Gå til innhold

Angst, panikkanfall...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med sosial angst så lenge jeg kan huske, noe som har ført til at jeg har isolert meg fra omverdenen til tider og blitt veldig deprimert. Var til psykolog for noen år siden pga dette. Nå i det siste har jeg begynt å få panikkanfall. Jeg går på universitetet og dette skjer gjerne under forelesninger. Nå i dag måtte jeg forlate forelesningen fordi jeg greide ikke å sitte der lenger. Jeg er i en klasse på bare ti stykker...så det merkes om en forsvinner. Jeg har ikke mange forelesninger igjen, men jeg har også eksamener. Og jeg er redd for hvordan jeg kommer til å takle det. Burde jeg si fra til noen ved universitetet om dette? Jeg vet ikke om jeg greier å gjennomføre de siste forelesningene.

Jeg har vurdert å snakke med lege om det, om det er noen medisiner jeg kan ta... men samtidig er jeg redd for å prøve ut angstdempende medisiner nå som eksamen ikke er langt unna, kan sånne medisiner påvirke hvordan man gjør det på eksamen?

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for hva medisiner vil gjøre i forhold til eksamen - de endringene du vil merke er heller at evnen til å være oppmerksom, rolig og konsentrert blir bedre. Det er ihvertfal det jeg har sett hos min datter, og hørt fra andre.

Hvis du har slitt med sosialangst hele livet, er det på høy tid å ta fatt i det. Og det gjør du ved å ta en tur til fastlegen og diskutere hva som kan være god hjelp for akkurat deg. Ikke gå glipp av flere år enn du trenger... ;-)

Skrevet

Ta kontakt med fastlege og forklar situasjonen. Mulig du kan få benytte et benzopreparat disse siste forelesningene og under eksamen. Riktig dosering av disse vil ikke påvirke dine prestasjoner. Kanskje du kan finne ro og trygghet til å gjennomføre bare ved å vite at du har dem tilgjengelig. Det hjalp meg mang en gang og ha en slik i lommen, en form for redningsplanke som fikk meg til å "kjøre gjennom" det jeg måtte igjennom uten å behøve å ta den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...