Gå til innhold

Er dette en form for ocd?

Anbefalte innlegg

Gjest nåvel?
Skrevet

Etter at jeg måtte redusere AP litt, har jeg igjen noen rare opplevelser. Disse har vært fraværende en god stund, så jeg legger godt merke til dem.

Det dreier seg om ting som en "person" pålegger" meg å gjøre, ellers...det er noe som står over meg og befaler meg å telle, gjøre forskjellige ting. Når jeg gjør det får jeg en bekreftelse på at denne "personen" er fornøyd. Jeg må liksom holde "han" blid hele tiden. Blir han sint vet jeg ikke hva som skjer, tror det blir katastrofe for meg og familien. Jeg blir liksom styrt hele tiden og jeg er redd at det blir verre.

Så: Er dette ocd?

Gjest nåvel?
Skrevet

Kan forresten legge til at jeg tror jeg "ramler av" og faller fra hverandre om jeg ikke gjør alt dette. Det gir en viss form for trygghet slik at jeg ikke sklir helt ut. Vet ikke om dette gir noen mening til andre, men for meg gjør det visst det.

Skrevet

Kan forresten legge til at jeg tror jeg "ramler av" og faller fra hverandre om jeg ikke gjør alt dette. Det gir en viss form for trygghet slik at jeg ikke sklir helt ut. Vet ikke om dette gir noen mening til andre, men for meg gjør det visst det.

Syns det høres ut som ocd jeg,men kan være vrangforestillinger og.

Gjest nåvel?
Skrevet

Syns det høres ut som ocd jeg,men kan være vrangforestillinger og.

Rart at dette forsvinner når jeg kommer opp i en bestemt dose AP? Dette kommer og går hele tiden. Akkurat nå er det ingen der, men får jeg litt stress så er det et slags "nærvær" der hele tiden som liksom skal gi meg trøst. Bare det at det blir truende noen ganger og jeg må gjøre dette til lags. Jeg tørr ikke å la være fordi da tror jeg at jeg ramler helt av, eller det skjer en katastrofe som jeg har skylden for.

Skrevet

Rart at dette forsvinner når jeg kommer opp i en bestemt dose AP? Dette kommer og går hele tiden. Akkurat nå er det ingen der, men får jeg litt stress så er det et slags "nærvær" der hele tiden som liksom skal gi meg trøst. Bare det at det blir truende noen ganger og jeg må gjøre dette til lags. Jeg tørr ikke å la være fordi da tror jeg at jeg ramler helt av, eller det skjer en katastrofe som jeg har skylden for.

Bør du ikke ta nok AP da,slik at du får fred fra dette?

Gjest nåvel?
Skrevet

Bør du ikke ta nok AP da,slik at du får fred fra dette?

Burde nok det, men det kom noen "slemme" bivirkninger.

Det jeg tror er at er dette ocd så går det jo også an å jobbe kognitivt med dette? Da er det kanskje en fordel å ha det sånn som nå og utfordre seg på det. Bare det at jeg vet ikke om jeg greier det da...

Skrevet

Burde nok det, men det kom noen "slemme" bivirkninger.

Det jeg tror er at er dette ocd så går det jo også an å jobbe kognitivt med dette? Da er det kanskje en fordel å ha det sånn som nå og utfordre seg på det. Bare det at jeg vet ikke om jeg greier det da...

Vet ikke om du kan jobbe kognitivt med dette,du bør diskutere det med behandleren din. Ubehagelig å blo kontrollert og styrt.

Gjest nåvel?
Skrevet

Vet ikke om du kan jobbe kognitivt med dette,du bør diskutere det med behandleren din. Ubehagelig å blo kontrollert og styrt.

Takk for svar. Ja, dette er litt ubehagelig. Det går bra så lenge det fører til noe godt, men det blir ondskap av det om jeg ikke gjør som "det" sier. Det skremmer meg og jeg er redd jeg holder på å ramle litt av her.

Det pleier å hjelpe og ikke gjøre så mye, stresse mye, og unngå folk. Må vel prøve det og se. Behandleren tørr jeg ikke snakke med fordi jeg har en sånn følelse for han også. Jeg er redd han er sint på meg.

Jeg har masse angst oppe i det hele. Tror jeg må ta tiden litt til hjelp og se om det roer seg. Takk igjen for at du svarte.

Skrevet

Dette kan være ocd, og det kan være vrangforestillinger /hallusinasjoner.

Dersom du er klar over att denne figuren over deg bare er en del av din tvangstanke og ikke virkelig er det nok ocd.

Tror du att han er noen spesiell, og att han virkelig har makt, kanksje det er vrangforestilling.

Skrevet

Takk for svar. Ja, dette er litt ubehagelig. Det går bra så lenge det fører til noe godt, men det blir ondskap av det om jeg ikke gjør som "det" sier. Det skremmer meg og jeg er redd jeg holder på å ramle litt av her.

Det pleier å hjelpe og ikke gjøre så mye, stresse mye, og unngå folk. Må vel prøve det og se. Behandleren tørr jeg ikke snakke med fordi jeg har en sånn følelse for han også. Jeg er redd han er sint på meg.

Jeg har masse angst oppe i det hele. Tror jeg må ta tiden litt til hjelp og se om det roer seg. Takk igjen for at du svarte.

Bare hyggelig,og jeg forstår deg godt :-)

Lykke til,og ta vare på deg selv. Gjør det du mener hjelper ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...