Gå til innhold

Utdeling av medikamenter til andre!

Anbefalte innlegg

Gjest medikamenter.
Skrevet

Hei, jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med denne saken derfor velger jeg å begynne med ett anonymt spørsmål her! Dette dreier seg om ett medikament Sarotex 10mg (Lundbech) uskrevet til huseier i huset hvor jeg leier en leilighet. Jeg har lenge vært klar over ustabiliteten og det er helt klart psykiatri inne i bildet men dette har jeg valgt og ikke engasjere meg for mye i. Men nå har jeg fått levert ett glass med disse medisinene i forbindelse med at "det kan være endel støy fra hennes barn om morgenen og dersom det skulle hindre søvnen min kunne jeg bare bruke de! Anbefaling på det varmeste! Da jeg leste om medikamentet og pakningsvedlegget står det spesifisert at pårørende / nærmeste bør vite om vedkommendes medisinering og det jeg kom frem til er at hennes situsjon og psykiske helse må være ganske mye verre enn først anntatt fra min side da jeg ser hva Sarotex brukes mot og jeg kan se hvorfor legen har skrevet ut dette legemiddelet til henne da hun flere ganger forteller om seg selv og sykdomsbildet sitt. Før jeg gjør noe videre, lurer jeg på om du kan fortelle meg mer om pasienter som bruker dette legemiddelet og ift at dette er min huseier ogsåvidere mitt hjem, hva jeg kan være ekstra på vakt etter og hva som kan kjennetegne sykdommen og evt om jeg burde avvikle. Det har vært flere situasjoner som er meget spesielle! Og hva gjør jeg videre? Enklest er jo å levere tilbake og takke nei, men dette ser jeg på som ganske alvorlig og vil helst ikke at andre skal få utdelt medisiner av henne!! Bør jeg kontakte legen, apotek.....??? Håper du kan hjelpe meg!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kan du ikke bare si nei takk, og minne vedkommende på at det er ulovlig å lange reseptbelagte medisiner?

Det er et antidepressivum. Vedkommende er neppe noen gal øksemorder...

Gjest medikamenter.
Skrevet

Kan du ikke bare si nei takk, og minne vedkommende på at det er ulovlig å lange reseptbelagte medisiner?

Det er et antidepressivum. Vedkommende er neppe noen gal øksemorder...

Ikke undervurder! Vi har hatt flere situasjoner her..... Jeg er klar over at jeg bare kan gjøre det, men jeg ser helst ikke at evt andre leietakere eller feks barns omgangskrets får utdelt disse.

Utfra erfaringer med flere forskjellige medikamenter skal man være forsiktig selv om det ikke er "rød-trekant-knock-out-piller" .....

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ikke undervurder! Vi har hatt flere situasjoner her..... Jeg er klar over at jeg bare kan gjøre det, men jeg ser helst ikke at evt andre leietakere eller feks barns omgangskrets får utdelt disse.

Utfra erfaringer med flere forskjellige medikamenter skal man være forsiktig selv om det ikke er "rød-trekant-knock-out-piller" .....

Nei dette er bare tull altså. Du har rett og slett ingen innsikt i psykiatri. Anbefaler deg å følge med på dette forumet litt, for å lære mer. Hvorfor skulle vedkommende dele ut pillene til barn, bare fordi vedkommende er under behandling for depresjon?

Er du klar over hvor mange som bruker antidepressiva?

Skrevet

Det er også veldig vanlig å gi små doser av det som smertestillende og brukes ikke bare som antidepressiva

Skrevet

Lever tilbake medikamentene, og si evt. at du kun tar medisiner du selv har fått forskrevet av legen.

Jeg synes det er en uting å gi reseptbelagte medisiner til andre, men det gir ikke grunnlag for å mene så veldig mye om vedkommende som gjorde det. Det er overhodet ikke noe "bevis" for alvorlig psykisk lidelse at vedkommende har fått utdelt Sarotex 10 mg.

Skrevet

Sarotex er i utgangspunktet et antidepressiv - av eldre sort. I mindre doser blir det gitt både som sovemedisin og mot kroniske smerter.

Jeg synes du skal gjøre som frosken råder deg til med pillene.

Jeg skjønner ellers bekymringene dine, men du kan ikke ta ansvar for huseierens sykdom og handlinger. Om dette fortsetter å bli et påtrengende problem, synes jeg du burde vurdere å flytte. Å ha leiebore når problemene skinner så igjennom, påvirker, synes jeg faktisk er utrolig lite lurt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...