helga med å skaffe legetime(skal dit uansett).

Glemte å si det viktigste - jeg har bipolar diagnose.

Håper på svar om hva dette kan være

larynx1365381405
Skrevet

Synes definitivt det høres ut som hypomani det der (har selv bp).

Ville tatt kontakt med legen i morgen den dag. Uansett ville jeg latt bilen stå. Upraktisk, kanskje, men mye bedre enn å risikere å komme ut for noe og risikere at lappen ryker for ei stund.

Sørg for å sove nok. Du trenger ikke miste det gode humøret selv om du skreller bort hypomanien.

Gjest tja, si det.
Skrevet

Synes definitivt det høres ut som hypomani det der (har selv bp).

Ville tatt kontakt med legen i morgen den dag. Uansett ville jeg latt bilen stå. Upraktisk, kanskje, men mye bedre enn å risikere å komme ut for noe og risikere at lappen ryker for ei stund.

Sørg for å sove nok. Du trenger ikke miste det gode humøret selv om du skreller bort hypomanien.

Takk for svar :o)

Bilen står den OG har levert nøklene til en venn! litt tenker jeg enda gudskjelov.Lappen har jeg mista en gang og jeg visste ikke at jeg plutselig skulle få den ukritiske greia der da jeg skulle parkere -og formen har bare fortsatt.

Jeg er redd for å lande da jeg "alltid" er og har vært deprimert og alltid har falt nedi grøfta etter lite søvn eller en dag med godt humør..slitsomt..

Men NÅ er jeg i super form og lurer på om jeg skal bli lege i utlandet. det er ikke noe problem!

burde hatt litt søvn, men trur jeg heller vil kose meg på den høye stolen min

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er hypomani!

Gjest Svarttrost
Skrevet

Takk for svar :o)

Bilen står den OG har levert nøklene til en venn! litt tenker jeg enda gudskjelov.Lappen har jeg mista en gang og jeg visste ikke at jeg plutselig skulle få den ukritiske greia der da jeg skulle parkere -og formen har bare fortsatt.

Jeg er redd for å lande da jeg "alltid" er og har vært deprimert og alltid har falt nedi grøfta etter lite søvn eller en dag med godt humør..slitsomt..

Men NÅ er jeg i super form og lurer på om jeg skal bli lege i utlandet. det er ikke noe problem!

burde hatt litt søvn, men trur jeg heller vil kose meg på den høye stolen min

Om du er redd for landinga (svært forståelig) bør du DEFINITIVT sørge for å få nok søvn. Alfa og omega det for hvordan dette ender!

Gjest tja, si det.
Skrevet

Om du er redd for landinga (svært forståelig) bør du DEFINITIVT sørge for å få nok søvn. Alfa og omega det for hvordan dette ender!

Tusen takk for svar :o)

Jo, burde nok tenke på søvnen - men da kommer jeg aldri over depresjonene. Jeg har kun hatt sånne turer som dette noen få ganger på alle årene jeg har slitt med depresjoner og etterhvert svingningene.

Resten har vært rene depresjoner - ingen "normal" periode mellom opp og nedturene

MEN - skal prøve sove litt nå, så får jeg se åssen formen blir etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...